Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1998 1999 2000 2002 2003 2007 2008 2009 2010 (-) 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 (-) 2020 2021 2022 2023 2024 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Anskaffelser Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering (-) Regelverk Regional statsforvaltning (-) Samordning Styring Tilskudd Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer DFØ-notat 2020:3 Fra program til varig struktur Departementenes rolle i å samordne innsatsen for utsatte barn og unge. DFØ-notat 2020:2 Hvordan har pandemien påvirket arbeidet i forvaltningen? Den 11. mars 2020 erklærte Verdens helseorganisasjon at verden sto overfor en pandemi. Pandemien har rammet en hel verden, alle deler av samfunnet og hverdagslivet til folk. I Norge har vi sammenlignet med andre land klart oss godt gjennom krisen. DFØ ser i denne rapporten på forvaltningens rolle i krisehåndteringen. DFØ-rapport 2020:8 DFØ si forvaltning av økonomiregelverket i 2019 Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte økonomiregelverket og utgreiingsinstruksen. Kartlegging fra DFØ og Deloitte Statlig økonomistyring i nordiske land DFØ har med bistand fra Deloitte gjort en kartlegging av statlig økonomistyring i de nordiske landene. Rapport fra DFØ og Miljødirektoratet Nullutslippstransport i leveranser til det offentlige. Kunnskapsgrunnlag Kunnskapsgrunnlaget er utarbeidet som en del av arbeidet med regjeringens handlingsplan for grønne og innovative offentlige anskaffelser. DFØ-rapport 2020:6 DFØ og forvaltinga av utgreiingsinstruksen i 2019 Direktoratet for forvalting og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte utgreiingsinstruksen og økonomiregelverket. Formålet med den årlege rapporten om utgreiingsinstruksen er å gi Finansdepartementet eit grunnlag for å vurdere måten DFØ har forvalta utgreiingsinstruksen på i det enkelte året. Difi-rapport 2011:11 Hva skjer i departementene? Om utfordringer og utviklingsbehov Rapportens hovedtema er å belyse hvilke utfordringer departementene som organisasjoner står overfor i årene framover. Difi-rapport 2011:1 Mål for inkludering av innvandrerbefolkningen – en gjennomgang av ordningen Ordningen ”Mål for inkludering av innvandrerbefolkningen” ble etablert som en oppfølging av St. meld.nr.49 (2003-2004) ”Mangfold gjennom inkludering og deltakelse – Ansvar og frihet”. Sammen med andre tiltak skal den bidra til å sikre innvandrere samme muligheter til å delta i samfunns- og arbeidsliv som befolkningen for øvrig.
DFØ-notat 2020:3 Fra program til varig struktur Departementenes rolle i å samordne innsatsen for utsatte barn og unge.
DFØ-notat 2020:2 Hvordan har pandemien påvirket arbeidet i forvaltningen? Den 11. mars 2020 erklærte Verdens helseorganisasjon at verden sto overfor en pandemi. Pandemien har rammet en hel verden, alle deler av samfunnet og hverdagslivet til folk. I Norge har vi sammenlignet med andre land klart oss godt gjennom krisen. DFØ ser i denne rapporten på forvaltningens rolle i krisehåndteringen.
DFØ-rapport 2020:8 DFØ si forvaltning av økonomiregelverket i 2019 Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte økonomiregelverket og utgreiingsinstruksen.
Kartlegging fra DFØ og Deloitte Statlig økonomistyring i nordiske land DFØ har med bistand fra Deloitte gjort en kartlegging av statlig økonomistyring i de nordiske landene.
Rapport fra DFØ og Miljødirektoratet Nullutslippstransport i leveranser til det offentlige. Kunnskapsgrunnlag Kunnskapsgrunnlaget er utarbeidet som en del av arbeidet med regjeringens handlingsplan for grønne og innovative offentlige anskaffelser.
DFØ-rapport 2020:6 DFØ og forvaltinga av utgreiingsinstruksen i 2019 Direktoratet for forvalting og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte utgreiingsinstruksen og økonomiregelverket. Formålet med den årlege rapporten om utgreiingsinstruksen er å gi Finansdepartementet eit grunnlag for å vurdere måten DFØ har forvalta utgreiingsinstruksen på i det enkelte året.
Difi-rapport 2011:11 Hva skjer i departementene? Om utfordringer og utviklingsbehov Rapportens hovedtema er å belyse hvilke utfordringer departementene som organisasjoner står overfor i årene framover.
Difi-rapport 2011:1 Mål for inkludering av innvandrerbefolkningen – en gjennomgang av ordningen Ordningen ”Mål for inkludering av innvandrerbefolkningen” ble etablert som en oppfølging av St. meld.nr.49 (2003-2004) ”Mangfold gjennom inkludering og deltakelse – Ansvar og frihet”. Sammen med andre tiltak skal den bidra til å sikre innvandrere samme muligheter til å delta i samfunns- og arbeidsliv som befolkningen for øvrig.