Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2008 2009 2010 2011 (-) 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 (-) 2021 2022 2023 2024 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse (-) Ledelse (-) Norge og EU/EØS Omstilling Organisering Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Tilskudd (-) Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer DFØ-notat 2021:3 Nye veier til en kunnskapsbasert forvaltningsutvikling? Dette notatet er et kunnskapsgrunnlag til Forvaltningskonferansen 2021 og er grunnlag for Direktoratet for forvaltning og økonomistyrings (DFØ) eget innlegg. DFØ-rapport 2021:6 Evaluering av inkluderingsdugnaden i det statlige tariffområdet Direktorat for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag av Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) foretatt en følgeevaluering av inkluderingsdugnaden i det statlige tariffområdet. DFØ-rapport 2021:5 Å bygge et varig samarbeid – underveisevaluering av NTAES DFØ har evaluert Nasjonalt tverretatlig analyse- og etterretningssenter (NTAES) på oppdrag for Skatteetaten og Politidirektoratet. DFØ-rapport 2021:3 Forsøk med anonyme søknader i staten Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag for Kommunal- og moderniseringsdepartementet evaluert forsøket med anonymisering av søknader i statlige virksomheter. DFØ-rapport 2021:1 Evaluering av nærpolitireformen – statusrapport 2020 Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har fått i oppdrag fra Justis- og beredskapsdepartementet å evaluere nærpolitireformen. Dette er den sjette rapporten i evalueringsarbeidet. Difi-rapport 2012:14 Ute av kontroll? Om kontroll og rapportering i staten Difi har ønsket å tilrettelegge for en konstruktiv offentlig diskusjon om temaet gjennom å oppsummere tilgjengelig kunnskap om omfanget av kontroll og rapportering i staten, drøfte mulige årsaker til antatt vekst og belyse hvilke konsekvenser dette har for formåls- og kostnadseffektiviteten i staten. Difi-rapport 2012:8 Graves det dypt nok? Om utredningsarbeidet i departementene Difi har gjennomgått etterlevelsen av utredningsinstruksen på oppdrag fra Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet. Kartleggingen viser at departementene ikke etterlever utredningsinstruksen godt nok. Det later ikke til å ha skjedd noen positiv utvikling siden Statskonsult gjorde en tilsvarende undersøkelse i 2003. Difi-rapport 2012:6 Lokalisering av statlige virksomheter. En kartlegging i perioden 2006–2010 Den viktigste årsaken til at antall arbeidsplasser i statlig forvaltning har økt med om lag 12 prosent i perioden 2006–2010, er vekst innenfor eksisterende virksomheter. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
DFØ-notat 2021:3 Nye veier til en kunnskapsbasert forvaltningsutvikling? Dette notatet er et kunnskapsgrunnlag til Forvaltningskonferansen 2021 og er grunnlag for Direktoratet for forvaltning og økonomistyrings (DFØ) eget innlegg.
DFØ-rapport 2021:6 Evaluering av inkluderingsdugnaden i det statlige tariffområdet Direktorat for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag av Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) foretatt en følgeevaluering av inkluderingsdugnaden i det statlige tariffområdet.
DFØ-rapport 2021:5 Å bygge et varig samarbeid – underveisevaluering av NTAES DFØ har evaluert Nasjonalt tverretatlig analyse- og etterretningssenter (NTAES) på oppdrag for Skatteetaten og Politidirektoratet.
DFØ-rapport 2021:3 Forsøk med anonyme søknader i staten Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag for Kommunal- og moderniseringsdepartementet evaluert forsøket med anonymisering av søknader i statlige virksomheter.
DFØ-rapport 2021:1 Evaluering av nærpolitireformen – statusrapport 2020 Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har fått i oppdrag fra Justis- og beredskapsdepartementet å evaluere nærpolitireformen. Dette er den sjette rapporten i evalueringsarbeidet.
Difi-rapport 2012:14 Ute av kontroll? Om kontroll og rapportering i staten Difi har ønsket å tilrettelegge for en konstruktiv offentlig diskusjon om temaet gjennom å oppsummere tilgjengelig kunnskap om omfanget av kontroll og rapportering i staten, drøfte mulige årsaker til antatt vekst og belyse hvilke konsekvenser dette har for formåls- og kostnadseffektiviteten i staten.
Difi-rapport 2012:8 Graves det dypt nok? Om utredningsarbeidet i departementene Difi har gjennomgått etterlevelsen av utredningsinstruksen på oppdrag fra Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet. Kartleggingen viser at departementene ikke etterlever utredningsinstruksen godt nok. Det later ikke til å ha skjedd noen positiv utvikling siden Statskonsult gjorde en tilsvarende undersøkelse i 2003.
Difi-rapport 2012:6 Lokalisering av statlige virksomheter. En kartlegging i perioden 2006–2010 Den viktigste årsaken til at antall arbeidsplasser i statlig forvaltning har økt med om lag 12 prosent i perioden 2006–2010, er vekst innenfor eksisterende virksomheter.