Dine innstillinger og opplysninger i DFØ-appen

I DFØ-appen kan du registrere og endre flere personlige innstillinger og opplysninger om deg selv.

Dine innstillinger og opplysninger

Lønnsslipp
  1. Trykk på utbetaling i hovedmenyen. Lønnsslipper vises fra to dager før utbetalingsdag.
  2. Trykk på den lønnsutbetalingen du ønsker å se på. Lønnsslippen vises.
  3. Trykk på ikonet for last ned (pil ned) hvis du vil lagre lønnsslippen på mobilen din.
Kontonummer

Ansatte i virksomheter som bruker DFØ HR kan ikke oppdatere kontonummer i App. Dette må gjøres i DFØ HR. Brukerveiledning finner du på denne siden.

Registrere nytt bankkontonummer

  1. Trykk på mine opplysninger og bank.
  2. Trykk på hovedbankforbindelse.
  3. Trykk på rediger.
  4. Trykk på kontonummer.
  5. Skriv inn nytt kontonummer. Trykk på ok.
  6. Hvis du vil, kan du endre til en annen dato lenger frem i tid.
  7. Trykk på lagre.

Registrere en egen bankkonto for utbetaling av reiseregning og utgiftsrefusjon

  1. Trykk på mine opplysninger og bank.
  2. Trykk på + legg til nytt konto-/kortnummer.
  3. Velg reiseutgifter.
  4. Trykk på kontonummer.
  5. Skriv inn kontonummer og trykk på ok.
  6. Gyldig fra vil vise dagens dato. Hvis lønnskjøring er påbegynt vil en endring av bankkonto vise den 1. i måneden etter. Du kan endre til en dato lenger frem i tid.
  7. Trykk på lagre.

Endre bankkonto for utbetaling av reiseregning og utgiftsrefusjon

  1. Trykk på mine opplysninger og bank.
  2. Trykk på reiseutgifter.
  3. Trykk på rediger.
  4. Trykk på kontonummer.
  5. Skriv inn kontonummeret og trykk på ok.
  6. Gyldig fra vil vise dagens dato. Hvis lønnskjøring er påbegynt vil en endring av bankkonto vise den 1. i måneden etter. Du kan endre til en dato lenger frem i tid.
  7. Trykk på lagre.

Slette bankkonto 

  • Hovedbankforbindelse kan ikke slettes.
  • Kontakt arbeidsgiver for sletting av bankkonto for utbetaling av reiseregning og utgiftsrefusjon.

Registrere eller endre utenlandsk bankkontonummer

  • Kontakt arbeidsgiveren din hvis du vil registrere eller endre et utenlandsk kontonummer.
Oppgaver i innkurven

Nye oppgaver i min innkurv

  1. En rød sirkel på ikonet for innkurv indikerer at du har oppgave(r) i innkurven.
  2. Trykk på Innkurv.
  3. Trykk på oppgaven (reiseregning/utgiftsrefusjon/reisesøknad) du har fått i retur. Oppgaveinformasjon vises. Les kommentar fra godkjenner om hvorfor oppgaven er sendt i retur.
  4. Trykk på OK på oppgaveinformasjonen.
  5. Gjør korrigeringer.
  6. Eventuelt trykk på ikonet for lagre (diskett) for å lagre som utkast.
  7. Trykk på send for å sende inn på nytt.
Ekstra skattetrekk

Registrere ekstra skattetrekk

  1. Trykk på Ekstra skattetrekk.
  2. Trykk på + tegnet oppe til høyre eller trykk direkte på måneden du ønsker at trekket skal starte.
  3. Velg start- og sluttmåned for ekstra skattetrekk. 
  4. Oppgi beløpet du vil bli trukket pr. måned. Selv om dette er et trekk, skal det ikke registreres med negativt fortegn.
  5. Trykk ok oppe til høyre.
  6. Bekreft ved å trykke «send inn».

Endre ekstra skattetrekk

  1. Trykk på Ekstra skattetrekk.
  2. Trykk på måneden du ønsker å endre trekket.
  3. Endre til ønsket beløp.
  4. Trykk ok oppe til høyre.
  5. Bekreft ved å trykke «send inn».

Stoppe/slette ekstra skattetrekk

Du kan slette et ekstra skattetrekk dersom det ikke er foretatt lønnsberegning for den eller de månedene du ønsker å slette trekket for.

  1. Trykk på Ekstra skattetrekk.
  2. Trykk på måneden du ønsker å stoppe ekstra skattetrekk.
  3. Trykk på søppelbøtten oppe til høyre.
  4. Bekreft ved å trykke «send inn».

eller

  1. Trykk på Ekstra skattetrekk.
  2. Trykk på søppelbøtten oppe til høyre.
  3. Velg startmåned og sluttmåned for når du ikke ønsker ekstra skattetrekk.
  4. Trykk ok oppe til høyre.
  5. Bekreft ved å trykke «send inn».

Du kan også registrere skattetrekk for neste år. Tidligste startmåned er da januar neste år.

Familiemedlemmer og kontaktperson

Du kan registrere, endre og slette familiemedlemmer og kontaktperson
under Mine opplysninger.
Ansatte i virksomheter som bruker DFØ HR kan ikke oppdatere dette i App. Dette må gjøres i DFØ HR. Brukerveiledning finner du på denne siden.

Registrere et familiemedlem

  1. Trykk på mine opplysninger og familie/kontaktperson.
  2. Trykk på + legg til familie/kontaktperson.
  3. Velg type familie/kontaktperson.
  4. Fyll ut feltene. Fornavn og etternavn er obligatorisk.  For barn er også fødselsdato obligatorisk.
  5. Hvis familiemedlemmet er kontaktperson ved nødstilfeller, hak av for det.
  6. Trykk på lagre.

Husk at du må registrere barn for å kunne registrere fravær med sykt barn.

Endre registrert familie/kontaktperson

  1. Trykk på mine opplysninger og familie/kontaktperson.
  2. Trykk på det familiemedlemmet/den kontaktpersonen du ønsker å endre.
  3. Trykk på rediger.
  4. Fyll ut feltene. Velg gyldig fra dato.
  5. Trykk på lagre.

Slette registrert familie/kontaktperson

  1. Trykk på mine opplysninger og familie/kontaktperson.
  2. Trykk på det familiemedlemmet/den kontaktpersonen du ønsker å slette.
  3. Trykk på søppelbøtten.
  4. Trykk ok på meldingen.
Kredittkort

Registrere et kredittkort
Du kan kun registrere kredittkort hvis din arbeidsgiver har bedriftsavtale. Når du har registret kredittkort, kan du hente transaksjoner fra kredittkortet inn i reiseregning/utgiftsrefusjon.

  1. Trykk på mine opplysninger og bank.
  2. Trykk på + legg til nytt konto-/kortnummer.
  3. Velg kredittkort.
  4. Trykk på type og velg type kredittkort.
  5. Trykk på kortnummer og skriv inn nummeret uten mellomrom. Trykk på ok.
  6. Trykk på lagre.

Endre et kredittkort

  1. Trykk på bank.
  2. Trykk på det kredittkortet du ønsker å endre.
  3. Trykk på rediger.
  4. Trykk på kortnummer og skriv inn nummeret uten mellomrom. Trykk på ok.
  5. Trykk på lagre.

Slette et kredittkort

  1. Trykk på bank.
  2. Trykk på registrert kredittkort du ønsker å slette.
  3. Trykk på søppelbøtten.
  4. Trykk ok på meldingen.
Bytte virksomhet

Bytte virksomhet når du er logget inn

  1. Trykk på Logg ut.
  2. Velg virksomhet fra listen.
  3. Tast PIN-kode.

Første gang du logger inn i en ny virksomhet i appen

Hvis du har fått bruker i en ny virksomhet, må du logge inn med ID-porten på nytt for at den nye virksomheten blir synlig i appen.

  1. Trykk på Logg ut.
  2. Trykk på Har du glemt PIN-koden?
  3. Trykk på Logg inn via ID-porten. 
  4. Logg inn via ID-porten. Du vil se en liste over virksomhetene, men kan ikke velge fra listen. Du blir logget inn i en av virksomhetene.
  5. Trykk på Logg ut.
  6. Velg virksomhet fra listen.
  7. Tast PIN-kode.
Større tekst i appen

For å få større tekst, gå til Innstillinger → Tekststørrelse. Velg Stor størrelse.

Oppdatert: 17. august 2023

Kontakt

Kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.