Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1999 2000 2001 2002 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 (-) 2012 2013 2014 2016 2017 (-) 2018 2019 2020 2021 2022 2023 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori (-) Anskaffelser Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS (-) Omstilling Organisering Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Tilskudd Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2018:9 Administrative fellesfunksjoner i staten. Status og utviklingsmuligheter Difi har kartlagt behov og tilbud av felles administrative støttefunksjoner i staten. Hovedinntrykket er at små og mellomstore virksomheter på en effektiv måte ivaretar sine administrative funksjoner. Kapasitet og kompetanse innenfor anskaffelser, IKT og sikkerhet oppleves imidlertid som en utfordring. Difi-rapport 2018:6 Innkjøpsordning/markedsplass for skytjenester Forprosjektrapport som anbefaler etablering av en markedsplass for skytjenester. Flere ulike modeller er vurdert. Difi-rapport 2018:2 Evaluering av nærpolitireformen - statusrapport 2017 Direktoratet for forvaltning og ikt (Difi) har på oppdrag fra Justis- og beredskapsdepartementet evaluert politiets arbeid med nærpolitireformen i 2017. Difi-rapport 2018:1 Stor satsning på effektivisering av offentlige anskaffelser Fra 2018 er det en betydelig satsing for å effektivisere offentlige anskaffelsesprosesser gjennom digitalisering. Program for digitale anskaffelser skal gjennomføres i perioden 2018 til 2024 og ledes av Difi. Difi har en målsetting om å tilrettelegge for ca. 3,6 milliarder kroner i samfunnsøkonomisk gevinst i løpet av programperioden. Dette skal realiseres ved å legge til rette for digitale anskaffelsesprosesser. Difi-rapport 2012:6 Lokalisering av statlige virksomheter. En kartlegging i perioden 2006–2010 Den viktigste årsaken til at antall arbeidsplasser i statlig forvaltning har økt med om lag 12 prosent i perioden 2006–2010, er vekst innenfor eksisterende virksomheter. Difi-rapport 2012:4 Et fleksibelt hierarki? Alternativ organisering av departementsavdelinger For ti år siden begynte noen departementsavdelinger å erstatte seksjoner med en mer fleksibel organisering med team (grupper eller lag). I dag er det 20 avdelinger i 10 departementer som har det vi har valgt å kalle alternativ organisering. Difi har derfor sett behovet for å dokumentere og oppsummere bakgrunnen for endringene, hvilke løsninger som er valgt og erfaringene med de forskjellige organisasjonsmåtene.
Difi-rapport 2018:9 Administrative fellesfunksjoner i staten. Status og utviklingsmuligheter Difi har kartlagt behov og tilbud av felles administrative støttefunksjoner i staten. Hovedinntrykket er at små og mellomstore virksomheter på en effektiv måte ivaretar sine administrative funksjoner. Kapasitet og kompetanse innenfor anskaffelser, IKT og sikkerhet oppleves imidlertid som en utfordring.
Difi-rapport 2018:6 Innkjøpsordning/markedsplass for skytjenester Forprosjektrapport som anbefaler etablering av en markedsplass for skytjenester. Flere ulike modeller er vurdert.
Difi-rapport 2018:2 Evaluering av nærpolitireformen - statusrapport 2017 Direktoratet for forvaltning og ikt (Difi) har på oppdrag fra Justis- og beredskapsdepartementet evaluert politiets arbeid med nærpolitireformen i 2017.
Difi-rapport 2018:1 Stor satsning på effektivisering av offentlige anskaffelser Fra 2018 er det en betydelig satsing for å effektivisere offentlige anskaffelsesprosesser gjennom digitalisering. Program for digitale anskaffelser skal gjennomføres i perioden 2018 til 2024 og ledes av Difi. Difi har en målsetting om å tilrettelegge for ca. 3,6 milliarder kroner i samfunnsøkonomisk gevinst i løpet av programperioden. Dette skal realiseres ved å legge til rette for digitale anskaffelsesprosesser.
Difi-rapport 2012:6 Lokalisering av statlige virksomheter. En kartlegging i perioden 2006–2010 Den viktigste årsaken til at antall arbeidsplasser i statlig forvaltning har økt med om lag 12 prosent i perioden 2006–2010, er vekst innenfor eksisterende virksomheter.
Difi-rapport 2012:4 Et fleksibelt hierarki? Alternativ organisering av departementsavdelinger For ti år siden begynte noen departementsavdelinger å erstatte seksjoner med en mer fleksibel organisering med team (grupper eller lag). I dag er det 20 avdelinger i 10 departementer som har det vi har valgt å kalle alternativ organisering. Difi har derfor sett behovet for å dokumentere og oppsummere bakgrunnen for endringene, hvilke løsninger som er valgt og erfaringene med de forskjellige organisasjonsmåtene.