Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2015 2016 2017 (-) 2018 2019 2020 2021 2022 2023 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori (-) Anskaffelser (-) Digitalisering (-) Kompetanse Ledelse Omstilling Organisering Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring (-) Tilskudd Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2018:9 Administrative fellesfunksjoner i staten. Status og utviklingsmuligheter Difi har kartlagt behov og tilbud av felles administrative støttefunksjoner i staten. Hovedinntrykket er at små og mellomstore virksomheter på en effektiv måte ivaretar sine administrative funksjoner. Kapasitet og kompetanse innenfor anskaffelser, IKT og sikkerhet oppleves imidlertid som en utfordring. Difi-rapport 2018:6 Innkjøpsordning/markedsplass for skytjenester Forprosjektrapport som anbefaler etablering av en markedsplass for skytjenester. Flere ulike modeller er vurdert. DFØ-rapport 2018:6 Utredning om digitale fellesløsninger for tilskudd På oppdrag fra Finansdepartementet har Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) utredet mulighetene for digitale fellesløsninger på tilskuddsområdet. Difi-notat 2018:2 Gjennomgang av de tariffavsatte kompetansemidlene i staten I forarbeidet til forhandlingene om ny hovedtariffavtale i staten perioden 2018-2020, har partene i det statlige tariffområdet - Akademikerne, LO stat, Unio, YS Stat og Kommunal- og moderniseringsdepartementet bedt om en gjennomgang av tilskuddsordningen for de tariffavsatte kompetansemidlene. Gjennomgangen skal gi grunnlag til partene for eventuelle justeringer i ordningen. Difi-rapport 2018:1 Stor satsning på effektivisering av offentlige anskaffelser Fra 2018 er det en betydelig satsing for å effektivisere offentlige anskaffelsesprosesser gjennom digitalisering. Program for digitale anskaffelser skal gjennomføres i perioden 2018 til 2024 og ledes av Difi. Difi har en målsetting om å tilrettelegge for ca. 3,6 milliarder kroner i samfunnsøkonomisk gevinst i løpet av programperioden. Dette skal realiseres ved å legge til rette for digitale anskaffelsesprosesser.
Difi-rapport 2018:9 Administrative fellesfunksjoner i staten. Status og utviklingsmuligheter Difi har kartlagt behov og tilbud av felles administrative støttefunksjoner i staten. Hovedinntrykket er at små og mellomstore virksomheter på en effektiv måte ivaretar sine administrative funksjoner. Kapasitet og kompetanse innenfor anskaffelser, IKT og sikkerhet oppleves imidlertid som en utfordring.
Difi-rapport 2018:6 Innkjøpsordning/markedsplass for skytjenester Forprosjektrapport som anbefaler etablering av en markedsplass for skytjenester. Flere ulike modeller er vurdert.
DFØ-rapport 2018:6 Utredning om digitale fellesløsninger for tilskudd På oppdrag fra Finansdepartementet har Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) utredet mulighetene for digitale fellesløsninger på tilskuddsområdet.
Difi-notat 2018:2 Gjennomgang av de tariffavsatte kompetansemidlene i staten I forarbeidet til forhandlingene om ny hovedtariffavtale i staten perioden 2018-2020, har partene i det statlige tariffområdet - Akademikerne, LO stat, Unio, YS Stat og Kommunal- og moderniseringsdepartementet bedt om en gjennomgang av tilskuddsordningen for de tariffavsatte kompetansemidlene. Gjennomgangen skal gi grunnlag til partene for eventuelle justeringer i ordningen.
Difi-rapport 2018:1 Stor satsning på effektivisering av offentlige anskaffelser Fra 2018 er det en betydelig satsing for å effektivisere offentlige anskaffelsesprosesser gjennom digitalisering. Program for digitale anskaffelser skal gjennomføres i perioden 2018 til 2024 og ledes av Difi. Difi har en målsetting om å tilrettelegge for ca. 3,6 milliarder kroner i samfunnsøkonomisk gevinst i løpet av programperioden. Dette skal realiseres ved å legge til rette for digitale anskaffelsesprosesser.