Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 (-) 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 Fasett Publisert på (-) Anskaffelser Digitalisering Kompetanse (-) Ledelse (-) Omstilling Organisering (-) Regelverk Regional statsforvaltning Samordning (-) Styring Tilskudd Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2018:9 Administrative fellesfunksjoner i staten. Status og utviklingsmuligheter Difi har kartlagt behov og tilbud av felles administrative støttefunksjoner i staten. Hovedinntrykket er at små og mellomstore virksomheter på en effektiv måte ivaretar sine administrative funksjoner. Kapasitet og kompetanse innenfor anskaffelser, IKT og sikkerhet oppleves imidlertid som en utfordring. Difi-rapport 2018:6 Innkjøpsordning/markedsplass for skytjenester Forprosjektrapport som anbefaler etablering av en markedsplass for skytjenester. Flere ulike modeller er vurdert. DFØ-rapport 2018:5 Vurdering av sikkerhet og effektivitet i dagens regelverk for statlige utbetalinger DFØ har i denne rapporten vurdert sikkerhet og effektivitet i dagens regelverk for statlige utbetalinger (nedfelt i bestemmelser om økonomistyring i staten), jamfør oppdrag i tildelingsbrevet. DFØ-rapport 2018:4 Bruk og nytte av regnskapsinformasjon i styringen En tilstandskartlegging om bruken av periodisert regnskapsinformasjon i virksomhetsstyringen og bruken av regnskap basert både på kontantrapportering og regnskap etter SRS i etatsstyringen. DFØ-rapport 2018:3 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2017 Rapporten gir en samlet oversikt og gjennomgang av unntakssøknader fra økonomiregelverket som DFØ har behandlet, og henvendelser fra departementer og andre statlige virksomheter om fortolkning og forståelse av regelverket og DFØs oppfølging av disse. DFØ-rapport 2018:2 DFØs forvaltning av utredningsinstruksen i 2017 Formålet med rapporten er å gi Finansdepartementet et grunnlag for å vurdere DFØs forvaltning av utredningsinstruksen i 2017. Difi-rapport 2018:2 Evaluering av nærpolitireformen - statusrapport 2017 Direktoratet for forvaltning og ikt (Difi) har på oppdrag fra Justis- og beredskapsdepartementet evaluert politiets arbeid med nærpolitireformen i 2017. Difi-rapport 2018:1 Stor satsning på effektivisering av offentlige anskaffelser Fra 2018 er det en betydelig satsing for å effektivisere offentlige anskaffelsesprosesser gjennom digitalisering. Program for digitale anskaffelser skal gjennomføres i perioden 2018 til 2024 og ledes av Difi. Difi har en målsetting om å tilrettelegge for ca. 3,6 milliarder kroner i samfunnsøkonomisk gevinst i løpet av programperioden. Dette skal realiseres ved å legge til rette for digitale anskaffelsesprosesser. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Difi-rapport 2018:9 Administrative fellesfunksjoner i staten. Status og utviklingsmuligheter Difi har kartlagt behov og tilbud av felles administrative støttefunksjoner i staten. Hovedinntrykket er at små og mellomstore virksomheter på en effektiv måte ivaretar sine administrative funksjoner. Kapasitet og kompetanse innenfor anskaffelser, IKT og sikkerhet oppleves imidlertid som en utfordring.
Difi-rapport 2018:6 Innkjøpsordning/markedsplass for skytjenester Forprosjektrapport som anbefaler etablering av en markedsplass for skytjenester. Flere ulike modeller er vurdert.
DFØ-rapport 2018:5 Vurdering av sikkerhet og effektivitet i dagens regelverk for statlige utbetalinger DFØ har i denne rapporten vurdert sikkerhet og effektivitet i dagens regelverk for statlige utbetalinger (nedfelt i bestemmelser om økonomistyring i staten), jamfør oppdrag i tildelingsbrevet.
DFØ-rapport 2018:4 Bruk og nytte av regnskapsinformasjon i styringen En tilstandskartlegging om bruken av periodisert regnskapsinformasjon i virksomhetsstyringen og bruken av regnskap basert både på kontantrapportering og regnskap etter SRS i etatsstyringen.
DFØ-rapport 2018:3 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2017 Rapporten gir en samlet oversikt og gjennomgang av unntakssøknader fra økonomiregelverket som DFØ har behandlet, og henvendelser fra departementer og andre statlige virksomheter om fortolkning og forståelse av regelverket og DFØs oppfølging av disse.
DFØ-rapport 2018:2 DFØs forvaltning av utredningsinstruksen i 2017 Formålet med rapporten er å gi Finansdepartementet et grunnlag for å vurdere DFØs forvaltning av utredningsinstruksen i 2017.
Difi-rapport 2018:2 Evaluering av nærpolitireformen - statusrapport 2017 Direktoratet for forvaltning og ikt (Difi) har på oppdrag fra Justis- og beredskapsdepartementet evaluert politiets arbeid med nærpolitireformen i 2017.
Difi-rapport 2018:1 Stor satsning på effektivisering av offentlige anskaffelser Fra 2018 er det en betydelig satsing for å effektivisere offentlige anskaffelsesprosesser gjennom digitalisering. Program for digitale anskaffelser skal gjennomføres i perioden 2018 til 2024 og ledes av Difi. Difi har en målsetting om å tilrettelegge for ca. 3,6 milliarder kroner i samfunnsøkonomisk gevinst i løpet av programperioden. Dette skal realiseres ved å legge til rette for digitale anskaffelsesprosesser.