Søk

170 søkeresultater funnet
Veileder/rapport-kapittel

Oppsummering

Det siste året har myndighetene i Norge blant annet håndtert konsekvenser av krigen i Ukraina, prisvekst, strømkrise og kommune- og fylkesoppløsninger. Denne rapporten viser hvordan innbyggernes tillit til offentlige institusjoner, forvaltningen og folk flest har endret seg fra 2021 til 2022.

Veileder/rapport-kapittel

Sammendrag

DFØ har på vegne av Kommunal- og distriktsdepartementet (KDD) kartlagt kommunikasjonsfunksjonen i staten. 167 statlige virksomheter har gitt informasjon om antall kommunikasjonsansatte, kjøp av kommunikasjonstjenester, hvilke oppgaver man løser selv og hvilke tjenester man kjøper inn. Virksomhetene har også svart på hva de tenker om utviklingstrekk og framtidens kommunikasjonsfunksjon.

Veileder/rapport-kapittel

3. Kjøp av kommunikasjonstjenester

Her presenterer vi hva virksomheter har svart at de har av utgifter til konsulenttjenester til kommunikasjon, hvordan dette fordeler seg på tvers av ulike departementsområder, og ulikheter mellom departementer og underliggende virksomheter. Vi minner om at tallene må tolkes med omhu, og viser til omtale av datakvalitet i kapittel 1.

Veileder/rapport-kapittel

4. Kommunikasjonsoppgaver

Her presenterer vi de vanligste kommunikasjonsoppgavene som virksomhetene bruker mest tid og utgifter på. I tillegg har virksomhetene svart på noen spørsmål om hva som påvirker oppgavene knyttet til kommunikasjonsfunksjonen og behovet for kjøp av kommunikasjonstjenester. Disse svarene har vi gått igjennom og kategorisert for å vise hva som er hovedtrekkene i svarene.