DFØ-app

I DFØ-appen kan du enkelt sende inn reiseregning, registrere arbeidstid, søke om ferie, behandle fakturaer og mye mer.

Kom i gang

Last ned appen (operativsystem, lagringsplass m.m.)

Last ned appen i Appstore hvis du har iPhone og i Google Play hvis du har en Android-telefon. Du finner appen hvis du søker etter "DFØ".

Du kan også laste ned appen til nettbrett, men du kan bare bruke DFØ-app på én enhet av gangen på grunn av sikkerhet.

For å bruke appen må du ha iOS eller Android med dagens versjon eller en av de tre forrige versjonene. Du kan ikke bruke appen på en Windows-telefon.

Du trenger ca 45 MB ledig lagringsplass på iPhone og ca 12 MB på Android. Hvis du skal føre timer, bruker DFØ-app i underkant 0,2 MB.

Første gang du logger på

Første gang du skal bruke DFØ-appen, logger du deg på med ID-porten. Du kan bruke MinID, BankID eller BankID på mobil for å logge på.

Hver tredje måned må du logge på med ID-porten på nytt.

ID-porten fungerer best med Chrome eller Safari som nettleser på mobilen.

Tilgang til bilder

DFØ-appen ber om tilgang til bildene dine for at du skal kunne ta bilder av kvitteringer og laste opp i appen.

PIN-kode og fingeravtrykk

Etter at du har logget på med ID-porten, velger du en firesifret PIN-kode.

Neste gang du skal bruke appen, bruker du PIN-koden for å logge deg på. Du kan også bruke fingeravtrykk for å logge deg på, hvis mobilen din støtter det.

Slik aktiverer du pålogging med fingeravtrykk

  1. Trykk på Innstillinger i DFØ-app.
  2. Trykk på Aktiver fingeravtrykksautentisering.
  3. Trykk på Fortsett.
  4. Logg på med ID-porten. 
  5. Logg på med fingeravtrykk for å bekrefte at du skal bruke fingeravtrykksautentisering på DFØ-app.
Oppgaver du ikke kan gjøre i appen

Det er noen ting du bare kan gjøre i selvbetjeningsportalen:

  • Se årsoppgaven
  • Søke om permisjon  
  • Overføre eller søke om utbetaling av reisetid eller overtid
  • Sende oppsigelse
  • Registrere sidegjøremål
  • Sette opp stedfortreder
  • Behandle oppgaver som passiv stedfortreder

Sykemelding kan du ikke registrere selv i appen eller i selvbetjeningsportalen. Den må du sende til din leder. 

Disse oppgavene kan ledere bare godkjenne i selvbetjeningsportalen:

  • E-skjemaer opprettet i SAP kjernesystem
  • Permisjoner
  • Sidegjøremål
  • Overføring av feriedager
  • Overføring/utbetaling av timer fra reise-/overtidssaldo
  • Oppsigelse

Slik bruker du appen

Feil i appen?

Du kan melde inn tekniske feil direkte i appen. Velg HjelpOm appen - Meld inn teknisk feil om appen. Da får vi også systemdata som gjør det lettere å løse problemet.

  • Har du ikke siste versjon av DFØ-appen? Du kan oppdatere med Appstore (iPhone) eller Google Play (Android). Oppdatering til siste versjon vil ofte kunne løse ulike problemer i appen.
  • Er appen treg? Forsøk å slå av wifi, og bruk heller mobilt nettverk (4G/5G).
  • Har du problemer med tidsvelgeren, gå til Innstillinger → Tidsvelger og velg tidshjul.

Personvernerklæring

Oppdatert: 12. mars 2024

Kontakt

Kundesenter for lønn

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.