Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2008 2009 (-) 2010 2011 2012 (-) 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse (-) Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering Regelverk Samordning Styring (-) Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2013:8 Medarbeiderundersøkelsen i staten 2013 Medarbeiderundersøkelsen 2013 er en oppfølging av tilsvarende undersøkelse i 2007 og 2009. Difi-rapport 2013:5 Å lede digitale endringsprosjekter – hva er suksesskriteriene? God ledelse og lederforankring er viktig for å lykkes med digitale endringsprosjekter, men hva betyr dette i praksis? Hva gjør ledere på ulikt nivå i en virksomhet for å drive og lede en endring? Difi-rapport 2013:3 Evaluering av Politidirektoratet Evalueringen viser at Politidirektoratet (POD) ikke har innfridd forventningene fra 2001. Difi-rapport 2010:13 Organisasjonsgjennomgang av Samferdselsdepartementet Organisasjonsgjennomgangen skal legge et grunnlag for å vurdere hvordan SD kan bli bedre rustet til å møte framtidige utfordringer. Difi-rapport 2010:7 Evaluering av tilsynsordningen for HMS på petroleumsanlegg på land. Er grensesnittene Ptil-DSB og Ptil-SFT hensiktsmessige? Tilsynsordingen for helse, miljø og sikkerhet på petroleumsanlegg på land er evaluert. To hovedspørsmål: Er grensesnittet mellom Ptil og henholdsvis DSB og SFT hensiktsmessig? Hva er årsakene til at tilsynsordningen har vist seg vanskelig å gjennomføre? Difi-rapport 2010:6 Sammen for et giftfritt miljø? Gjennomgang av organiseringen av kjemikalieforvaltningen På oppdrag av Miljøgiftsutvalget har Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) utredet dagens situasjon og eventuelle forslag til endringer når det gjelder regulering av miljøgifter. Difi-rapport 2010:5 Medarbeiderundersøkelse i staten 2010 Medarbeiderundersøkelsen 2009/10 er en oppfølging av tilsvarende undersøkelse i 2007.
Difi-rapport 2013:8 Medarbeiderundersøkelsen i staten 2013 Medarbeiderundersøkelsen 2013 er en oppfølging av tilsvarende undersøkelse i 2007 og 2009.
Difi-rapport 2013:5 Å lede digitale endringsprosjekter – hva er suksesskriteriene? God ledelse og lederforankring er viktig for å lykkes med digitale endringsprosjekter, men hva betyr dette i praksis? Hva gjør ledere på ulikt nivå i en virksomhet for å drive og lede en endring?
Difi-rapport 2013:3 Evaluering av Politidirektoratet Evalueringen viser at Politidirektoratet (POD) ikke har innfridd forventningene fra 2001.
Difi-rapport 2010:13 Organisasjonsgjennomgang av Samferdselsdepartementet Organisasjonsgjennomgangen skal legge et grunnlag for å vurdere hvordan SD kan bli bedre rustet til å møte framtidige utfordringer.
Difi-rapport 2010:7 Evaluering av tilsynsordningen for HMS på petroleumsanlegg på land. Er grensesnittene Ptil-DSB og Ptil-SFT hensiktsmessige? Tilsynsordingen for helse, miljø og sikkerhet på petroleumsanlegg på land er evaluert. To hovedspørsmål: Er grensesnittet mellom Ptil og henholdsvis DSB og SFT hensiktsmessig? Hva er årsakene til at tilsynsordningen har vist seg vanskelig å gjennomføre?
Difi-rapport 2010:6 Sammen for et giftfritt miljø? Gjennomgang av organiseringen av kjemikalieforvaltningen På oppdrag av Miljøgiftsutvalget har Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) utredet dagens situasjon og eventuelle forslag til endringer når det gjelder regulering av miljøgifter.
Difi-rapport 2010:5 Medarbeiderundersøkelse i staten 2010 Medarbeiderundersøkelsen 2009/10 er en oppfølging av tilsvarende undersøkelse i 2007.