Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 2000 2001 2002 2010 2011 (-) 2012 2013 2015 2017 2018 2019 (-) 2020 2021 2022 2023 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori (-) Anskaffelser Brukerretting og brukermedvirkning (-) Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Tilskudd Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer DFØ-rapport 2020:10 Administrative fellestjenester for statlige virksomheter Rapporten viser at bruken av administrative fellestjenester statlige virksomheter øker samtidig som tilgangen til administrative fellestjenester er i utvikling. Ny teknologi bidrar til å drive frem både videreutvikling av eksisterende tjenester og utvikling av helt nye. DFØ-notat 2020:2 Hvordan har pandemien påvirket arbeidet i forvaltningen? Den 11. mars 2020 erklærte Verdens helseorganisasjon at verden sto overfor en pandemi. Pandemien har rammet en hel verden, alle deler av samfunnet og hverdagslivet til folk. I Norge har vi sammenlignet med andre land klart oss godt gjennom krisen. DFØ ser i denne rapporten på forvaltningens rolle i krisehåndteringen. Rapport fra DFØ og Miljødirektoratet Nullutslippstransport i leveranser til det offentlige. Kunnskapsgrunnlag Kunnskapsgrunnlaget er utarbeidet som en del av arbeidet med regjeringens handlingsplan for grønne og innovative offentlige anskaffelser. Digdir-rapport 2020:1 Fra støtte til strategisk premissgiver? Om utvikling og organisering av anskaffelsesfunksjonen Digitaliseringsdirektoratet har kartlagt hvordan virksomheter kan organisere anskaffelsesfunksjonen for at anskaffelser skal være et sterkere strategisk virkemiddel for virksomhetens måloppnåelse. Difi-rapport 2012:12 Kontakt oss – fra hjelpetrengende til selvgående brukere? Difi har kartlagt valg, organisering og samordning av publikumskanaler internt i syv statlige og innbyggerrettede virksomheter, og rapporten viser hvordan disse legger til rette for at brukere kan henvende seg til dem for å få utført ærend som krever saksbehandling og vedtak, være seg om brukeren ønsker å benytte seg av en statlig tjeneste eller skal følge opp et statlig pålegg. DFØ-rapport 2012:1 Evalueringsportalen etter ett års drift – en erfaringsoppsummering Formålet med rapporten er å gi en statusbeskrivelse og oppsummering av erfaringene knyttet til Evalueringsportalen etter et års drift. Portalen ble tilgjengeliggjort 28. oktober 2010 og lansert 27. januar 2011.
DFØ-rapport 2020:10 Administrative fellestjenester for statlige virksomheter Rapporten viser at bruken av administrative fellestjenester statlige virksomheter øker samtidig som tilgangen til administrative fellestjenester er i utvikling. Ny teknologi bidrar til å drive frem både videreutvikling av eksisterende tjenester og utvikling av helt nye.
DFØ-notat 2020:2 Hvordan har pandemien påvirket arbeidet i forvaltningen? Den 11. mars 2020 erklærte Verdens helseorganisasjon at verden sto overfor en pandemi. Pandemien har rammet en hel verden, alle deler av samfunnet og hverdagslivet til folk. I Norge har vi sammenlignet med andre land klart oss godt gjennom krisen. DFØ ser i denne rapporten på forvaltningens rolle i krisehåndteringen.
Rapport fra DFØ og Miljødirektoratet Nullutslippstransport i leveranser til det offentlige. Kunnskapsgrunnlag Kunnskapsgrunnlaget er utarbeidet som en del av arbeidet med regjeringens handlingsplan for grønne og innovative offentlige anskaffelser.
Digdir-rapport 2020:1 Fra støtte til strategisk premissgiver? Om utvikling og organisering av anskaffelsesfunksjonen Digitaliseringsdirektoratet har kartlagt hvordan virksomheter kan organisere anskaffelsesfunksjonen for at anskaffelser skal være et sterkere strategisk virkemiddel for virksomhetens måloppnåelse.
Difi-rapport 2012:12 Kontakt oss – fra hjelpetrengende til selvgående brukere? Difi har kartlagt valg, organisering og samordning av publikumskanaler internt i syv statlige og innbyggerrettede virksomheter, og rapporten viser hvordan disse legger til rette for at brukere kan henvende seg til dem for å få utført ærend som krever saksbehandling og vedtak, være seg om brukeren ønsker å benytte seg av en statlig tjeneste eller skal følge opp et statlig pålegg.
DFØ-rapport 2012:1 Evalueringsportalen etter ett års drift – en erfaringsoppsummering Formålet med rapporten er å gi en statusbeskrivelse og oppsummering av erfaringene knyttet til Evalueringsportalen etter et års drift. Portalen ble tilgjengeliggjort 28. oktober 2010 og lansert 27. januar 2011.