Behandle permisjonssøknad - feilretter

Feilretter mottar permisjonssøknader til behandling i «Feilretter innkurv».

Bildet viser fanen «Feilretter» i ny innkurv
Bildet viser fanen «Feilretter» i innkurven.

Klikk på oppgaven for å få opp en forhåndsvisning.

Forhåndsvisningen av permisjonssøknader inneholder formål, oversikt over permisjoner i søknad og merknader/returmeldinger fra godkjenner 1 og godkjenner 2.

Klikk på «Reserver» for å tilordne en oppgave til deg selv.

Bildet viser knappen «Reserver»
Bildet viser aktuelle handlingsknapper nede på verktøylinjen.

Klikk på «Frigi» for å legge oppgaven tilbake i køen.

Klikk på «Åpne oppgave» for å starte oppgavebehandlingen.

«Åpne oppgave» består av 3 faner:

  • Søknad
  • Infotypebehandling
  • Oppsummering

Gå til fanen «Oppsummering» og trykk på «Send til postering».

Bildet viser fanen «Oppsummering»
Bildet viser fanen «Oppsummering».
Bildet viser send til postering
Bildet viser send til postering.

Du kan legge inn en merknad i merknadsfeltet, men dette er valgfritt. Når du bekrefter innsendingen, vil skjemaet posteres i kjernesystemet (SAP).

Ved feil i postering, som for eksempel en konflikt med en annen post i IT 2001 Fravær, vil feilmeldingen som vises i kjernesystemet også vise i permisjonssøknaden.

I fanen «Søknad» kan du korrigere feil i permisjonstype, prosent tilstede og første fraværsdag.

Klikk på «Rediger» og utfør nødvendige korrigeringer.

Bildet viser knappen «Rediger»
Bildet viser knappen «Rediger».

I fanen «Infotypebehandling» kan du korrigere saksbehandlingsårsak, stopp av infotyper i permisjonsperioden og varsler til leder.

Bildet viser saksbehandlingsårsak og stopp av infotype
Bildet viser fanen «Infotypebehandling».
Bildet viser varsler
Bildet viser oversikt over varsler.

Når de nødvendige korrigeringene er utført må skjemaet sendes til postering på nytt i fanen «Oppsummering».

Oppdatert: 2. april 2024

Kontakt

Kontakt kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.