Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2006 2009 2010 2011 2012 2013 2015 2017 (-) 2018 (-) 2019 2020 2021 2022 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Anskaffelser Brukerretting og brukermedvirkning (-) Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Omstilling Organisering Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring (-) Tilskudd Uavhengige forvaltningsorganer Difi-notat 2019:9 Fremtidens forvaltning kan ikke baseres på gårsdagens løsninger. Om tillit til offentlig forvaltning I dette notatet beskrives noen viktige forhold som kan påvirke tilliten til forvaltningen. Det gis også noen råd og anbefalinger til hva som kan være viktige grep for å bevare og bygge tillit til offentlige myndigheter og institusjoner fremover. Anbefalingene hviler på hovedbudskapene fra workshoper med eksterne miljøer og en rekke Difi-rapporter om forvaltningen. Difi-rapport 2019:8 Innbyggerundersøkelsen 2019 – hva mener innbyggerne? Innbyggerundersøkelsen 2019 presenterer de viktigste resultatene fra undersøkelsen, som ble gjennomført på begge sider av sommeren 2019. Den er den femte i rekken Difi gjennomfører på oppdrag fra Kommunal- og moderniseringsdepartementet. Difi-rapport 2019:4 Digitalisering, kompetansebehov og effektivisering gir desentral konsentrasjon. Om utvikling i lokaliseringen av statlige arbeidsplasser Innovasjon, digitalisering og effektivisering driver frem nye løsninger og krav som påvirker virksomhetenes organisering og utvikling. Gjennom de store reformene i staten har vi sett at dette medfører endringer i lokalisering av statlige arbeidsplasser. I denne rapporten ser vi på om også mindre trinnvise endringer påvirker lokalisering av statlige arbeidsplasser. Difi-rapport 2018:6 Innkjøpsordning/markedsplass for skytjenester Forprosjektrapport som anbefaler etablering av en markedsplass for skytjenester. Flere ulike modeller er vurdert. DFØ-rapport 2018:6 Utredning om digitale fellesløsninger for tilskudd På oppdrag fra Finansdepartementet har Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) utredet mulighetene for digitale fellesløsninger på tilskuddsområdet. Difi-rapport 2018:1 Stor satsning på effektivisering av offentlige anskaffelser Fra 2018 er det en betydelig satsing for å effektivisere offentlige anskaffelsesprosesser gjennom digitalisering. Program for digitale anskaffelser skal gjennomføres i perioden 2018 til 2024 og ledes av Difi. Difi har en målsetting om å tilrettelegge for ca. 3,6 milliarder kroner i samfunnsøkonomisk gevinst i løpet av programperioden. Dette skal realiseres ved å legge til rette for digitale anskaffelsesprosesser.
Difi-notat 2019:9 Fremtidens forvaltning kan ikke baseres på gårsdagens løsninger. Om tillit til offentlig forvaltning I dette notatet beskrives noen viktige forhold som kan påvirke tilliten til forvaltningen. Det gis også noen råd og anbefalinger til hva som kan være viktige grep for å bevare og bygge tillit til offentlige myndigheter og institusjoner fremover. Anbefalingene hviler på hovedbudskapene fra workshoper med eksterne miljøer og en rekke Difi-rapporter om forvaltningen.
Difi-rapport 2019:8 Innbyggerundersøkelsen 2019 – hva mener innbyggerne? Innbyggerundersøkelsen 2019 presenterer de viktigste resultatene fra undersøkelsen, som ble gjennomført på begge sider av sommeren 2019. Den er den femte i rekken Difi gjennomfører på oppdrag fra Kommunal- og moderniseringsdepartementet.
Difi-rapport 2019:4 Digitalisering, kompetansebehov og effektivisering gir desentral konsentrasjon. Om utvikling i lokaliseringen av statlige arbeidsplasser Innovasjon, digitalisering og effektivisering driver frem nye løsninger og krav som påvirker virksomhetenes organisering og utvikling. Gjennom de store reformene i staten har vi sett at dette medfører endringer i lokalisering av statlige arbeidsplasser. I denne rapporten ser vi på om også mindre trinnvise endringer påvirker lokalisering av statlige arbeidsplasser.
Difi-rapport 2018:6 Innkjøpsordning/markedsplass for skytjenester Forprosjektrapport som anbefaler etablering av en markedsplass for skytjenester. Flere ulike modeller er vurdert.
DFØ-rapport 2018:6 Utredning om digitale fellesløsninger for tilskudd På oppdrag fra Finansdepartementet har Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) utredet mulighetene for digitale fellesløsninger på tilskuddsområdet.
Difi-rapport 2018:1 Stor satsning på effektivisering av offentlige anskaffelser Fra 2018 er det en betydelig satsing for å effektivisere offentlige anskaffelsesprosesser gjennom digitalisering. Program for digitale anskaffelser skal gjennomføres i perioden 2018 til 2024 og ledes av Difi. Difi har en målsetting om å tilrettelegge for ca. 3,6 milliarder kroner i samfunnsøkonomisk gevinst i løpet av programperioden. Dette skal realiseres ved å legge til rette for digitale anskaffelsesprosesser.