Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2007 2008 2009 (-) 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 (-) 2019 2020 2021 2022 2023 2024 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering (-) Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering (-) Regelverk Regional statsforvaltning (-) Samordning Styring Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-notat 2019:9 Fremtidens forvaltning kan ikke baseres på gårsdagens løsninger. Om tillit til offentlig forvaltning I dette notatet beskrives noen viktige forhold som kan påvirke tilliten til forvaltningen. Det gis også noen råd og anbefalinger til hva som kan være viktige grep for å bevare og bygge tillit til offentlige myndigheter og institusjoner fremover. Anbefalingene hviler på hovedbudskapene fra workshoper med eksterne miljøer og en rekke Difi-rapporter om forvaltningen. Difi-rapport 2019:8 Innbyggerundersøkelsen 2019 – hva mener innbyggerne? Innbyggerundersøkelsen 2019 presenterer de viktigste resultatene fra undersøkelsen, som ble gjennomført på begge sider av sommeren 2019. Den er den femte i rekken Difi gjennomfører på oppdrag fra Kommunal- og moderniseringsdepartementet. Difi-rapport 2019:7 Konstruktiv uro – toppledelse i staten Etter tre år med Program for toppledergrupper i staten er erfaringsrapporten «Konstruktiv uro – toppledelse i staten» utgitt. Med mål om å utvikle mer effektive og strategiske toppledergrupper, har programmet etablert seg som en arena for deling og læring. Difi-rapport 2019:3 Departementene i førersetet for omstilling? Difi og DFØ har i dette samarbeidsprosjektet sett nærmere på departementenes rolle i å fremme omstilling i statsforvaltningen. I arbeidet har vi vært opptatt av å få fram erfaringer med hvordan dette ansvaret ivaretas i dag, samt hva som skal til for å styrke denne rollen. DFØ-rapport 2019:2 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2018 Rapporten er en samlet oversikt over unntakssøknader og henvendelser DFØ mottok og behandlet i 2018. Difi-rapport 2010:18 Saman om felles mål? Korleis organisere, styre og finansiere tverrgåande oppgåver? Forvaltinga er spesialisert og møter i dag ei rekkje samfunnsmessige utfordringar som er sektorovergripande. Sektorovergripande prosjekt og oppgåveløysing krev effektiv styring, samordning og samarbeid over sektorgrenser og mellom ulike verksemder. I denne rapporten er vi særleg opptekne av å formidle konkrete erfaringar frå nokre utvalde tverrgåande prosjekt og forvaltingssamarbeid. Difi-rapport 2010:16 Organisering av internasjonalt arbeid. En gjennomgang av Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet (BLD) har et bredt, og økende internasjonalt engasjement. Ansvaret for de internasjonale oppgavene ligger i linja og den enkelte ekspedisjonssjef har ansvar for gjennomføringen, men klare målsettinger og prioriteringer mangler. Difi-rapport 2010:14 Innbyggerundersøkelsen 2010 – del 2 Denne rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 2 som ble gjennomført våren og sommeren 2010. Del 2 er kun besvart av brukerne, og besto av 23 ulike spørreskjemaer, ett for hver virksomhetstype. Denne ble sendt ut til over 11000 respondenter, og vi fikk inn flere enn 6000 svar. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Difi-notat 2019:9 Fremtidens forvaltning kan ikke baseres på gårsdagens løsninger. Om tillit til offentlig forvaltning I dette notatet beskrives noen viktige forhold som kan påvirke tilliten til forvaltningen. Det gis også noen råd og anbefalinger til hva som kan være viktige grep for å bevare og bygge tillit til offentlige myndigheter og institusjoner fremover. Anbefalingene hviler på hovedbudskapene fra workshoper med eksterne miljøer og en rekke Difi-rapporter om forvaltningen.
Difi-rapport 2019:8 Innbyggerundersøkelsen 2019 – hva mener innbyggerne? Innbyggerundersøkelsen 2019 presenterer de viktigste resultatene fra undersøkelsen, som ble gjennomført på begge sider av sommeren 2019. Den er den femte i rekken Difi gjennomfører på oppdrag fra Kommunal- og moderniseringsdepartementet.
Difi-rapport 2019:7 Konstruktiv uro – toppledelse i staten Etter tre år med Program for toppledergrupper i staten er erfaringsrapporten «Konstruktiv uro – toppledelse i staten» utgitt. Med mål om å utvikle mer effektive og strategiske toppledergrupper, har programmet etablert seg som en arena for deling og læring.
Difi-rapport 2019:3 Departementene i førersetet for omstilling? Difi og DFØ har i dette samarbeidsprosjektet sett nærmere på departementenes rolle i å fremme omstilling i statsforvaltningen. I arbeidet har vi vært opptatt av å få fram erfaringer med hvordan dette ansvaret ivaretas i dag, samt hva som skal til for å styrke denne rollen.
DFØ-rapport 2019:2 DFØs forvaltning av økonomiregelverket i 2018 Rapporten er en samlet oversikt over unntakssøknader og henvendelser DFØ mottok og behandlet i 2018.
Difi-rapport 2010:18 Saman om felles mål? Korleis organisere, styre og finansiere tverrgåande oppgåver? Forvaltinga er spesialisert og møter i dag ei rekkje samfunnsmessige utfordringar som er sektorovergripande. Sektorovergripande prosjekt og oppgåveløysing krev effektiv styring, samordning og samarbeid over sektorgrenser og mellom ulike verksemder. I denne rapporten er vi særleg opptekne av å formidle konkrete erfaringar frå nokre utvalde tverrgåande prosjekt og forvaltingssamarbeid.
Difi-rapport 2010:16 Organisering av internasjonalt arbeid. En gjennomgang av Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet (BLD) har et bredt, og økende internasjonalt engasjement. Ansvaret for de internasjonale oppgavene ligger i linja og den enkelte ekspedisjonssjef har ansvar for gjennomføringen, men klare målsettinger og prioriteringer mangler.
Difi-rapport 2010:14 Innbyggerundersøkelsen 2010 – del 2 Denne rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 2 som ble gjennomført våren og sommeren 2010. Del 2 er kun besvart av brukerne, og besto av 23 ulike spørreskjemaer, ett for hver virksomhetstype. Denne ble sendt ut til over 11000 respondenter, og vi fikk inn flere enn 6000 svar.