Behandle reiseregning, utgiftsrefusjon og e-skjema – godkjenner 1

Her kan du lese om hvordan du som godkjenner 1 kan behandle reiseregninger, utgiftsrefusjoner og e-skjema.

Behandle oppgaver

For å behandle en oppgave i selvbetjeningsportalen, klikk på «Innkurv for godkjenner 1» som ligger øverst på startsiden.

Skjermbilde av innkurv for godkjenner 1.

Klikk på oppgaven du vil behandle.

Da vil du få se informasjon om oppgaven.

Kontroller dataene. 

For å godkjenne flere oppgaver samtidig huker du av i boksen på de oppgavene som skal behandles.

Skjermbilde av hvordan velge flere oppgaver i innkurv for godkjenner 1.

Godkjenne reiseregning eller utgiftsrefusjon

For å godkjenne reiseregning eller utgiftsrefusjon, klikk "Reisedataene er konsistente".

Skjermbilde av knapp for å godkjenne reiseregning og utgiftsrefusjon.

I neste bilde kan du legge inn en valgfri kommentar.

Skjermbilde av merknadsfelt ved godkjenning av reiseregning og utgiftsrefusjon.

Avslutt ved å klikke på «Send».

Returnere reiseregning og utgiftsrefusjon

For å returnere reiseregning eller utgiftsrefusjon, klikk «Korrigeringsbehov for reisedata».

Skjermbilde av knapp for å returnere reiseregning og utgiftsrefusjon til ansatt.

I neste bilde kan du legge inn en valgfri kommentar.

Skjermbilde av merknadsfelt ved retur av reiseregning og utgiftsrefusjon til ansatt.

Avslutt med å klikke på «Send».

Godkjenne E-skjema

Ved behandling av e-skjema, legg inn eventuell kommentar i feltet «Merknad».

Godkjenn oppgaven ved å klikke på «Godkjenn».

Skjermbilde av knapp for å godkjenne E-skjema.

Returnere E-skjema

For å returnere e-skjema, legg inn eventuell kommentar i feltet «Merknad», og avslutt ved å klikke på «Returner til ansatt».

Skjermbilde av knapp for å returnere E-skjema til ansatt.
Oppdatert: 19. juli 2024

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.