Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1999 2000 2001 2002 2003 2006 2008 2009 (-) 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 (-) 2022 2023 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Anskaffelser Brukerretting og brukermedvirkning (-) Digitalisering Kommunikasjon (-) Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering (-) Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Tilskudd Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer DFØ-notat 2022:4 Lisens til å eksperimentere? Erfaringer fra Oppdragslaboratoriet Direktorat for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag fra Kommunal- og distriktsdepartementet gjennomført piloten Oppdragslaboratoriet. DFØ-rapport 2022:3 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2021 Denne rapporten tek føre seg DFØ si forvalting av økonomiregelverket i 2021. DFØ-rapport 2022:2 DFØ og forvaltninga av utgreiingsinstruksen 2021 Direktoratet for forvalting og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte utgreiingsinstruksen og økonomiregelverket. DFØ-rapport 2022:1 Statsansatteundersøkelsen 2021 Statsansatteundersøkelsen blir gjennomført hvert tredje år, og er en representativ undersøkelse blant statens ansatte. Høsten 2021 ble undersøkelsen gjennomført for sjette gang siden 2007. Difi-rapport 2010:14 Innbyggerundersøkelsen 2010 – del 2 Denne rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 2 som ble gjennomført våren og sommeren 2010. Del 2 er kun besvart av brukerne, og besto av 23 ulike spørreskjemaer, ett for hver virksomhetstype. Denne ble sendt ut til over 11000 respondenter, og vi fikk inn flere enn 6000 svar. Difi-rapport 2010:7 Evaluering av tilsynsordningen for HMS på petroleumsanlegg på land. Er grensesnittene Ptil-DSB og Ptil-SFT hensiktsmessige? Tilsynsordingen for helse, miljø og sikkerhet på petroleumsanlegg på land er evaluert. To hovedspørsmål: Er grensesnittet mellom Ptil og henholdsvis DSB og SFT hensiktsmessig? Hva er årsakene til at tilsynsordningen har vist seg vanskelig å gjennomføre? Difi-rapport 2010:5 Medarbeiderundersøkelse i staten 2010 Medarbeiderundersøkelsen 2009/10 er en oppfølging av tilsvarende undersøkelse i 2007. Difi-rapport 2010:4 Statlig styring av kommunene – Om utviklingen i bruken av juridiske virkemidler på tre sektorer Difi har foretatt en kartlegging av utviklingen i bruken av juridiske virkemidler overfor kommunene på tre sektorer; utdanning, helse og omsorg og miljøvern (unntatt plan- og bygningsloven). Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
DFØ-notat 2022:4 Lisens til å eksperimentere? Erfaringer fra Oppdragslaboratoriet Direktorat for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag fra Kommunal- og distriktsdepartementet gjennomført piloten Oppdragslaboratoriet.
DFØ-rapport 2022:3 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2021 Denne rapporten tek føre seg DFØ si forvalting av økonomiregelverket i 2021.
DFØ-rapport 2022:2 DFØ og forvaltninga av utgreiingsinstruksen 2021 Direktoratet for forvalting og økonomistyring (DFØ) har på vegner av Finansdepartementet ansvaret for å forvalte utgreiingsinstruksen og økonomiregelverket.
DFØ-rapport 2022:1 Statsansatteundersøkelsen 2021 Statsansatteundersøkelsen blir gjennomført hvert tredje år, og er en representativ undersøkelse blant statens ansatte. Høsten 2021 ble undersøkelsen gjennomført for sjette gang siden 2007.
Difi-rapport 2010:14 Innbyggerundersøkelsen 2010 – del 2 Denne rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 2 som ble gjennomført våren og sommeren 2010. Del 2 er kun besvart av brukerne, og besto av 23 ulike spørreskjemaer, ett for hver virksomhetstype. Denne ble sendt ut til over 11000 respondenter, og vi fikk inn flere enn 6000 svar.
Difi-rapport 2010:7 Evaluering av tilsynsordningen for HMS på petroleumsanlegg på land. Er grensesnittene Ptil-DSB og Ptil-SFT hensiktsmessige? Tilsynsordingen for helse, miljø og sikkerhet på petroleumsanlegg på land er evaluert. To hovedspørsmål: Er grensesnittet mellom Ptil og henholdsvis DSB og SFT hensiktsmessig? Hva er årsakene til at tilsynsordningen har vist seg vanskelig å gjennomføre?
Difi-rapport 2010:5 Medarbeiderundersøkelse i staten 2010 Medarbeiderundersøkelsen 2009/10 er en oppfølging av tilsvarende undersøkelse i 2007.
Difi-rapport 2010:4 Statlig styring av kommunene – Om utviklingen i bruken av juridiske virkemidler på tre sektorer Difi har foretatt en kartlegging av utviklingen i bruken av juridiske virkemidler overfor kommunene på tre sektorer; utdanning, helse og omsorg og miljøvern (unntatt plan- og bygningsloven).