Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2008 (-) 2009 2010 (-) 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning (-) Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse (-) Ledelse Omstilling Organisering Regelverk Samordning Styring Tilskudd Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2011:11 Hva skjer i departementene? Om utfordringer og utviklingsbehov Rapportens hovedtema er å belyse hvilke utfordringer departementene som organisasjoner står overfor i årene framover. Difi-rapport 2011:6 Hvordan kan statsforvaltningen i Montenegro bli en mer attraktiv arbeidsplass for unge mennesker? Medarbeiderundersøkelsen behandler følgende temaer: arbeidsforhold og jobbinnhold, kompetanse- og karriereutvikling, prestasjonsvurderinger/tilbakemeldinger, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og omdømme, motivasjon og framtidsperspektiver. Difi-rapport 2011:3 Digitalt førstevalg – en kartlegging av hindringer og muligheter Som en del av arbeidet med innføring av digitalt førstevalg, har Difi fått i oppgave fra Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet (FAD) å gjennomføre en kartlegging om eforvaltning i offentlig sektor. Difi-rapport 2009:8 Evaluering av teamarbeid i Justisdepartementet Flere statlige virksomheter har tatt i bruk mer fleksible arbeidsformer, som prosjekter eller team/lag. Hensikten har blant annet vært å få til større grad av fleksibilitet, helhetstenkning, selvstendiggjøring, samarbeid, effektivitet og motivasjon, og utnytte den enkeltes kompetanse bedre. Difi-rapport 2009:2 Undersøkelse om statlig informasjonspolitikk I forbindelse med arbeidet med ny statlig kommunikasjonspolitikk har Direktoratet for forvaltning og IKT gjennomført en kartlegging av hva toppledere og kommunikasjonssjefer i departementer, direktorater/tilsyn og hos fylkesmennene mener om dagens statlige informasjonspolitikk, hvordan den praktiseres i dag og hvilke forventninger og innspill de har til en ny statlig kommunikasjonspolitikk. Difi-rapport 2009:1 På sporet av kjønnsperspektivet Rapporten utgjør sluttrapporten i en treårig følgeevaluering om hvordan departementene har arbeidet med å integrere et kjønns- og likestillingsperspektiv i budsjettarbeidet.
Difi-rapport 2011:11 Hva skjer i departementene? Om utfordringer og utviklingsbehov Rapportens hovedtema er å belyse hvilke utfordringer departementene som organisasjoner står overfor i årene framover.
Difi-rapport 2011:6 Hvordan kan statsforvaltningen i Montenegro bli en mer attraktiv arbeidsplass for unge mennesker? Medarbeiderundersøkelsen behandler følgende temaer: arbeidsforhold og jobbinnhold, kompetanse- og karriereutvikling, prestasjonsvurderinger/tilbakemeldinger, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og omdømme, motivasjon og framtidsperspektiver.
Difi-rapport 2011:3 Digitalt førstevalg – en kartlegging av hindringer og muligheter Som en del av arbeidet med innføring av digitalt førstevalg, har Difi fått i oppgave fra Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet (FAD) å gjennomføre en kartlegging om eforvaltning i offentlig sektor.
Difi-rapport 2009:8 Evaluering av teamarbeid i Justisdepartementet Flere statlige virksomheter har tatt i bruk mer fleksible arbeidsformer, som prosjekter eller team/lag. Hensikten har blant annet vært å få til større grad av fleksibilitet, helhetstenkning, selvstendiggjøring, samarbeid, effektivitet og motivasjon, og utnytte den enkeltes kompetanse bedre.
Difi-rapport 2009:2 Undersøkelse om statlig informasjonspolitikk I forbindelse med arbeidet med ny statlig kommunikasjonspolitikk har Direktoratet for forvaltning og IKT gjennomført en kartlegging av hva toppledere og kommunikasjonssjefer i departementer, direktorater/tilsyn og hos fylkesmennene mener om dagens statlige informasjonspolitikk, hvordan den praktiseres i dag og hvilke forventninger og innspill de har til en ny statlig kommunikasjonspolitikk.
Difi-rapport 2009:1 På sporet av kjønnsperspektivet Rapporten utgjør sluttrapporten i en treårig følgeevaluering om hvordan departementene har arbeidet med å integrere et kjønns- og likestillingsperspektiv i budsjettarbeidet.