Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1999 2000 2001 2002 2003 2006 2008 2009 (-) 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 (-) 2021 2022 2023 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning (-) Digitalisering Kommunikasjon (-) Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering (-) Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer DFØ-rapport 2021:6 Evaluering av inkluderingsdugnaden i det statlige tariffområdet Direktorat for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag av Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) foretatt en følgeevaluering av inkluderingsdugnaden i det statlige tariffområdet. DFØ-rapport 2021:4 DFØ og forvaltninga av økonomiregelverket i 2020 Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har frå Finansdepartementet fått delegert ansvaret for å forvalte økonomiregelverket. DFØ-rapport 2021:2 DFØ og forvaltinga av utgreiingsinstruksen 2020 Direktoratet for forvalting og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte utgreiingsinstruksen og økonomiregelverket. DFØ-notat 2021:1 Kunnskapsgrunnlag om nye organisasjonsformer i forvaltningen – første leveranse DFØ har på oppdrag fra Kommunal- og moderniseringsdepartementet undersøkt hvordan det er arbeidet i de syv livshendelsene som er forankret i regjeringens Digitaliseringsstrategi. Status og oppsummering av statlige virksomheters vurdering av behovet for internrevisjon Det er i 2020 gått fire år siden statlige virksomheter for første gang var pålagt å vurdere bruk av internrevisjon i henhold til Finansdepartementets rundskriv R-117. Difi-rapport 2010:14 Innbyggerundersøkelsen 2010 – del 2 Denne rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 2 som ble gjennomført våren og sommeren 2010. Del 2 er kun besvart av brukerne, og besto av 23 ulike spørreskjemaer, ett for hver virksomhetstype. Denne ble sendt ut til over 11000 respondenter, og vi fikk inn flere enn 6000 svar. Difi-rapport 2010:7 Evaluering av tilsynsordningen for HMS på petroleumsanlegg på land. Er grensesnittene Ptil-DSB og Ptil-SFT hensiktsmessige? Tilsynsordingen for helse, miljø og sikkerhet på petroleumsanlegg på land er evaluert. To hovedspørsmål: Er grensesnittet mellom Ptil og henholdsvis DSB og SFT hensiktsmessig? Hva er årsakene til at tilsynsordningen har vist seg vanskelig å gjennomføre? Difi-rapport 2010:5 Medarbeiderundersøkelse i staten 2010 Medarbeiderundersøkelsen 2009/10 er en oppfølging av tilsvarende undersøkelse i 2007. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
DFØ-rapport 2021:6 Evaluering av inkluderingsdugnaden i det statlige tariffområdet Direktorat for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag av Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) foretatt en følgeevaluering av inkluderingsdugnaden i det statlige tariffområdet.
DFØ-rapport 2021:4 DFØ og forvaltninga av økonomiregelverket i 2020 Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har frå Finansdepartementet fått delegert ansvaret for å forvalte økonomiregelverket.
DFØ-rapport 2021:2 DFØ og forvaltinga av utgreiingsinstruksen 2020 Direktoratet for forvalting og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte utgreiingsinstruksen og økonomiregelverket.
DFØ-notat 2021:1 Kunnskapsgrunnlag om nye organisasjonsformer i forvaltningen – første leveranse DFØ har på oppdrag fra Kommunal- og moderniseringsdepartementet undersøkt hvordan det er arbeidet i de syv livshendelsene som er forankret i regjeringens Digitaliseringsstrategi.
Status og oppsummering av statlige virksomheters vurdering av behovet for internrevisjon Det er i 2020 gått fire år siden statlige virksomheter for første gang var pålagt å vurdere bruk av internrevisjon i henhold til Finansdepartementets rundskriv R-117.
Difi-rapport 2010:14 Innbyggerundersøkelsen 2010 – del 2 Denne rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 2 som ble gjennomført våren og sommeren 2010. Del 2 er kun besvart av brukerne, og besto av 23 ulike spørreskjemaer, ett for hver virksomhetstype. Denne ble sendt ut til over 11000 respondenter, og vi fikk inn flere enn 6000 svar.
Difi-rapport 2010:7 Evaluering av tilsynsordningen for HMS på petroleumsanlegg på land. Er grensesnittene Ptil-DSB og Ptil-SFT hensiktsmessige? Tilsynsordingen for helse, miljø og sikkerhet på petroleumsanlegg på land er evaluert. To hovedspørsmål: Er grensesnittet mellom Ptil og henholdsvis DSB og SFT hensiktsmessig? Hva er årsakene til at tilsynsordningen har vist seg vanskelig å gjennomføre?
Difi-rapport 2010:5 Medarbeiderundersøkelse i staten 2010 Medarbeiderundersøkelsen 2009/10 er en oppfølging av tilsvarende undersøkelse i 2007.