Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 (-) 2008 2009 2010 2011 2012 (-) 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling (-) Organisering (-) Regelverk Samordning Styring Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2013:11 Merverdi eller unødig omvei? Om direktoratenes rolle i gjennomføringen av nasjonal politikk Formålet med rapporten er å belyse direktoratenes rolle i gjennomføring av nasjonal politikk. Difi-rapport 2013:5 Å lede digitale endringsprosjekter – hva er suksesskriteriene? God ledelse og lederforankring er viktig for å lykkes med digitale endringsprosjekter, men hva betyr dette i praksis? Hva gjør ledere på ulikt nivå i en virksomhet for å drive og lede en endring? Difi-rapport 2013:3 Evaluering av Politidirektoratet Evalueringen viser at Politidirektoratet (POD) ikke har innfridd forventningene fra 2001. DFØ-rapport 2013:2 Kompetanse i statlig styring På oppdrag fra Finansdepartementet har DFØ gjennomført en studie av kompetansesituasjon og -behov i statlige virksomheter innenfor fagområder som dekkes av Reglement for økonomistyring i staten og Bestemmelser om økonomistyring i staten. I denne rapporten oppsummeres funn fra studien. DFØ-rapport 2013:1 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2012 Rapporten gir en samlet oversikt og gjennomgang av unntakssøknader fra økonomiregelverket som DFØ har behandlet, og henvendelser fra departementer og andre statlige virksomheter om fortolkning og forståelse av regelverket og DFØs oppfølging av disse. Difi-rapport 2008:15 Nødnett – evaluering av prosjektorganiseringen Nødnett er et stort samordningsprosjekt mellom tre sektorene; politi, brann og helse, ledet av Direktoratet for nødkommunikasjon (DNK). Prosjektorganiseringen er nødvendig, men viser hvilke utfordringen offentlig sektor har når mange etater og virksomheter på ulike forvaltningsnivåer ska samordnes for å nå et felles mål. Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle - en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen. Difi-rapport 2008:13 Internasjonalt sekretariat i Justisdepartementet – en erfaringsoppsummering Difi har på oppdrag av Justisdepartementet foretatt en gjennomgang av erfaringene med Internasjonalt sekretariat i departementet. Erfaringene oppsummeres i denne rapporten. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Difi-rapport 2013:11 Merverdi eller unødig omvei? Om direktoratenes rolle i gjennomføringen av nasjonal politikk Formålet med rapporten er å belyse direktoratenes rolle i gjennomføring av nasjonal politikk.
Difi-rapport 2013:5 Å lede digitale endringsprosjekter – hva er suksesskriteriene? God ledelse og lederforankring er viktig for å lykkes med digitale endringsprosjekter, men hva betyr dette i praksis? Hva gjør ledere på ulikt nivå i en virksomhet for å drive og lede en endring?
Difi-rapport 2013:3 Evaluering av Politidirektoratet Evalueringen viser at Politidirektoratet (POD) ikke har innfridd forventningene fra 2001.
DFØ-rapport 2013:2 Kompetanse i statlig styring På oppdrag fra Finansdepartementet har DFØ gjennomført en studie av kompetansesituasjon og -behov i statlige virksomheter innenfor fagområder som dekkes av Reglement for økonomistyring i staten og Bestemmelser om økonomistyring i staten. I denne rapporten oppsummeres funn fra studien.
DFØ-rapport 2013:1 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2012 Rapporten gir en samlet oversikt og gjennomgang av unntakssøknader fra økonomiregelverket som DFØ har behandlet, og henvendelser fra departementer og andre statlige virksomheter om fortolkning og forståelse av regelverket og DFØs oppfølging av disse.
Difi-rapport 2008:15 Nødnett – evaluering av prosjektorganiseringen Nødnett er et stort samordningsprosjekt mellom tre sektorene; politi, brann og helse, ledet av Direktoratet for nødkommunikasjon (DNK). Prosjektorganiseringen er nødvendig, men viser hvilke utfordringen offentlig sektor har når mange etater og virksomheter på ulike forvaltningsnivåer ska samordnes for å nå et felles mål.
Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle - en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen.
Difi-rapport 2008:13 Internasjonalt sekretariat i Justisdepartementet – en erfaringsoppsummering Difi har på oppdrag av Justisdepartementet foretatt en gjennomgang av erfaringene med Internasjonalt sekretariat i departementet. Erfaringene oppsummeres i denne rapporten.