Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1998 1999 2000 2002 2003 2004 2005 2006 (-) 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 (-) 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse (-) Ledelse (-) Norge og EU/EØS Omstilling Organisering Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Tilskudd Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2017:9 Evaluering av nærpolitireformen. Underveisrapportering om kultur, holdninger og ledelse Som en del av Difis følgeevaluering av nærpolitireformen, leverer vi nå en underveisrapport om kultur, holdninger og ledelse til Justis- og beredskapsdepartementet. Difi-rapport 2017:5 Jus + ped = sant – Ei erfaringsoppsummering og vurdering av prosjektet «Regelverk i praksis» Målet med prosjekt «Regelverk i praksis» var å styrke statens formidling av regelverket for grunnskulen og vidaregåande opplæring. Rapporten viser at formidling no, i større grad enn før, tar utgangspunkt i dei utfordringane skulen har med å følgje regelverket. Prosjektet strekte seg over fleire år og målgruppa var tilsette i fylkesmannsembeta og Utdanningsdirektoratet. Difi-notat 2017:1 Effektar av ein fusjon. Etableringa av Miljødirektoratet I dette notatet har vi vurdert i kva grad dei intenderte effektane av samanslåinga av Klima- og forureiningstilsynet og Direktoratet for naturforvalting er vortne realiserte, og om det er eventuelle ikkje-intenderte effektar som det er verdt å gjere greie for. Vidare har vi søkt å identifisere vidare forbetringspotensial i måten Miljødirektoratet vert drive i dag. Difi-rapport 2008:16 En ny giv – strategiske veivalg for statens sentrale opplæring Rapporten er utarbeidet som et grunnlag til en framtidig strategi for statens sentrale opplæring og en strategi for e-læring. Det har derfor vært behov for å se på hvilke kompetanseutfordringer statlige virksomheter har, hvilke behov forvaltningen har for sentrale opplæringstilbud, hvordan sentral kompetanseutvikling skal organiseres og vurderinger av ambisjonsnivå. Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle - en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen. Difi-rapport 2008:2 Styrking av forvaltningens europakompetanse Regjeringen ser det som nødvendig å styrke europakompetansen i forvaltningen. Europakompenasen er solid hos ledere og medarbeidere med ansvar for EU-EØS-relatert arbeid, men "allmennkompetansen” er fortsatt svak.
Difi-rapport 2017:9 Evaluering av nærpolitireformen. Underveisrapportering om kultur, holdninger og ledelse Som en del av Difis følgeevaluering av nærpolitireformen, leverer vi nå en underveisrapport om kultur, holdninger og ledelse til Justis- og beredskapsdepartementet.
Difi-rapport 2017:5 Jus + ped = sant – Ei erfaringsoppsummering og vurdering av prosjektet «Regelverk i praksis» Målet med prosjekt «Regelverk i praksis» var å styrke statens formidling av regelverket for grunnskulen og vidaregåande opplæring. Rapporten viser at formidling no, i større grad enn før, tar utgangspunkt i dei utfordringane skulen har med å følgje regelverket. Prosjektet strekte seg over fleire år og målgruppa var tilsette i fylkesmannsembeta og Utdanningsdirektoratet.
Difi-notat 2017:1 Effektar av ein fusjon. Etableringa av Miljødirektoratet I dette notatet har vi vurdert i kva grad dei intenderte effektane av samanslåinga av Klima- og forureiningstilsynet og Direktoratet for naturforvalting er vortne realiserte, og om det er eventuelle ikkje-intenderte effektar som det er verdt å gjere greie for. Vidare har vi søkt å identifisere vidare forbetringspotensial i måten Miljødirektoratet vert drive i dag.
Difi-rapport 2008:16 En ny giv – strategiske veivalg for statens sentrale opplæring Rapporten er utarbeidet som et grunnlag til en framtidig strategi for statens sentrale opplæring og en strategi for e-læring. Det har derfor vært behov for å se på hvilke kompetanseutfordringer statlige virksomheter har, hvilke behov forvaltningen har for sentrale opplæringstilbud, hvordan sentral kompetanseutvikling skal organiseres og vurderinger av ambisjonsnivå.
Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle - en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen.
Difi-rapport 2008:2 Styrking av forvaltningens europakompetanse Regjeringen ser det som nødvendig å styrke europakompetansen i forvaltningen. Europakompenasen er solid hos ledere og medarbeidere med ansvar for EU-EØS-relatert arbeid, men "allmennkompetansen” er fortsatt svak.