Introduksjonsprogram: velkomsthilsen, fadder og lignende i DFØ HR

Slik kan du starte og redigere oppgaver som velkomsthilsen, fadder, anbefalte lenker og sjekkliste.

Du kan starte disse oppgavene i instrumentbord for introduksjonsprogram i DFØ HR. Denne veiledningen beskriver hvordan du starter og redigerer noen av oppgavene, og fremgangsmåten er den samme for andre oppgaver.  

Etter hvert som de ulike oppgavene utføres, sendes det e-post til nyansatt med varsel om at det har kommet ny informasjon i introduksjonsprogrammet. E-posten inneholder og lenke for innlogging.

Skriv velkomsthilsen

Trykk på Start. Du får så opp en standardmelding opprettet av virksomheten. Teksten kan redigeres, og for å hente frem flettefelt plasserer du markøren der du ønsker å sette inn tekst og trykker så på +Sett inn token.

Skjermbilde som viser velkomsthilsen i DFØ HR

Trykk Send når meldingen er klar.

Innholdet i meldingen legger seg i flisen Velkomstmelding på den nyansatte sin startside.

Oppdatere velkomsthilsen

Det er mulig å oppdatere flisen Velkomsthilsen med nye meldinger i tiden frem mot nyansatt sin startdato.

Skjermbilde som viser velkomsthilsen i DFØ HR

Trykk på Skriv velkomsthilsen, så på Rediger oppgave. Rediger tekst og trykk send. Nyansatt varsles på e- post om at det er nytt innhold i flisen Velkomstmelding.

Tildele fadder

Trykk på Start og søk frem medarbeider, eller velg blant medarbeidere du tidligere har tildelt som fadder for nyansatte.

Skjermbilde som viser fadder i DFØ HR

Du kan legge inn en kommentar både til nyansatt ( i øverste tekstfeltet) og til fadder ( i nederste tekstfeltet) før du trykker send. Det sendes ut e-post både til fadder og nyansatt med informasjon om at faddertilordning er opprettet. På startsiden til nyansatt vil flisen Anbefalte personer bli oppdatert med informasjon om fadder.
I e-posten til fadder vil kommentarene som er skrevet både til fadder og nyansatt være synlig.

Det er kun mulig å tildele en fadder til hver nyansatt.

Oppdatere fadder

For å oppdatere fadder tilordning, trykk på Vis detaljer.

Trykk på Rediger oppgave.

Skjermbilde som viser fadder i DFØ HR

Søk frem ny medarbeider eller velg blant tidligere faddere. Legg inn ny kommentar og trykk Send.

Opprinnelig fadder, ny fadder og nyansatt vil alle bli varslet på e-post om ny faddertilordning.
Informasjon om Anbefalte personer på startsiden til nyansatt blir også oppdatert.

Anbefalte lenker

Her kan oppgaveansvarlig (leder/onboardingkoordinator) legge inn lenke til internettside med nyttig informasjon for den nyansatte.

Trykk på Start. Velg fra lenkene som ligger tilgjengelig, eller trykk + for å legge til ny, deretter trykk send. Den nyansatte får da en e-post om at anbefalte lenker er oppdatert. Informasjon om Anbefalte lenker på startsiden til nyansatt blir også oppdatert.

Oppdatere anbefalte lenker

Skjermbilde som viser anbefalte lenker i DFØ HR

Trykk på Vis detaljer.

Nå kan du for eksempel legge til ny lenke. Skriv teksten som skal vises, legg inn URL-adresse og en beskrivelse av hvorfor lenken er nyttig.

Legg til og trykk send.

Skjermbilde som viser "Legg til kobling" for å dele en lenke i DFØ HR

Den nyansatte får e-post om at anbefalte lenker er oppdatert. Anbefalte lenker på startsiden til den nyansatte blir også oppdatert.

Sjekkliste

Sjekklisten er felles for leder og onboardingkoordinator.

Skjermbilde som viser sjekkliste i DFØ HR

Her kan ansvarlig for de enkelte sjekkliste elementene huke av etterhvert som de er utført. Etter avhuking, trykk Send for å lagre avhuking.

Delegering av sjekkliste element

Sjekklisteelement kan delegeres til hvem som helst i virksomheten. Men kun de med rollen onboardingkoordinator og leder har tilgang til sjekklisten for avhuking av at oppgaven er utført.

Personen som har fått delegert et sjekklisteelement til seg får e-post med varsel om dette.

Oppdatert: 15. november 2024

Kontakt

Kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.