Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1998 2000 2001 2002 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2015 (-) 2016 (-) 2017 2018 2019 2020 2021 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning (-) Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering Regelverk Regional statsforvaltning Samordning Styring Tilskudd (-) Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2017:11 Hva er status for brukerrettingen i staten nå? Å sette brukeren i sentrum har vært et mål i statlig forvaltning i mange år. Denne regjeringen har ønsket å styrke innsatsen ytterligere. Difi-rapport 2017:11 «Brukerne i sentrum? En kartlegging av statens fellesføring om brukerretting» viser hva statlige virksomheter har gjort og hvilken vei utviklingen går. Difi-rapport 2017:6 og 2017:7 Innbyggerundersøkelsen 2017 Innbyggerundersøkelsen er en av de største undersøkelsene av forvaltningen i Norge. Resultatene viser at innbyggerne i Norge er alt i alt svært tilfredse med sin tilværelse og med hvordan det er å bo og leve i Norge. Innbyggerne er også godt fornøyd med å bo og leve i sin kommune. Difi-rapport 2017:4 Evaluering av tilsyn med departementa sitt arbeid med samfunnssikkerheit og beredskap Justis- og beredskapsdepartementet bør i større grad legge vekt på risiko og tverrsektorielle utfordringar i tilsynet med departementa sitt arbeid på samfunnssikkerheits- og beredskapsfeltet. Viss departementet ønsker å avdekke reelle sårbarheiter, bør alternative verkemiddel vurderast. Difi-rapport 2016:5 Statens tilsyn med kommunen. Organisering, omfang, nytte og forbetringsmoglegheiter Difi har gjennomført ei undersøking for å skaffe meir kunnskap om korleis det statlege tilsynet med kommunepliktene fungerer i dag, for eventuelt å kunne avdekke og føreslå moglege forbetringstiltak. Undersøkinga viser at fylkesmannsembeta og kommunane stort sett opplever at tilsyn er nyttige og bidrar til læring og betre kommunale tenester.
Difi-rapport 2017:11 Hva er status for brukerrettingen i staten nå? Å sette brukeren i sentrum har vært et mål i statlig forvaltning i mange år. Denne regjeringen har ønsket å styrke innsatsen ytterligere. Difi-rapport 2017:11 «Brukerne i sentrum? En kartlegging av statens fellesføring om brukerretting» viser hva statlige virksomheter har gjort og hvilken vei utviklingen går.
Difi-rapport 2017:6 og 2017:7 Innbyggerundersøkelsen 2017 Innbyggerundersøkelsen er en av de største undersøkelsene av forvaltningen i Norge. Resultatene viser at innbyggerne i Norge er alt i alt svært tilfredse med sin tilværelse og med hvordan det er å bo og leve i Norge. Innbyggerne er også godt fornøyd med å bo og leve i sin kommune.
Difi-rapport 2017:4 Evaluering av tilsyn med departementa sitt arbeid med samfunnssikkerheit og beredskap Justis- og beredskapsdepartementet bør i større grad legge vekt på risiko og tverrsektorielle utfordringar i tilsynet med departementa sitt arbeid på samfunnssikkerheits- og beredskapsfeltet. Viss departementet ønsker å avdekke reelle sårbarheiter, bør alternative verkemiddel vurderast.
Difi-rapport 2016:5 Statens tilsyn med kommunen. Organisering, omfang, nytte og forbetringsmoglegheiter Difi har gjennomført ei undersøking for å skaffe meir kunnskap om korleis det statlege tilsynet med kommunepliktene fungerer i dag, for eventuelt å kunne avdekke og føreslå moglege forbetringstiltak. Undersøkinga viser at fylkesmannsembeta og kommunane stort sett opplever at tilsyn er nyttige og bidrar til læring og betre kommunale tenester.