Slik oppdaterer du en ansatts tarifftilknytning i DFØ HR.
Beskrivelse for rollen HR-admin
Beste praksis er at ansatte selv melder fra om endring av tariff tilknytning. Om HR oppretter endring vil de samtidig få oppgaven til godkjenning.
Ansatt melder selv fra om endring av tarifftilknytning
På «Min ansattfil» under «Tarifftilknytning» kan den ansatte selv melde fra om endring i tarifftilhørighet. Melding om endring går så i godkjenningsflyt til HR-admin.
Forespørselen oppdateres, sendes tilbake eller godkjennes.
HR endrer tarifftilknytning
Forespørsel «endre tarifftilknytning» er godkjent. Gå da til «stillingsdetaljer» på ansattprofil for oppdatering av verdi i «Tarifftilknytning lønn».
Trykk på blyanten for å redigere.
Legg inn hvilken dato endringen skal gjelde fra.
Velg hendelse: Organisasjons- / stillingsendring
Velg hendelsesårsak: Overgang til/fra akademiker
I «Tarifftilknytning lønn» velg aktuell verdi.
Følger Akad/Unio avtaleomr. Per nåværende HTA:
Skal velges for alle som følger Akademiker/Unio avtaleområdet per nåværende avtale.
Ingen:
Skal velges for alle andre (LO/YS avtaleområdet, og andre).
Det går nå arbeidsflytforespørsel til leder
Når leder har godkjent er verdier oppdatert i Ansattprofil på stillingsdetaljer
Tykk lagre.
Det går nå arbeidsflytforespørsel til leder.
Når leder har godkjent, er verdier oppdatert i Ansattprofil på stillingsdetaljer.
Oppdatering i SAP
I SAP, velg supplerende saksgang – SUP stillingsendring.
Årsak:
IT001 – bla forbi.
IT007 – bla forbi.
IT041 – bla forbi.
IT008 – se SAP biblioteket SAP brukerdokumentasjon - Akademikere – for beskrivelse av oppdatering i IT0008 og eventuell oppdatering av IT0509.
Kontakt
Kontakt kundesenter for lønn
- e-post: lonn [at] dfo.no (lonn[at]dfo[dot]no)
- Kundesenter på nett
- telefon: 406 34 021