Denne brukerveiledningen viser hvordan du flytter eller endrer geografisk arbeidsted på en medarbeider ved hjelp av DFØ-appen.
Veiledningen er ment for deg som er leder (godkjenner 2) når du skal flytte en medarbeider som skal over til din enhet eller endre geografisk arbeidsted på en av dine medarbeidere.
Registrer flytt stilling
Trykk på «Flytt stilling»
Oversikt
Du får opp en liste over alle sendte, godkjente og returnerte
skjemaer.
For å lage et nytt skjema trykker du på «+» tegnet øverst til
høyre i skjermbildet.
Trykker du på en av de allerede registrerte skjemaene vil
du komme inn i registreringen. Da kan du se flere detaljer og
redigere returnerte skjema.
Ansatt
Her velger du hvilken dato endringen skal gjelde fra og hvilken medarbeider endringen skal gjelde for.
Startdato
Du velger startdato fra kalenderen.
Søk etter ansatt
Velg hvilken medarbeider endringen skal gjelde for ved å trykke på «Søk etter ansatt». Her kan du søke på alle medarbeidere i virksomheten.
Merk at det er mottakende leder som skal flytte en medarbeider over til sin enhet. Du kan altså ikke flytte medarbeidere bort fra din enhet.
Arbeidsforhold
Her ser du informasjon om hvordan medarbeideren er registrert på startdatoen du valgte. I dette bildet kan du endre organisasjonsenhet, geografisk arbeidssted og/eller kostnadstilordning. I tillegg kan du skrive en merknad til godkjenner dersom du ønsker det.
Organisasjonsenhet
Dersom medarbeideren skal flyttes til en annen enhet, så endrer du dette her. Her vil du få en oversikt over alle enhetene som du har tilgang til i virksomheten.
Geografisk arbeidssted
Hvis du har flyttet medarbeiderene til en annen enhet, vil geografisk arbeidssted automatisk være oppdatert med det som er tilknyttet den nye enheten. Du kan overstyre dette ved behov.
Hvis en medarbeider kun skal endre geografisk arbeidsted (PDO), altså ikke flyttes, så gjør du denne endringen her. Denne endringen kan kun utføres på medarbeidere som du har tilgang til.
Kostnadstilordning
Hvis du har flyttet medarbeiderene til en annen enhet, vil kostnadstilordningen automatisk være oppdatert med det som er tilknyttet den nye enheten. Du kan overstyre dette ved behov.
Innsending av skjema
Når registreringen er ferdig kan du i trepunktsmenyen se et sammendrag av det som er registrert. Dette sammendraget kan lagres som .pdf.
For å sende inn skjemaet trykker du «Send» oppe til høyre.
Oppgaver i retur
Ved feil i skjemaet kan godkjenner returnere skjemaet til deg for korrigeringer. Dette finner du i innkurven din.
Det vil dukke opp en melding fra godkjenner med hva som skal korrigeres når du trykker på oppgaven i innkurven.
Når nødvendige korrigeringer er utført må skjemaet returneres til godkjenner for ny godkjenning.
I trepunktsmenyen kan skjemaet slettes.