I DFØ-appen kan du enkelt sende inn reiseregning, registrere arbeidstid, søke om ferie, behandle fakturaer og mye mer.
Kom i gang
Last ned appen (operativsystem, lagringsplass m.m.)
Last ned appen i Appstore hvis du har iPhone og i Google Play hvis du har en Android-telefon. Du finner appen hvis du søker etter "DFØ".
Du kan også laste ned appen til nettbrett, men du kan bare bruke DFØ-app på én enhet av gangen på grunn av sikkerhet.
For å bruke appen må du ha iOS eller Android med dagens versjon eller en av de tre forrige versjonene. Du kan ikke bruke appen på en Windows-telefon.
Du trenger ca 45 MB ledig lagringsplass på iPhone og ca 12 MB på Android. Hvis du skal føre timer, bruker DFØ-app i underkant 0,2 MB.
Første gang du logger på
Første gang du skal bruke DFØ-appen, logger du deg på med ID-porten. Du kan bruke MinID, BankID eller BankID på mobil for å logge på.
Hver tredje måned må du logge på med ID-porten på nytt.
ID-porten fungerer best med Chrome eller Safari som nettleser på mobilen.
Tilgang til bilder
DFØ-appen ber om tilgang til bildene dine for at du skal kunne ta bilder av kvitteringer og laste opp i appen.
PIN-kode og fingeravtrykk
Etter at du har logget på med ID-porten, velger du en firesifret PIN-kode.
Neste gang du skal bruke appen, bruker du PIN-koden for å logge deg på. Du kan også bruke fingeravtrykk for å logge deg på, hvis mobilen din støtter det.
Slik aktiverer du pålogging med fingeravtrykk
- Trykk på Innstillinger i DFØ-app.
- Trykk på Aktiver fingeravtrykksautentisering.
- Trykk på Fortsett.
- Logg på med ID-porten.
- Logg på med fingeravtrykk for å bekrefte at du skal bruke fingeravtrykksautentisering på DFØ-app.
Oppgaver du ikke kan gjøre i appen
Det er noen ting du bare kan gjøre i selvbetjeningsportalen:
- Se årsoppgaven
- Søke om permisjon
- Overføre eller søke om utbetaling av reisetid eller overtid
- Sende oppsigelse
- Registrere sidegjøremål
- Sette opp stedfortreder
- Behandle oppgaver som passiv stedfortreder
Sykemelding kan du ikke registrere selv i appen eller i selvbetjeningsportalen. Den må du sende til din leder.
Disse oppgavene kan ledere bare godkjenne i selvbetjeningsportalen:
- E-skjemaer opprettet i SAP kjernesystem
- Permisjoner
- Sidegjøremål
- Overføring av feriedager
- Overføring/utbetaling av timer fra reise-/overtidssaldo
- Oppsigelse
Slik bruker du appen
Feil i appen?
Du kan melde inn tekniske feil direkte i appen. Velg Hjelp – Om appen - Meld inn teknisk feil om appen. Da får vi også systemdata som gjør det lettere å løse problemet.
- Har du ikke siste versjon av DFØ-appen? Du kan oppdatere med Appstore (iPhone) eller Google Play (Android). Oppdatering til siste versjon vil ofte kunne løse ulike problemer i appen.
- Er appen treg? Forsøk å slå av wifi, og bruk heller mobilt nettverk (4G/5G).
- Har du problemer med tidsvelgeren, gå til Innstillinger → Tidsvelger og velg tidshjul.