Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1999 2000 2002 2003 2006 (-) 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 (-) 2019 2020 2021 2022 2023 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kommunikasjon (-) Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering (-) Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-notat 2019:9 Fremtidens forvaltning kan ikke baseres på gårsdagens løsninger. Om tillit til offentlig forvaltning I dette notatet beskrives noen viktige forhold som kan påvirke tilliten til forvaltningen. Det gis også noen råd og anbefalinger til hva som kan være viktige grep for å bevare og bygge tillit til offentlige myndigheter og institusjoner fremover. Anbefalingene hviler på hovedbudskapene fra workshoper med eksterne miljøer og en rekke Difi-rapporter om forvaltningen. Difi-rapport 2019:8 Innbyggerundersøkelsen 2019 – hva mener innbyggerne? Innbyggerundersøkelsen 2019 presenterer de viktigste resultatene fra undersøkelsen, som ble gjennomført på begge sider av sommeren 2019. Den er den femte i rekken Difi gjennomfører på oppdrag fra Kommunal- og moderniseringsdepartementet. Difi-rapport 2019:7 Konstruktiv uro – toppledelse i staten Etter tre år med Program for toppledergrupper i staten er erfaringsrapporten «Konstruktiv uro – toppledelse i staten» utgitt. Med mål om å utvikle mer effektive og strategiske toppledergrupper, har programmet etablert seg som en arena for deling og læring. Difi-rapport 2019:4 Digitalisering, kompetansebehov og effektivisering gir desentral konsentrasjon. Om utvikling i lokaliseringen av statlige arbeidsplasser Innovasjon, digitalisering og effektivisering driver frem nye løsninger og krav som påvirker virksomhetenes organisering og utvikling. Gjennom de store reformene i staten har vi sett at dette medfører endringer i lokalisering av statlige arbeidsplasser. I denne rapporten ser vi på om også mindre trinnvise endringer påvirker lokalisering av statlige arbeidsplasser. DFØ-rapport 2019:2 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2018 Rapporten er en samlet oversikt over unntakssøknader og henvendelser DFØ mottok og behandlet i 2018. Difi-rapport 2008:16 En ny giv – strategiske veivalg for statens sentrale opplæring Rapporten er utarbeidet som et grunnlag til en framtidig strategi for statens sentrale opplæring og en strategi for e-læring. Det har derfor vært behov for å se på hvilke kompetanseutfordringer statlige virksomheter har, hvilke behov forvaltningen har for sentrale opplæringstilbud, hvordan sentral kompetanseutvikling skal organiseres og vurderinger av ambisjonsnivå. Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle - en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen. Difi-rapport 2008:13 Internasjonalt sekretariat i Justisdepartementet – en erfaringsoppsummering Difi har på oppdrag av Justisdepartementet foretatt en gjennomgang av erfaringene med Internasjonalt sekretariat i departementet. Erfaringene oppsummeres i denne rapporten. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Difi-notat 2019:9 Fremtidens forvaltning kan ikke baseres på gårsdagens løsninger. Om tillit til offentlig forvaltning I dette notatet beskrives noen viktige forhold som kan påvirke tilliten til forvaltningen. Det gis også noen råd og anbefalinger til hva som kan være viktige grep for å bevare og bygge tillit til offentlige myndigheter og institusjoner fremover. Anbefalingene hviler på hovedbudskapene fra workshoper med eksterne miljøer og en rekke Difi-rapporter om forvaltningen.
Difi-rapport 2019:8 Innbyggerundersøkelsen 2019 – hva mener innbyggerne? Innbyggerundersøkelsen 2019 presenterer de viktigste resultatene fra undersøkelsen, som ble gjennomført på begge sider av sommeren 2019. Den er den femte i rekken Difi gjennomfører på oppdrag fra Kommunal- og moderniseringsdepartementet.
Difi-rapport 2019:7 Konstruktiv uro – toppledelse i staten Etter tre år med Program for toppledergrupper i staten er erfaringsrapporten «Konstruktiv uro – toppledelse i staten» utgitt. Med mål om å utvikle mer effektive og strategiske toppledergrupper, har programmet etablert seg som en arena for deling og læring.
Difi-rapport 2019:4 Digitalisering, kompetansebehov og effektivisering gir desentral konsentrasjon. Om utvikling i lokaliseringen av statlige arbeidsplasser Innovasjon, digitalisering og effektivisering driver frem nye løsninger og krav som påvirker virksomhetenes organisering og utvikling. Gjennom de store reformene i staten har vi sett at dette medfører endringer i lokalisering av statlige arbeidsplasser. I denne rapporten ser vi på om også mindre trinnvise endringer påvirker lokalisering av statlige arbeidsplasser.
DFØ-rapport 2019:2 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2018 Rapporten er en samlet oversikt over unntakssøknader og henvendelser DFØ mottok og behandlet i 2018.
Difi-rapport 2008:16 En ny giv – strategiske veivalg for statens sentrale opplæring Rapporten er utarbeidet som et grunnlag til en framtidig strategi for statens sentrale opplæring og en strategi for e-læring. Det har derfor vært behov for å se på hvilke kompetanseutfordringer statlige virksomheter har, hvilke behov forvaltningen har for sentrale opplæringstilbud, hvordan sentral kompetanseutvikling skal organiseres og vurderinger av ambisjonsnivå.
Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle - en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen.
Difi-rapport 2008:13 Internasjonalt sekretariat i Justisdepartementet – en erfaringsoppsummering Difi har på oppdrag av Justisdepartementet foretatt en gjennomgang av erfaringene med Internasjonalt sekretariat i departementet. Erfaringene oppsummeres i denne rapporten.