Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1999 2000 2001 2002 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 (-) 2014 2016 2017 2018 2019 2020 (-) 2021 2022 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori (-) Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse Ledelse (-) Omstilling Organisering Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Uavhengige forvaltningsorganer DFØ-notat 2021:3 Nye veier til en kunnskapsbasert forvaltningsutvikling? Dette notatet er et kunnskapsgrunnlag til Forvaltningskonferansen 2021 og er grunnlag for Direktoratet for forvaltning og økonomistyrings (DFØ) eget innlegg. DFØ-rapport 2021:3 Forsøk med anonyme søknader i staten Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag for Kommunal- og moderniseringsdepartementet evaluert forsøket med anonymisering av søknader i statlige virksomheter. DFØ-rapport 2021:1 Evaluering av nærpolitireformen – statusrapport 2020 Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har fått i oppdrag fra Justis- og beredskapsdepartementet å evaluere nærpolitireformen. Dette er den sjette rapporten i evalueringsarbeidet. Difi-rapport 2014:5 Erfaringskartlegging – organisering av transportinfrastruktur i Sverige, Finland På oppdrag fra Samferdselsdepartementet (SD) har Difi foretatt en kartlegging og drøfting av svenske, finske og danske erfaringer med større transportinfrastrukturreformer og -omstillinger. Difi-notat 2014:3 Opprettelsen av Miljødirektoratet - erfaringer fra en fusjon Miljødirektoratet ble opprettet 1. juli 2013 ved en sammenslåing av Direktoratet for naturforvaltning (DN) og Klima- og forurensningsdirektoratet (Klif). Difi har dokumentert erfaringene fra fusjonen, som viser at sammenslåingsprosessen i all hovedsak oppleves som vellykket. Difi-rapport 2014:1 Involvering av brukarar og tilsette i endringsprosessar Tid, ressursar og grundige analysar i forkant har mykje å seie for god gjennomføring av endringsprosessar. Klare mål og tydeleg avklarte rollar er nødvendig. God leiing er viktig, samtidig som brukarar og tilsette må involverast tidleg i prosessen.
DFØ-notat 2021:3 Nye veier til en kunnskapsbasert forvaltningsutvikling? Dette notatet er et kunnskapsgrunnlag til Forvaltningskonferansen 2021 og er grunnlag for Direktoratet for forvaltning og økonomistyrings (DFØ) eget innlegg.
DFØ-rapport 2021:3 Forsøk med anonyme søknader i staten Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag for Kommunal- og moderniseringsdepartementet evaluert forsøket med anonymisering av søknader i statlige virksomheter.
DFØ-rapport 2021:1 Evaluering av nærpolitireformen – statusrapport 2020 Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har fått i oppdrag fra Justis- og beredskapsdepartementet å evaluere nærpolitireformen. Dette er den sjette rapporten i evalueringsarbeidet.
Difi-rapport 2014:5 Erfaringskartlegging – organisering av transportinfrastruktur i Sverige, Finland På oppdrag fra Samferdselsdepartementet (SD) har Difi foretatt en kartlegging og drøfting av svenske, finske og danske erfaringer med større transportinfrastrukturreformer og -omstillinger.
Difi-notat 2014:3 Opprettelsen av Miljødirektoratet - erfaringer fra en fusjon Miljødirektoratet ble opprettet 1. juli 2013 ved en sammenslåing av Direktoratet for naturforvaltning (DN) og Klima- og forurensningsdirektoratet (Klif). Difi har dokumentert erfaringene fra fusjonen, som viser at sammenslåingsprosessen i all hovedsak oppleves som vellykket.
Difi-rapport 2014:1 Involvering av brukarar og tilsette i endringsprosessar Tid, ressursar og grundige analysar i forkant har mykje å seie for god gjennomføring av endringsprosessar. Klare mål og tydeleg avklarte rollar er nødvendig. God leiing er viktig, samtidig som brukarar og tilsette må involverast tidleg i prosessen.