Rekrutteringsgrupper

Rekrutteringsgrupper er forhåndsdefinerte grupper som kan inngå i rekrutteringsprosessen. Slik administrerer du rekrutteringsgrupper i DFØ HR.

Via menypunktet Administrer rekrutteringsgrupper i adminsenteret i DFØ HR kan du legge til/trekke fra medlemmer i gruppene, eller opprette og slette grupper. Rekrutteringsgruppene er knyttet til og brukes på jobbrekvisisjonen.

Gruppen «Rekrutteringsrådgivere» er obligatorisk og må ikke slettes eller endres navn på. Gruppen skal bestå av medlemmer med rollen «Recruiter». De som inngår i gruppen vil kunne velges som en rekrutteringsrådgiver på jobbrekvisisjonen. I tillegg vil dummybrukeren «Systembruker Rekruttering» inngå i denne gruppen.

Øvrige (nye) grupper kan også knyttes til som automatisk utfylte valg i jobbrekvisisjonen. Det må meldes inn og gjøres via menypunkt Behandle innstillinger for rekrutteringsteam av DFØ.

Skjermbilde som viser adminsenteret i DFØ HR

For å kunne legge til/trekke fra medlemmer eller endre navn på gruppen:

  1. Velg gruppen (eller opprett en ny gruppe) og klikk «Rediger»
  2. Under Personutvalg/Bruker - klikk på et navn for å få opp en liste over medlemmene
Skjermbilde som viser rekrutteringsgrupper i DFØ HR
  1. Klikk på «Legg til en til» 
  1. Skriv/søk opp navn i det tomme brukerfeltet 
  1. Klikk på søppelikonet for å slette et navn/medlem 
  1. Klikk på «Fullført» 
Skjermbilde som viser adminsenteret i DFØ HR
Oppdatert: 16. januar 2023

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.