Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1998 1999 2000 2002 2005 2006 2007 2008 2010 2012 2016 2017 2018 (-) 2019 2020 2021 2022 (-) 2023 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori (-) Anskaffelser Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Omstilling Organisering Regelverk (-) Regional statsforvaltning Samordning Styring Utredning om standardiserte minimumskrav i offentlige anskaffelser DFØ har på oppdrag fra departementene utredet bruk av standardiserte minimumskrav for klima og miljø i offentlige anskaffelser, som et kunnskapsgrunnlag for lovutvalget for anskaffelser. Respekt for menneskerettigheter i offentlige anskaffelser Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) sammen med KPMG har skrevet rapporten «Respekt for menneskerettigheter i offentlige anskaffelser: Hvordan ivaretar de største offentlige virksomhetene lovkravet?». Difi-rapport 2019:4 Digitalisering, kompetansebehov og effektivisering gir desentral konsentrasjon. Om utvikling i lokaliseringen av statlige arbeidsplasser Innovasjon, digitalisering og effektivisering driver frem nye løsninger og krav som påvirker virksomhetenes organisering og utvikling. Gjennom de store reformene i staten har vi sett at dette medfører endringer i lokalisering av statlige arbeidsplasser. I denne rapporten ser vi på om også mindre trinnvise endringer påvirker lokalisering av statlige arbeidsplasser.
Utredning om standardiserte minimumskrav i offentlige anskaffelser DFØ har på oppdrag fra departementene utredet bruk av standardiserte minimumskrav for klima og miljø i offentlige anskaffelser, som et kunnskapsgrunnlag for lovutvalget for anskaffelser.
Respekt for menneskerettigheter i offentlige anskaffelser Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) sammen med KPMG har skrevet rapporten «Respekt for menneskerettigheter i offentlige anskaffelser: Hvordan ivaretar de største offentlige virksomhetene lovkravet?».
Difi-rapport 2019:4 Digitalisering, kompetansebehov og effektivisering gir desentral konsentrasjon. Om utvikling i lokaliseringen av statlige arbeidsplasser Innovasjon, digitalisering og effektivisering driver frem nye løsninger og krav som påvirker virksomhetenes organisering og utvikling. Gjennom de store reformene i staten har vi sett at dette medfører endringer i lokalisering av statlige arbeidsplasser. I denne rapporten ser vi på om også mindre trinnvise endringer påvirker lokalisering av statlige arbeidsplasser.