Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1999 2000 2001 2002 2003 2005 2006 2007 (-) 2008 2009 2010 2011 2012 2013 (-) 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning (-) Digitalisering Kommunikasjon (-) Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering Regelverk Samordning Styring Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2015:7 Digitale barrierar på norske nettstader Difi har gjennomført ei større statusmåling om universell utforming på norske nettsider. Målinga skal bidra til å finne risikoområde som gjer det vanskeleg eller umogleg for mange å bruke nettbaserte løysingar. Bank, media og reise og transport peikar seg ut med dårleg score i denne målinga. Difi-notat 2015:2 Nettverk og møteplassar for leiarar i staten På oppdrag frå Kommunal- og moderniseringsdepartementet har Difi gjort ei kartlegging av kva nettverk og møteplassar som finst for leiarar i staten. Føremålet var å auke forståinga av korleis nettverk og møteplassar på ein best mogleg måte kan bidra til kunnskapsdeling, erfaringsutveksling og læring. Kartlegginga seier noko om kva nettverk og møteplassar som finst, korleis dei fungerer og kva erfaringar og behov leiarane i målgruppa uttrykker. Difi-rapport 2008:16 En ny giv – strategiske veivalg for statens sentrale opplæring Rapporten er utarbeidet som et grunnlag til en framtidig strategi for statens sentrale opplæring og en strategi for e-læring. Det har derfor vært behov for å se på hvilke kompetanseutfordringer statlige virksomheter har, hvilke behov forvaltningen har for sentrale opplæringstilbud, hvordan sentral kompetanseutvikling skal organiseres og vurderinger av ambisjonsnivå. Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle - en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen. Difi-rapport 2008:13 Internasjonalt sekretariat i Justisdepartementet – en erfaringsoppsummering Difi har på oppdrag av Justisdepartementet foretatt en gjennomgang av erfaringene med Internasjonalt sekretariat i departementet. Erfaringene oppsummeres i denne rapporten. Difi-rapport 2008:5 Evaluering av bruk av midler avsatt i hovedtariffoppgjøret 2006 I hovedavtariffoppgjøret 2006 ble det avsatt midler til felles opplærings- og utviklingstiltak for ledelsen og de tillitsvalgte i samarbeidskompetanse og medbestemmelse, med utgangspunkt i Hovedavtalen og Hovedtariffavtalen. DFØ-rapport 2008:4 Måling av effektivitet og stordriftsfordeler for staten av SSØs tjenester Rapporten beskriver effekten av SSØs tjenestetilbud til statlige virksomheter innenfor budsjett, regnskap, lønn og personal, elektronisk fakturabehandling, samt rådgivning og kompetansetiltak innen økonomi- og virksomhetsstyring. Difi-rapport 2008:2 Styrking av forvaltningens europakompetanse Regjeringen ser det som nødvendig å styrke europakompetansen i forvaltningen. Europakompenasen er solid hos ledere og medarbeidere med ansvar for EU-EØS-relatert arbeid, men "allmennkompetansen” er fortsatt svak. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Difi-rapport 2015:7 Digitale barrierar på norske nettstader Difi har gjennomført ei større statusmåling om universell utforming på norske nettsider. Målinga skal bidra til å finne risikoområde som gjer det vanskeleg eller umogleg for mange å bruke nettbaserte løysingar. Bank, media og reise og transport peikar seg ut med dårleg score i denne målinga.
Difi-notat 2015:2 Nettverk og møteplassar for leiarar i staten På oppdrag frå Kommunal- og moderniseringsdepartementet har Difi gjort ei kartlegging av kva nettverk og møteplassar som finst for leiarar i staten. Føremålet var å auke forståinga av korleis nettverk og møteplassar på ein best mogleg måte kan bidra til kunnskapsdeling, erfaringsutveksling og læring. Kartlegginga seier noko om kva nettverk og møteplassar som finst, korleis dei fungerer og kva erfaringar og behov leiarane i målgruppa uttrykker.
Difi-rapport 2008:16 En ny giv – strategiske veivalg for statens sentrale opplæring Rapporten er utarbeidet som et grunnlag til en framtidig strategi for statens sentrale opplæring og en strategi for e-læring. Det har derfor vært behov for å se på hvilke kompetanseutfordringer statlige virksomheter har, hvilke behov forvaltningen har for sentrale opplæringstilbud, hvordan sentral kompetanseutvikling skal organiseres og vurderinger av ambisjonsnivå.
Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle - en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen.
Difi-rapport 2008:13 Internasjonalt sekretariat i Justisdepartementet – en erfaringsoppsummering Difi har på oppdrag av Justisdepartementet foretatt en gjennomgang av erfaringene med Internasjonalt sekretariat i departementet. Erfaringene oppsummeres i denne rapporten.
Difi-rapport 2008:5 Evaluering av bruk av midler avsatt i hovedtariffoppgjøret 2006 I hovedavtariffoppgjøret 2006 ble det avsatt midler til felles opplærings- og utviklingstiltak for ledelsen og de tillitsvalgte i samarbeidskompetanse og medbestemmelse, med utgangspunkt i Hovedavtalen og Hovedtariffavtalen.
DFØ-rapport 2008:4 Måling av effektivitet og stordriftsfordeler for staten av SSØs tjenester Rapporten beskriver effekten av SSØs tjenestetilbud til statlige virksomheter innenfor budsjett, regnskap, lønn og personal, elektronisk fakturabehandling, samt rådgivning og kompetansetiltak innen økonomi- og virksomhetsstyring.
Difi-rapport 2008:2 Styrking av forvaltningens europakompetanse Regjeringen ser det som nødvendig å styrke europakompetansen i forvaltningen. Europakompenasen er solid hos ledere og medarbeidere med ansvar for EU-EØS-relatert arbeid, men "allmennkompetansen” er fortsatt svak.