Søke om permisjon

Slik går du frem for å søke om permisjon i selvbetjeningsportalen.

Selvbetjeningsportal oversikt arbeidsforhold

Skjemaet «Permisjonssøknad» finner du under «Arbeidsforhold» i selvbetjeningsportalen.

Permisjonssøknad

Velg datoen du søker permisjon fra og med ved å klikke på kalenderen i feltet. Eventuelt kan du skrive datoen direkte inn i feltet.

Velg dato til og med den datoen du søker permisjon for ved å klikke på kalenderen i feltet. Eventuelt kan du skrive siste dag for permisjonen direkte inn i feltet.

Ta stilling til om du skal være helt eller delvis borte fra stillingen.

Dersom du kjenner permisjonstypen velger du «Ja». Da vil en ny liste komme opp, velg riktig permisjonstype.

Hvis du ikke kjenner permisjonstypen, velger du «Nei».

Beskriv hva slags permisjon du søker og hvorfor. Dersom du skal jobbe delvis må du beskrive hvordan du ønsker å jobbe under permisjonsperioden, for eksempel hvilke dager.

Dersom du har et vedtak fra NAV, eller annen dokumentasjon du ønsker å legge ved, velger du «Ja». Hvis ikke, velger du «Nei». 

Ved vedtak fra NAV skal du laste dette opp i PDF-format.

Når du er ferdig med å registrere, klikk på knappen «Send til godkjenning».

Når søknaden er sendt kommer det en melding om at søknaden er sendt til godkjenning med et sekvensnummer.

Avviste permisjonssøknader

Ansattes innkurv

Hvis du får permisjonssøknaden i retur, kommer den til «Min innkurv» under «Hjem».

Korriger skjema permisjonssøknad

For å korrigere søknaden, klikker du på «Åpne oppgave» nede til høyre i bildet.

Permisjonssøknad melding

Du vil se en melding om hvorfor søknaden er avvist i feltet «Merknad».

Oppdatert: 11. mars 2020

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.