Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 2002 2008 2009 (-) 2010 2011 2012 2013 2014 2016 2017 (-) 2018 2019 2020 2022 2023 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori (-) Anskaffelser (-) Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Tilskudd Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2018:9 Administrative fellesfunksjoner i staten. Status og utviklingsmuligheter Difi har kartlagt behov og tilbud av felles administrative støttefunksjoner i staten. Hovedinntrykket er at små og mellomstore virksomheter på en effektiv måte ivaretar sine administrative funksjoner. Kapasitet og kompetanse innenfor anskaffelser, IKT og sikkerhet oppleves imidlertid som en utfordring. Difi-rapport 2018:6 Innkjøpsordning/markedsplass for skytjenester Forprosjektrapport som anbefaler etablering av en markedsplass for skytjenester. Flere ulike modeller er vurdert. Difi-rapport 2018:1 Stor satsning på effektivisering av offentlige anskaffelser Fra 2018 er det en betydelig satsing for å effektivisere offentlige anskaffelsesprosesser gjennom digitalisering. Program for digitale anskaffelser skal gjennomføres i perioden 2018 til 2024 og ledes av Difi. Difi har en målsetting om å tilrettelegge for ca. 3,6 milliarder kroner i samfunnsøkonomisk gevinst i løpet av programperioden. Dette skal realiseres ved å legge til rette for digitale anskaffelsesprosesser. Difi-rapport 2010:14 Innbyggerundersøkelsen 2010 – del 2 Denne rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 2 som ble gjennomført våren og sommeren 2010. Del 2 er kun besvart av brukerne, og besto av 23 ulike spørreskjemaer, ett for hver virksomhetstype. Denne ble sendt ut til over 11000 respondenter, og vi fikk inn flere enn 6000 svar. Difi-rapport 2010:12 Brukerretting og brukermedvirkning. Kartlegging i sentralforvaltningen 2010 Brukerretting og brukermedvirkning i offentlig sektor har vært en sentral målsetting for alle regjeringer i flere tiår. Når både sittende og tidligere regjeringer har gjort det klart at de har ambisiøse mål om å ta brukerne på alvor, er det viktig å få kunnskap om hvordan virksomhetene følger opp mål og forventninger i praksis. Difi-rapport 2010:8 Bør Sykehusboka videreføres? En kartlegging av bruk og nytte blant barn, foreldre og helsepersonell På oppdrag fra Oslo universitetssykehus (Rikshospitalet) har Difi gjennomført en kartlegging av bruk og nytte av Sykehusboka blant barn, foreldre og helsepersonell. Kartleggingen er gjennomført ved hjelp av en rekke intervjuer ved Oslo universitetssykehus (Rikshospitalet, Radiumhospitalet og Epilepsisenteret - SSE i Sandvika) og ved Sykehuset Buskerud. Difi-rapport 2010:1 Innbyggerundersøkelsen 2010 – Inntrykk av å bo i kommunen og i Norge Rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 1 som ble gjennomført sommeren og høsten 2009 (del 2 gjennomføres i 2010). DFØ-rapport 2010:1 Brukerundersøkelse på forvaltningsområdet 2009 SSØ har gjennomført en brukerundersøkelse blant statlige virksomheter som benytter en eller flere av våre tjenester.
Difi-rapport 2018:9 Administrative fellesfunksjoner i staten. Status og utviklingsmuligheter Difi har kartlagt behov og tilbud av felles administrative støttefunksjoner i staten. Hovedinntrykket er at små og mellomstore virksomheter på en effektiv måte ivaretar sine administrative funksjoner. Kapasitet og kompetanse innenfor anskaffelser, IKT og sikkerhet oppleves imidlertid som en utfordring.
Difi-rapport 2018:6 Innkjøpsordning/markedsplass for skytjenester Forprosjektrapport som anbefaler etablering av en markedsplass for skytjenester. Flere ulike modeller er vurdert.
Difi-rapport 2018:1 Stor satsning på effektivisering av offentlige anskaffelser Fra 2018 er det en betydelig satsing for å effektivisere offentlige anskaffelsesprosesser gjennom digitalisering. Program for digitale anskaffelser skal gjennomføres i perioden 2018 til 2024 og ledes av Difi. Difi har en målsetting om å tilrettelegge for ca. 3,6 milliarder kroner i samfunnsøkonomisk gevinst i løpet av programperioden. Dette skal realiseres ved å legge til rette for digitale anskaffelsesprosesser.
Difi-rapport 2010:14 Innbyggerundersøkelsen 2010 – del 2 Denne rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 2 som ble gjennomført våren og sommeren 2010. Del 2 er kun besvart av brukerne, og besto av 23 ulike spørreskjemaer, ett for hver virksomhetstype. Denne ble sendt ut til over 11000 respondenter, og vi fikk inn flere enn 6000 svar.
Difi-rapport 2010:12 Brukerretting og brukermedvirkning. Kartlegging i sentralforvaltningen 2010 Brukerretting og brukermedvirkning i offentlig sektor har vært en sentral målsetting for alle regjeringer i flere tiår. Når både sittende og tidligere regjeringer har gjort det klart at de har ambisiøse mål om å ta brukerne på alvor, er det viktig å få kunnskap om hvordan virksomhetene følger opp mål og forventninger i praksis.
Difi-rapport 2010:8 Bør Sykehusboka videreføres? En kartlegging av bruk og nytte blant barn, foreldre og helsepersonell På oppdrag fra Oslo universitetssykehus (Rikshospitalet) har Difi gjennomført en kartlegging av bruk og nytte av Sykehusboka blant barn, foreldre og helsepersonell. Kartleggingen er gjennomført ved hjelp av en rekke intervjuer ved Oslo universitetssykehus (Rikshospitalet, Radiumhospitalet og Epilepsisenteret - SSE i Sandvika) og ved Sykehuset Buskerud.
Difi-rapport 2010:1 Innbyggerundersøkelsen 2010 – Inntrykk av å bo i kommunen og i Norge Rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 1 som ble gjennomført sommeren og høsten 2009 (del 2 gjennomføres i 2010).
DFØ-rapport 2010:1 Brukerundersøkelse på forvaltningsområdet 2009 SSØ har gjennomført en brukerundersøkelse blant statlige virksomheter som benytter en eller flere av våre tjenester.