Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2006 2008 2009 2010 2011 (-) 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 Fasett Publisert på Filtrer etter kategori (-) Brukerretting og brukermedvirkning Digitalisering Kommunikasjon (-) Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering Regelverk Samordning Styring (-) Tilskudd Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2012:12 Kontakt oss – fra hjelpetrengende til selvgående brukere? Difi har kartlagt valg, organisering og samordning av publikumskanaler internt i syv statlige og innbyggerrettede virksomheter, og rapporten viser hvordan disse legger til rette for at brukere kan henvende seg til dem for å få utført ærend som krever saksbehandling og vedtak, være seg om brukeren ønsker å benytte seg av en statlig tjeneste eller skal følge opp et statlig pålegg. Difi-rapport 2012:8 Graves det dypt nok? Om utredningsarbeidet i departementene Difi har gjennomgått etterlevelsen av utredningsinstruksen på oppdrag fra Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet. Kartleggingen viser at departementene ikke etterlever utredningsinstruksen godt nok. Det later ikke til å ha skjedd noen positiv utvikling siden Statskonsult gjorde en tilsvarende undersøkelse i 2003. DFØ-rapport 2012:4 Statlige tilskudd – beløpsmessige oversikter for 2008–2011 Rapporten gir en oversikt over hvor mye som årlig utbetales i tilskudd, antall bevilgninger, fordelingen av disse beløpene på departement og mottakergruppe, samt endringer i tilskuddsbeløp i perioden 2008 til 2011. DFØ-rapport 2012:2 Når tilskuddsmottakere navngis i budsjettproposisjonene Rapporten er en kartlegging av departementenes bruk av adgangen til å avvike fra normalprosedyren for tilskuddsforvaltning. Formålet med kartleggingen er å fremskaffe mer kunnskap om departementenes bruk av øremerking av tilskudd til navngitte mottakere slik dette fremkommer i budsjettproposisjonene for 2011.
Difi-rapport 2012:12 Kontakt oss – fra hjelpetrengende til selvgående brukere? Difi har kartlagt valg, organisering og samordning av publikumskanaler internt i syv statlige og innbyggerrettede virksomheter, og rapporten viser hvordan disse legger til rette for at brukere kan henvende seg til dem for å få utført ærend som krever saksbehandling og vedtak, være seg om brukeren ønsker å benytte seg av en statlig tjeneste eller skal følge opp et statlig pålegg.
Difi-rapport 2012:8 Graves det dypt nok? Om utredningsarbeidet i departementene Difi har gjennomgått etterlevelsen av utredningsinstruksen på oppdrag fra Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet. Kartleggingen viser at departementene ikke etterlever utredningsinstruksen godt nok. Det later ikke til å ha skjedd noen positiv utvikling siden Statskonsult gjorde en tilsvarende undersøkelse i 2003.
DFØ-rapport 2012:4 Statlige tilskudd – beløpsmessige oversikter for 2008–2011 Rapporten gir en oversikt over hvor mye som årlig utbetales i tilskudd, antall bevilgninger, fordelingen av disse beløpene på departement og mottakergruppe, samt endringer i tilskuddsbeløp i perioden 2008 til 2011.
DFØ-rapport 2012:2 Når tilskuddsmottakere navngis i budsjettproposisjonene Rapporten er en kartlegging av departementenes bruk av adgangen til å avvike fra normalprosedyren for tilskuddsforvaltning. Formålet med kartleggingen er å fremskaffe mer kunnskap om departementenes bruk av øremerking av tilskudd til navngitte mottakere slik dette fremkommer i budsjettproposisjonene for 2011.