Arbeidsdeling for innkjøp og faktura i Unit4 ERP

Arbeidsdelingsskjemaet gir en detaljert beskrivelse av forskjellene på tjenestemodellene, og arbeidsdelingen mellom DFØ og Kunden innenfor innkjøp og faktura i Unit4 ERP. Skjemaet inneholder lenker til aktuell brukerveiledning.

Aktivitet Fullservice Delservice Lenke til aktuell brukerveiledning

Avtalemessige forhold

Opprette avtaler med leverandører for leveranse av varekataloger Kunde Kunde
Informere leverandører om krav til levering av elektroniske faktura og riktig merking av faktura Kunde Kunde
Rekvisisjon elektroniske innkjøp
Opprette rekvisisjon (innkjøpsforespørsel) Kunde Kunde Opprette og behandle innkjøpsforespørsel
Kontere rekvisisjon Kunde Kunde Opprette og behandle innkjøpsforespørsel
Godkjenne rekvisisjon og ordreutsendelse innkjøp
Godkjenne rekvisisjon og sende bestilling (innkjøpsordre) til leverandør Kunde Kunde Godkjenne innkjøpsforespørsel
Varemottak
Varemottak registreres i innkjøpssystemet av definert varemottaker Kunde Kunde Varemottak
Administrasjon av innkjøp
Rapportuttak Kunde Kunde Generell veiledning for spørringer (instruksjonsfilm)
Vedlikehold av rekvisisjon (innkjøpsforespørsel) og innkjøpsordre Kunde Kunde
Fakturamottak
Teknisk opptak av leverandører til elektronisk faktura DFØ DFØ
Lese inn elektroniske fakturaer DFØ DFØ
Skanne og tolke papirfakturaer DFØ DFØ
Avvikshåndtering ved skanning av faktura DFØ DFØ
Matching (faktura og innkjøpsordre)
Vedlikeholde regler for matching DFØ DFØ
Manuell matching DFØ Kunde Koble leverandørfaktura til innkjøpsordre (instruksjonsfilm)
Vedlikehold elektronisk faktura og forkontroll
Opprette og vedlikeholde leverandører DFØ Kunde Opprette og administrere leverandører og aktivere leverandører for innkjøp (instruksjonsfilm)
Kontrollere og videresende faktura på flyt DFØ Kunde Regnskapsbruker og behandling av faktura
Godkjenning
Attestere faktura Kunde Kunde Attestere faktura
Godkjenne faktura Kunde Kunde Godkjenne faktura
Avvikshåndtering / Retur til regnskap
Behandle faktura som havner i poster til oppfølging Kunde Kunde Regnskapsbruker og behandling av faktura
Behandle returnerte faktura Kunde Kunde Regnskapsbruker og behandling av faktura
Etterkontroll
Kontrollere og godkjenne faktura Kunde Kunde Regnskapsbruker og behandling av faktura
Bokføre faktura (automatisk jobb) DFØ DFØ
Vedlikehold av innstillinger og registre
Forkontrollskriterier (utførelsen av innstillingene på bestilling fra kunde) DFØ DFØ
Etterkontrollskriterier (utførelsen av innstillingene på bestilling fra kunde) DFØ DFØ
Lese inn varekataloger DFØ DFØ
Behandle og godkjenne varekatalog Kunde Kunde Oppsett varekatalog
Legge til og endre leveringsadresser DFØ DFØ
Aktivere leverandører på innkjøpsmodul DFØ Kunde Opprette og administrere leverandører og aktivere leverandører for innkjøp (instruksjonsfilm)
Konteringsmaler Kunde Kunde
Produktgrupper og produkttre DFØ/Kunde DFØ/Kunde
Innkjøpsliste Kunde Kunde Innkjøpsliste
Oppsett arbeidsflyt DFØ DFØ
Brukere og fullmakter
Oppdatere og vedlikeholde fullmakter Kunde Kunde Endre fullmakter
Vedlikeholde vikarer Kunde Kunde Administrere vikar
Oppdatert: 14. juni 2021

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.