Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1999 2000 2002 2003 2004 2005 2008 2009 2010 (-) 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 (-) 2020 2021 2022 2023 2024 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Anskaffelser Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kompetanse (-) Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering (-) Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Tilskudd Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer DFØ-notat 2020:2 Hvordan har pandemien påvirket arbeidet i forvaltningen? Den 11. mars 2020 erklærte Verdens helseorganisasjon at verden sto overfor en pandemi. Pandemien har rammet en hel verden, alle deler av samfunnet og hverdagslivet til folk. I Norge har vi sammenlignet med andre land klart oss godt gjennom krisen. DFØ ser i denne rapporten på forvaltningens rolle i krisehåndteringen. DFØ-rapport 2020:8 DFØ si forvaltning av økonomiregelverket i 2019 Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte økonomiregelverket og utgreiingsinstruksen. Kartlegging fra DFØ og Deloitte Statlig økonomistyring i nordiske land DFØ har med bistand fra Deloitte gjort en kartlegging av statlig økonomistyring i de nordiske landene. DFØ-rapport 2020:7 Evaluering av Jernbanedirektoratet: Sektorstyring mellom barken og veden Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har i oppdrag fra Jernbanedirektoratet evaluert hvordan direktoratet har greid å oppfylle forventningene som ble satt i Jerbanereformen tre år etter etableringen. DFØ-rapport 2020:6 DFØ og forvaltinga av utgreiingsinstruksen i 2019 Direktoratet for forvalting og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte utgreiingsinstruksen og økonomiregelverket. Formålet med den årlege rapporten om utgreiingsinstruksen er å gi Finansdepartementet eit grunnlag for å vurdere måten DFØ har forvalta utgreiingsinstruksen på i det enkelte året. DFØ-rapport 2020:4 Følgeevaluering av nærpolitireformen – statusrapport for 2019 Dette er den femte rapporten i evalueringsarbeidet om nærpolitireformen. Statusrapporten gir en vurdering av reformarbeidet som er gjennomført i 2019. Difi-rapport 2011:11 Hva skjer i departementene? Om utfordringer og utviklingsbehov Rapportens hovedtema er å belyse hvilke utfordringer departementene som organisasjoner står overfor i årene framover. Difi-rapport 2011:6 Hvordan kan statsforvaltningen i Montenegro bli en mer attraktiv arbeidsplass for unge mennesker? Medarbeiderundersøkelsen behandler følgende temaer: arbeidsforhold og jobbinnhold, kompetanse- og karriereutvikling, prestasjonsvurderinger/tilbakemeldinger, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og omdømme, motivasjon og framtidsperspektiver.
DFØ-notat 2020:2 Hvordan har pandemien påvirket arbeidet i forvaltningen? Den 11. mars 2020 erklærte Verdens helseorganisasjon at verden sto overfor en pandemi. Pandemien har rammet en hel verden, alle deler av samfunnet og hverdagslivet til folk. I Norge har vi sammenlignet med andre land klart oss godt gjennom krisen. DFØ ser i denne rapporten på forvaltningens rolle i krisehåndteringen.
DFØ-rapport 2020:8 DFØ si forvaltning av økonomiregelverket i 2019 Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte økonomiregelverket og utgreiingsinstruksen.
Kartlegging fra DFØ og Deloitte Statlig økonomistyring i nordiske land DFØ har med bistand fra Deloitte gjort en kartlegging av statlig økonomistyring i de nordiske landene.
DFØ-rapport 2020:7 Evaluering av Jernbanedirektoratet: Sektorstyring mellom barken og veden Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har i oppdrag fra Jernbanedirektoratet evaluert hvordan direktoratet har greid å oppfylle forventningene som ble satt i Jerbanereformen tre år etter etableringen.
DFØ-rapport 2020:6 DFØ og forvaltinga av utgreiingsinstruksen i 2019 Direktoratet for forvalting og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte utgreiingsinstruksen og økonomiregelverket. Formålet med den årlege rapporten om utgreiingsinstruksen er å gi Finansdepartementet eit grunnlag for å vurdere måten DFØ har forvalta utgreiingsinstruksen på i det enkelte året.
DFØ-rapport 2020:4 Følgeevaluering av nærpolitireformen – statusrapport for 2019 Dette er den femte rapporten i evalueringsarbeidet om nærpolitireformen. Statusrapporten gir en vurdering av reformarbeidet som er gjennomført i 2019.
Difi-rapport 2011:11 Hva skjer i departementene? Om utfordringer og utviklingsbehov Rapportens hovedtema er å belyse hvilke utfordringer departementene som organisasjoner står overfor i årene framover.
Difi-rapport 2011:6 Hvordan kan statsforvaltningen i Montenegro bli en mer attraktiv arbeidsplass for unge mennesker? Medarbeiderundersøkelsen behandler følgende temaer: arbeidsforhold og jobbinnhold, kompetanse- og karriereutvikling, prestasjonsvurderinger/tilbakemeldinger, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og omdømme, motivasjon og framtidsperspektiver.