Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 (-) 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 (-) 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Anskaffelser (-) Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kompetanse Ledelse Omstilling (-) Organisering Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Tilskudd Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2018:9 Administrative fellesfunksjoner i staten. Status og utviklingsmuligheter Difi har kartlagt behov og tilbud av felles administrative støttefunksjoner i staten. Hovedinntrykket er at små og mellomstore virksomheter på en effektiv måte ivaretar sine administrative funksjoner. Kapasitet og kompetanse innenfor anskaffelser, IKT og sikkerhet oppleves imidlertid som en utfordring. Difi-rapport 2018:8 Organisasjonsformer i offentlig sektor. En kartlegging Rapporten presenterer sentrale utviklingstrekk i offentlig sektor de siste 10-20 årene med hensyn til organisasjonsformer og bruken av dem. Kartleggingen danner grunnlag for å drøfte utfordringene framover i tid og hvordan disse kan møtes. Difi-rapport 2018:2 Evaluering av nærpolitireformen - statusrapport 2017 Direktoratet for forvaltning og ikt (Difi) har på oppdrag fra Justis- og beredskapsdepartementet evaluert politiets arbeid med nærpolitireformen i 2017. Difi-notat 2018:1 Samhandling mellom regional stat og fylkeskommunen Temaet for dette notatet er samhandling mellom fylkeskommunen og regional stat inkludert fylkesmannen. Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) skal foreta en gjennomgang av regional stats inndeling på bakgrunn av Stortingets vedtak om ny inndeling av fylkesmannsembetene og ny fylkeskommuneinndeling. Prosjektet skal gi KMD et faglig beslutningsgrunnlag for å vurdere hvilke statsetater som skal inngå i gjennomgangen av regional stats inndeling. Difi-rapport 2011:8 Evaluering av Datatilsynet På oppdrag av Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet har Difi foretatt en evaluering av Datatilsynet. Difi-rapport 2011:6 Hvordan kan statsforvaltningen i Montenegro bli en mer attraktiv arbeidsplass for unge mennesker? Medarbeiderundersøkelsen behandler følgende temaer: arbeidsforhold og jobbinnhold, kompetanse- og karriereutvikling, prestasjonsvurderinger/tilbakemeldinger, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og omdømme, motivasjon og framtidsperspektiver. Difi-rapport 2011:4 Embetsstyringen av Fylkesmannen På oppdrag av Utdanningsdirektoratet (Udir) har Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) gjennomført en vurdering av Udirs fagstyring av Fylkesmannen. Difi-rapport 2011:1 Mål for inkludering av innvandrerbefolkningen – en gjennomgang av ordningen Ordningen ”Mål for inkludering av innvandrerbefolkningen” ble etablert som en oppfølging av St. meld.nr.49 (2003-2004) ”Mangfold gjennom inkludering og deltakelse – Ansvar og frihet”. Sammen med andre tiltak skal den bidra til å sikre innvandrere samme muligheter til å delta i samfunns- og arbeidsliv som befolkningen for øvrig.
Difi-rapport 2018:9 Administrative fellesfunksjoner i staten. Status og utviklingsmuligheter Difi har kartlagt behov og tilbud av felles administrative støttefunksjoner i staten. Hovedinntrykket er at små og mellomstore virksomheter på en effektiv måte ivaretar sine administrative funksjoner. Kapasitet og kompetanse innenfor anskaffelser, IKT og sikkerhet oppleves imidlertid som en utfordring.
Difi-rapport 2018:8 Organisasjonsformer i offentlig sektor. En kartlegging Rapporten presenterer sentrale utviklingstrekk i offentlig sektor de siste 10-20 årene med hensyn til organisasjonsformer og bruken av dem. Kartleggingen danner grunnlag for å drøfte utfordringene framover i tid og hvordan disse kan møtes.
Difi-rapport 2018:2 Evaluering av nærpolitireformen - statusrapport 2017 Direktoratet for forvaltning og ikt (Difi) har på oppdrag fra Justis- og beredskapsdepartementet evaluert politiets arbeid med nærpolitireformen i 2017.
Difi-notat 2018:1 Samhandling mellom regional stat og fylkeskommunen Temaet for dette notatet er samhandling mellom fylkeskommunen og regional stat inkludert fylkesmannen. Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) skal foreta en gjennomgang av regional stats inndeling på bakgrunn av Stortingets vedtak om ny inndeling av fylkesmannsembetene og ny fylkeskommuneinndeling. Prosjektet skal gi KMD et faglig beslutningsgrunnlag for å vurdere hvilke statsetater som skal inngå i gjennomgangen av regional stats inndeling.
Difi-rapport 2011:8 Evaluering av Datatilsynet På oppdrag av Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet har Difi foretatt en evaluering av Datatilsynet.
Difi-rapport 2011:6 Hvordan kan statsforvaltningen i Montenegro bli en mer attraktiv arbeidsplass for unge mennesker? Medarbeiderundersøkelsen behandler følgende temaer: arbeidsforhold og jobbinnhold, kompetanse- og karriereutvikling, prestasjonsvurderinger/tilbakemeldinger, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og omdømme, motivasjon og framtidsperspektiver.
Difi-rapport 2011:4 Embetsstyringen av Fylkesmannen På oppdrag av Utdanningsdirektoratet (Udir) har Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) gjennomført en vurdering av Udirs fagstyring av Fylkesmannen.
Difi-rapport 2011:1 Mål for inkludering av innvandrerbefolkningen – en gjennomgang av ordningen Ordningen ”Mål for inkludering av innvandrerbefolkningen” ble etablert som en oppfølging av St. meld.nr.49 (2003-2004) ”Mangfold gjennom inkludering og deltakelse – Ansvar og frihet”. Sammen med andre tiltak skal den bidra til å sikre innvandrere samme muligheter til å delta i samfunns- og arbeidsliv som befolkningen for øvrig.