Kundesenter på nett er for deg som jobber med lønn og/eller regnskap i en virksomhet.
Her kan du stille alle typer spørsmål, laste opp dokumentasjon og sende sensitiv informasjon. Kundesenter på nett kommer i tillegg til telefon og e-post. Alle henvendelser blir samlet i samme system.
Hvis din virksomhet ikke bruker DFØ-ID, finner du lenken under.
Slik bruker du Kundesenter på nett
I Kundesenter på nett kan du blant annet:
Sende inn nye saker til DFØ i kategoriene lønn eller regnskap. Dette styrer om saken går til DFØ Lønn eller DFØ Regnskap.
Se status på sakene, og oppdatere dem.
Finne svar på saker.
Søke i aktive og avsluttede saker.
Når saken er behandlet får du et varsel på e-post. For å lese svaret i saken må du logge inn i Kundesenter på nett.
Min side
På «Min side» finner du følgende informasjon:
- Din kontaktinformasjon.
- Kontaktpersoner i din virksomhet (for eksempel kontraktsansvarlig og kontaktperson IT-teknisk).
- Tilganger i din virksomhet:
- Fullmakt til å sende inn bilag uten signatur fra BDM i virksomheten.
- Autoriserte bestillere for regnskap i virksomheten.
- Tilgang til å se alle saker sendt inn til DFØ lønn/ DFØ regnskap i Kundesenter på nett.
Skjemaer i Kundesenter på nett
Det er opprettet egne skjema i Kundesenter på nett.
Følgende skjema er tilgjengelig for regnskapskunder som er «autoriserte bestillere» og alle lønnskunder:
- Bestillingskjema.
Lønn: Godkjenner 1 og 2, lederinnsikt, sykefraværsoppfølging, SAP, Kundesenter på nett, Opal_con
Regnskap: Unit4 ERP, Basware, CTM (KGV/KAV), Kundesenter på nett
Følgende skjema er tilgjengelig for alle fullservicekunder på lønn som har fullmakt:
- Avgrense faste tillegg og trekk.
Infotype 0014
- Bidragstrekk.
Infotype 0057 (Ny/endring/opphør)
- Datoangivelser.
Infotype 0041
- Fraværskvoter.
Infotype 2006 (Oppretting og endring på alle typer kvoter, bortsett fra ferie)
- Lønnslån.
Infotype 0045 (Ny/endring)
- Overstyre arbeidstid.
Infotype 2003 (Overstyring av planlagt arbeidstid som er registrert i infotype 0007 - planlagt arbeidstid)
- Vedlikehold av stilling og organisasjonsenhet.
PPOSE/PPOME (Ny/endring/avgrensning av stillinger og endring av organisasjonsenheter)
Følgende skjema er tilgjengelig for alle fullservicekunder på lønn:
- Andre arbeidsgivere.
Infotype 2003
- Portaltilgang eksterne.
Innmelding av portaltilgang for eksterne/honorarmottakere
- Terminovervåking.
Infotype 0019 (Ny/endring/sletting)
- Tidsregistrering.
Infotype 2002 og infotype 2012 (registrering av tid for ansatte og korrigering av fleksitidsaldo)
Følgende skjema er bare tilgjengelig for Politi- og lensmannsetaten:
- Beordring.
Saksgang (ny/retur)
- Funksjon i bedriften.
Infotype 0034 (Ny/opphør)
- Kontrakt.
Infotype 0001 (endringer i feltet «kontrakt»)
- Tjenestebevis.
Infotype 9012 (Ny/endring/kopier)
Følgende skjema er tilgjengelig for alle regnskapskunder:
- Ny budsjettversjon Planlegger
- Vedlikehold av konto og dimensjoner.
Følgende skjema er tilgjengelig for innmeldte brukere hos regnskapskunder:
Fullmakt
DFØ anbefaler at fagbrukere som sender inn saker i kategori lønn via Kundesenter på nett har fullmakt. Last ned fullmaktsskjema.
Autorisert bestiller
For å bestille tilganger til regnskapssystemene i DFØ må hver virksomhet utnevne autoriserte bestillere. Tilgangen bestilles via Kundesenter på nett.
Bestill nye tilganger til kundesenter på nett
Tilganger til Kundesenter på nett bestiller du ved å benytte skjemaet «Bestille tilganger» i Kundesenter på nett.