Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 (-) 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 (-) 2024 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering (-) Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling (-) Organisering Samordning Styring Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer DFØ-rapport 2024:6 Evaluering av Vitenskapskomiteen for mat og miljø (VKM) Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har gjennomført en evaluering av Vitenskapskomiteen for mat og miljø (VKM) på oppdrag fra Helse- og omsorgsdepartementet. DFØ-rapport 2024:5 Evaluering av statsbudsjettprosessen Finansdepartementet ønsker å vurdere hvordan dagens budsjettprosess kan innrettes for å legge best mulig til rette for godt opplyste politiske prioriteringer. DFØ har fått i oppdrag å kartlegge ulike aktørers syn på hvordan dagens budsjettprosess fungerer, samt undersøke om aktørene har forslag til forbedringer. DFØ har også gjort en mindre kartlegging av budsjettprosessene i Danmark og Sverige, med sikte på læringspunkter. DFØ-rapport 2024:4 Opplever brukerne at offentlige tjenester henger sammen? En undersøkelse av etterlatte og foresattes erfaringer med offentlige tjenester i livshendelsene «Dødsfall og arv» og «Alvorlig sykt barn" DFØ-rapport 2024:3 Tydeligere, men fortsatt under press – en undersøkelse av utviklingen i direktoratenes faglige rolle DFØ har undersøkt utviklingen av direktoratene, med vekt på deres faglige rolle, både som faglig rådgiver overfor departementene og som kompetanseorgan ut mot sektoren og samfunnet. Undersøkelsen er basert på en bred kartlegging av dagens 71 direktorater og intervjuer med toppledere i 19 direktorater og 12 departementer. DFØ-rapport 2024:1 Nemnd eller ikke nemnd – En kartlegging av organiseringen av klagebehandling i staten Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag fra Kommunal- og distriktsdepartementet kartlagt organiseringen av klagebehandling i staten. Difi-rapport 2010:18 Saman om felles mål? Korleis organisere, styre og finansiere tverrgåande oppgåver? Forvaltinga er spesialisert og møter i dag ei rekkje samfunnsmessige utfordringar som er sektorovergripande. Sektorovergripande prosjekt og oppgåveløysing krev effektiv styring, samordning og samarbeid over sektorgrenser og mellom ulike verksemder. I denne rapporten er vi særleg opptekne av å formidle konkrete erfaringar frå nokre utvalde tverrgåande prosjekt og forvaltingssamarbeid. Difi-rapport 2010:16 Organisering av internasjonalt arbeid. En gjennomgang av Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet (BLD) har et bredt, og økende internasjonalt engasjement. Ansvaret for de internasjonale oppgavene ligger i linja og den enkelte ekspedisjonssjef har ansvar for gjennomføringen, men klare målsettinger og prioriteringer mangler. Difi-rapport 2010:14 Innbyggerundersøkelsen 2010 – del 2 Denne rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 2 som ble gjennomført våren og sommeren 2010. Del 2 er kun besvart av brukerne, og besto av 23 ulike spørreskjemaer, ett for hver virksomhetstype. Denne ble sendt ut til over 11000 respondenter, og vi fikk inn flere enn 6000 svar. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
DFØ-rapport 2024:6 Evaluering av Vitenskapskomiteen for mat og miljø (VKM) Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har gjennomført en evaluering av Vitenskapskomiteen for mat og miljø (VKM) på oppdrag fra Helse- og omsorgsdepartementet.
DFØ-rapport 2024:5 Evaluering av statsbudsjettprosessen Finansdepartementet ønsker å vurdere hvordan dagens budsjettprosess kan innrettes for å legge best mulig til rette for godt opplyste politiske prioriteringer. DFØ har fått i oppdrag å kartlegge ulike aktørers syn på hvordan dagens budsjettprosess fungerer, samt undersøke om aktørene har forslag til forbedringer. DFØ har også gjort en mindre kartlegging av budsjettprosessene i Danmark og Sverige, med sikte på læringspunkter.
DFØ-rapport 2024:4 Opplever brukerne at offentlige tjenester henger sammen? En undersøkelse av etterlatte og foresattes erfaringer med offentlige tjenester i livshendelsene «Dødsfall og arv» og «Alvorlig sykt barn"
DFØ-rapport 2024:3 Tydeligere, men fortsatt under press – en undersøkelse av utviklingen i direktoratenes faglige rolle DFØ har undersøkt utviklingen av direktoratene, med vekt på deres faglige rolle, både som faglig rådgiver overfor departementene og som kompetanseorgan ut mot sektoren og samfunnet. Undersøkelsen er basert på en bred kartlegging av dagens 71 direktorater og intervjuer med toppledere i 19 direktorater og 12 departementer.
DFØ-rapport 2024:1 Nemnd eller ikke nemnd – En kartlegging av organiseringen av klagebehandling i staten Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har på oppdrag fra Kommunal- og distriktsdepartementet kartlagt organiseringen av klagebehandling i staten.
Difi-rapport 2010:18 Saman om felles mål? Korleis organisere, styre og finansiere tverrgåande oppgåver? Forvaltinga er spesialisert og møter i dag ei rekkje samfunnsmessige utfordringar som er sektorovergripande. Sektorovergripande prosjekt og oppgåveløysing krev effektiv styring, samordning og samarbeid over sektorgrenser og mellom ulike verksemder. I denne rapporten er vi særleg opptekne av å formidle konkrete erfaringar frå nokre utvalde tverrgåande prosjekt og forvaltingssamarbeid.
Difi-rapport 2010:16 Organisering av internasjonalt arbeid. En gjennomgang av Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet (BLD) har et bredt, og økende internasjonalt engasjement. Ansvaret for de internasjonale oppgavene ligger i linja og den enkelte ekspedisjonssjef har ansvar for gjennomføringen, men klare målsettinger og prioriteringer mangler.
Difi-rapport 2010:14 Innbyggerundersøkelsen 2010 – del 2 Denne rapporten går igjennom de viktigste resultatene fra Innbyggerundersøkelsens del 2 som ble gjennomført våren og sommeren 2010. Del 2 er kun besvart av brukerne, og besto av 23 ulike spørreskjemaer, ett for hver virksomhetstype. Denne ble sendt ut til over 11000 respondenter, og vi fikk inn flere enn 6000 svar.