Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 (-) 2008 2009 2010 2012 (-) 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering (-) Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS (-) Omstilling Organisering (-) Regelverk Samordning Styring Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2013:8 Medarbeiderundersøkelsen i staten 2013 Medarbeiderundersøkelsen 2013 er en oppfølging av tilsvarende undersøkelse i 2007 og 2009. Difi-rapport 2013:6 og 2013:7 Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerundersøkelsen er en av de største brukerundersøkelsene av forvaltningen i Norge. Den skal gi et bedre kunnskapsgrunnlag for å vurdere utviklingen av offentlige tjenester på tvers av sektorer, og gi kunnskap som kan bidra til å videreutvikle offentlige virksomheter på sikt. Resultatene i denne rapporten gir økt innsikt i brukernes oppfatninger av virksomheter innen områdene kultur og utdanning, helse, omsorg og myndighetsorganer. DFØ-rapport 2013:2 Kompetanse i statlig styring På oppdrag fra Finansdepartementet har DFØ gjennomført en studie av kompetansesituasjon og -behov i statlige virksomheter innenfor fagområder som dekkes av Reglement for økonomistyring i staten og Bestemmelser om økonomistyring i staten. I denne rapporten oppsummeres funn fra studien. DFØ-rapport 2013:1 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2012 Rapporten gir en samlet oversikt og gjennomgang av unntakssøknader fra økonomiregelverket som DFØ har behandlet, og henvendelser fra departementer og andre statlige virksomheter om fortolkning og forståelse av regelverket og DFØs oppfølging av disse. Difi-rapport 2008:11 Utenlandsk arbeidskraft i sikte? Hvordan kommunikasjon kan brukes for å rekruttere flere kloke hoder til Norge Difi har, på oppdrag fra UDI, undersøkt hvordan kommunikasjon kan brukes for å rekruttere flere høyt utdannede/fagspesialister fra andre land til Norge. Difi-rapport 2008:6 Helse- og miljøinformasjon - Befolkningens behov for informasjon om helse- og miljøfarlige stoffer Direktoratet for forvaltning og IKT (DIFI) bistår SFT i planleggingen av en treårig informasjonsinnsats for å øke bevissthet og kunnskap rundt helse- og miljøfarlige stoffer i forbrukerprodukter. I den forbindelse har SFT i samarbeid med DIFI gjennomført en befolkningsundersøkelse og fire fokusgrupper om kunnskap, holdninger og atferd knyttet til helse- og miljøfarlige stoffer i produkter. DFØ-rapport 2008:4 Måling av effektivitet og stordriftsfordeler for staten av SSØs tjenester Rapporten beskriver effekten av SSØs tjenestetilbud til statlige virksomheter innenfor budsjett, regnskap, lønn og personal, elektronisk fakturabehandling, samt rådgivning og kompetansetiltak innen økonomi- og virksomhetsstyring. Difi-rapport 2008:3 Virksomhetsgjennomgang. Organisatoriske endringer i staten 1992–2007 Rapporten gir en oversikt over den forvaltningspolitiske utviklingen fra 1992 til 2007 med vekt på de organisatoriske endringer. I tekst og figurer beskrives sammenslåinger av forvaltningsorganer, overføring av oppgaver mellom departement til direktorat, etablering av forvaltningsorganer og selskaper på nye områder, utskilling (fristilling) av virksomhet fra staten og noen spesielle utviklingstrekk ved endringer i noen større etater. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Difi-rapport 2013:8 Medarbeiderundersøkelsen i staten 2013 Medarbeiderundersøkelsen 2013 er en oppfølging av tilsvarende undersøkelse i 2007 og 2009.
Difi-rapport 2013:6 og 2013:7 Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerundersøkelsen er en av de største brukerundersøkelsene av forvaltningen i Norge. Den skal gi et bedre kunnskapsgrunnlag for å vurdere utviklingen av offentlige tjenester på tvers av sektorer, og gi kunnskap som kan bidra til å videreutvikle offentlige virksomheter på sikt. Resultatene i denne rapporten gir økt innsikt i brukernes oppfatninger av virksomheter innen områdene kultur og utdanning, helse, omsorg og myndighetsorganer.
DFØ-rapport 2013:2 Kompetanse i statlig styring På oppdrag fra Finansdepartementet har DFØ gjennomført en studie av kompetansesituasjon og -behov i statlige virksomheter innenfor fagområder som dekkes av Reglement for økonomistyring i staten og Bestemmelser om økonomistyring i staten. I denne rapporten oppsummeres funn fra studien.
DFØ-rapport 2013:1 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2012 Rapporten gir en samlet oversikt og gjennomgang av unntakssøknader fra økonomiregelverket som DFØ har behandlet, og henvendelser fra departementer og andre statlige virksomheter om fortolkning og forståelse av regelverket og DFØs oppfølging av disse.
Difi-rapport 2008:11 Utenlandsk arbeidskraft i sikte? Hvordan kommunikasjon kan brukes for å rekruttere flere kloke hoder til Norge Difi har, på oppdrag fra UDI, undersøkt hvordan kommunikasjon kan brukes for å rekruttere flere høyt utdannede/fagspesialister fra andre land til Norge.
Difi-rapport 2008:6 Helse- og miljøinformasjon - Befolkningens behov for informasjon om helse- og miljøfarlige stoffer Direktoratet for forvaltning og IKT (DIFI) bistår SFT i planleggingen av en treårig informasjonsinnsats for å øke bevissthet og kunnskap rundt helse- og miljøfarlige stoffer i forbrukerprodukter. I den forbindelse har SFT i samarbeid med DIFI gjennomført en befolkningsundersøkelse og fire fokusgrupper om kunnskap, holdninger og atferd knyttet til helse- og miljøfarlige stoffer i produkter.
DFØ-rapport 2008:4 Måling av effektivitet og stordriftsfordeler for staten av SSØs tjenester Rapporten beskriver effekten av SSØs tjenestetilbud til statlige virksomheter innenfor budsjett, regnskap, lønn og personal, elektronisk fakturabehandling, samt rådgivning og kompetansetiltak innen økonomi- og virksomhetsstyring.
Difi-rapport 2008:3 Virksomhetsgjennomgang. Organisatoriske endringer i staten 1992–2007 Rapporten gir en oversikt over den forvaltningspolitiske utviklingen fra 1992 til 2007 med vekt på de organisatoriske endringer. I tekst og figurer beskrives sammenslåinger av forvaltningsorganer, overføring av oppgaver mellom departement til direktorat, etablering av forvaltningsorganer og selskaper på nye områder, utskilling (fristilling) av virksomhet fra staten og noen spesielle utviklingstrekk ved endringer i noen større etater.