Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2007 2008 (-) 2009 2010 2011 (-) 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori Brukerretting og brukermedvirkning (-) Digitalisering Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering Regelverk (-) Samordning Styring Tilskudd Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2012:12 Kontakt oss – fra hjelpetrengende til selvgående brukere? Difi har kartlagt valg, organisering og samordning av publikumskanaler internt i syv statlige og innbyggerrettede virksomheter, og rapporten viser hvordan disse legger til rette for at brukere kan henvende seg til dem for å få utført ærend som krever saksbehandling og vedtak, være seg om brukeren ønsker å benytte seg av en statlig tjeneste eller skal følge opp et statlig pålegg. Difi-rapport 2012:9 Styring av Fylkesmannen Kartleggingen viser at departementene og direktoratene styrer fylkesmannsembetene på ulik måte. Det er ulik detaljeringsgrad i styringen, det er ulikt presisjonsnivå i oppdragene og det er ulik praksis mht. omfang og innretning av styringsmøter. DFØ-rapport 2012:1 Evalueringsportalen etter ett års drift – en erfaringsoppsummering Formålet med rapporten er å gi en statusbeskrivelse og oppsummering av erfaringene knyttet til Evalueringsportalen etter et års drift. Portalen ble tilgjengeliggjort 28. oktober 2010 og lansert 27. januar 2011. Difi-rapport 2009:9 En vellykket samordning av regional stat? – Evaluering av integreringen av Statens utdanningskontor og fylkeslegeembetet med fylkesmannen Difi har foretatt en evaluering av integreringen av Statens utdanningskontor og fylkeslegen i fylkesmannsembetene. Difi-rapport 2009:4 Sikker levering av elektrisk kraft – Grensesnittet mellom Direktorat for samfunnssikkerhet og Norges vassdrags- og energidirektorat Hovedformålet har vært å vurdere om grensesnittet mellom DSB og NVE for sikker levering av elektrisk kraft er formålstjenlig og entydig. Difi har studert styrende dokumenter for regulering av nettselskapene, og intervjuet representanter for JD, OED, DSB, NVE, nettselskapene og deres organisasjoner. Regelverk, tilsyn, informasjonsutveksling, samordning og samarbeid er vurdert.
Difi-rapport 2012:12 Kontakt oss – fra hjelpetrengende til selvgående brukere? Difi har kartlagt valg, organisering og samordning av publikumskanaler internt i syv statlige og innbyggerrettede virksomheter, og rapporten viser hvordan disse legger til rette for at brukere kan henvende seg til dem for å få utført ærend som krever saksbehandling og vedtak, være seg om brukeren ønsker å benytte seg av en statlig tjeneste eller skal følge opp et statlig pålegg.
Difi-rapport 2012:9 Styring av Fylkesmannen Kartleggingen viser at departementene og direktoratene styrer fylkesmannsembetene på ulik måte. Det er ulik detaljeringsgrad i styringen, det er ulikt presisjonsnivå i oppdragene og det er ulik praksis mht. omfang og innretning av styringsmøter.
DFØ-rapport 2012:1 Evalueringsportalen etter ett års drift – en erfaringsoppsummering Formålet med rapporten er å gi en statusbeskrivelse og oppsummering av erfaringene knyttet til Evalueringsportalen etter et års drift. Portalen ble tilgjengeliggjort 28. oktober 2010 og lansert 27. januar 2011.
Difi-rapport 2009:9 En vellykket samordning av regional stat? – Evaluering av integreringen av Statens utdanningskontor og fylkeslegeembetet med fylkesmannen Difi har foretatt en evaluering av integreringen av Statens utdanningskontor og fylkeslegen i fylkesmannsembetene.
Difi-rapport 2009:4 Sikker levering av elektrisk kraft – Grensesnittet mellom Direktorat for samfunnssikkerhet og Norges vassdrags- og energidirektorat Hovedformålet har vært å vurdere om grensesnittet mellom DSB og NVE for sikker levering av elektrisk kraft er formålstjenlig og entydig. Difi har studert styrende dokumenter for regulering av nettselskapene, og intervjuet representanter for JD, OED, DSB, NVE, nettselskapene og deres organisasjoner. Regelverk, tilsyn, informasjonsutveksling, samordning og samarbeid er vurdert.