Rapporter Her finner dere en oversikt over rapporter vi har utarbeidet. Report list Filtrer etter år 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 (-) 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 Fasett Publisert på Brukerretting og brukermedvirkning Kommunikasjon Kompetanse Ledelse Norge og EU/EØS Omstilling Organisering Samordning Styring Tilsyn Uavhengige forvaltningsorganer Difi-rapport 2008:16 En ny giv – strategiske veivalg for statens sentrale opplæring Rapporten er utarbeidet som et grunnlag til en framtidig strategi for statens sentrale opplæring og en strategi for e-læring. Det har derfor vært behov for å se på hvilke kompetanseutfordringer statlige virksomheter har, hvilke behov forvaltningen har for sentrale opplæringstilbud, hvordan sentral kompetanseutvikling skal organiseres og vurderinger av ambisjonsnivå. Difi-rapport 2008:15 Nødnett – evaluering av prosjektorganiseringen Nødnett er et stort samordningsprosjekt mellom tre sektorene; politi, brann og helse, ledet av Direktoratet for nødkommunikasjon (DNK). Prosjektorganiseringen er nødvendig, men viser hvilke utfordringen offentlig sektor har når mange etater og virksomheter på ulike forvaltningsnivåer ska samordnes for å nå et felles mål. Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle - en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen. Difi-rapport 2008:13 Internasjonalt sekretariat i Justisdepartementet – en erfaringsoppsummering Difi har på oppdrag av Justisdepartementet foretatt en gjennomgang av erfaringene med Internasjonalt sekretariat i departementet. Erfaringene oppsummeres i denne rapporten. Difi-rapport 2008:12 Forvaltningskompetansen i Luftfartstilsynet Forvaltningskompetanse dreier seg om å ha kunnskap og rolleforståelse som gjør at en handler i samsvar med de regler og retningslinjer som gjelder for saksbehandling i offentlig sektor. Her ligger blant krav om at saksbehandlingen skal være preget av likebehandling, åpenhet, forutsigbarhet og forsvarlighet. Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle – en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen. Difi-rapport 2008:11 Utenlandsk arbeidskraft i sikte? Hvordan kommunikasjon kan brukes for å rekruttere flere kloke hoder til Norge Difi har, på oppdrag fra UDI, undersøkt hvordan kommunikasjon kan brukes for å rekruttere flere høyt utdannede/fagspesialister fra andre land til Norge. Difi-rapport 2008:10 Forvaltningsutsyn 2007 Rapporten presenterer kvantitativt orientert informasjon som belyser sentrale sider ved statsforvaltningen om organisering, personale, samfunnsøkonomi, aktuelle forvaltningspolitiske temaer og et internasjonalt perspektiv. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Neste side
Difi-rapport 2008:16 En ny giv – strategiske veivalg for statens sentrale opplæring Rapporten er utarbeidet som et grunnlag til en framtidig strategi for statens sentrale opplæring og en strategi for e-læring. Det har derfor vært behov for å se på hvilke kompetanseutfordringer statlige virksomheter har, hvilke behov forvaltningen har for sentrale opplæringstilbud, hvordan sentral kompetanseutvikling skal organiseres og vurderinger av ambisjonsnivå.
Difi-rapport 2008:15 Nødnett – evaluering av prosjektorganiseringen Nødnett er et stort samordningsprosjekt mellom tre sektorene; politi, brann og helse, ledet av Direktoratet for nødkommunikasjon (DNK). Prosjektorganiseringen er nødvendig, men viser hvilke utfordringen offentlig sektor har når mange etater og virksomheter på ulike forvaltningsnivåer ska samordnes for å nå et felles mål.
Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle - en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen.
Difi-rapport 2008:13 Internasjonalt sekretariat i Justisdepartementet – en erfaringsoppsummering Difi har på oppdrag av Justisdepartementet foretatt en gjennomgang av erfaringene med Internasjonalt sekretariat i departementet. Erfaringene oppsummeres i denne rapporten.
Difi-rapport 2008:12 Forvaltningskompetansen i Luftfartstilsynet Forvaltningskompetanse dreier seg om å ha kunnskap og rolleforståelse som gjør at en handler i samsvar med de regler og retningslinjer som gjelder for saksbehandling i offentlig sektor. Her ligger blant krav om at saksbehandlingen skal være preget av likebehandling, åpenhet, forutsigbarhet og forsvarlighet.
Difi-rapport 2008:14 Direktoratenes faglige rolle – en rolle under økende press? Temaet for denne rapporten er direktoratenes faglige rolle. Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) har gjennomført prosjektet for å belyse hvordan den faglige rollen oppfattes og for å identifisere relevante utfordringer relatert til den faglige rollen.
Difi-rapport 2008:11 Utenlandsk arbeidskraft i sikte? Hvordan kommunikasjon kan brukes for å rekruttere flere kloke hoder til Norge Difi har, på oppdrag fra UDI, undersøkt hvordan kommunikasjon kan brukes for å rekruttere flere høyt utdannede/fagspesialister fra andre land til Norge.
Difi-rapport 2008:10 Forvaltningsutsyn 2007 Rapporten presenterer kvantitativt orientert informasjon som belyser sentrale sider ved statsforvaltningen om organisering, personale, samfunnsøkonomi, aktuelle forvaltningspolitiske temaer og et internasjonalt perspektiv.