Signere en reiseregning utfylt av reiseassistent

Slik signerer du en reiseregning utfylt av reiseassistent i selvbetjeningsportalen.

For å signere en reiseregning utfylt av reiseassistent på vegne av deg kan du velge mellom å signere reiseregningen fra flisen «Min innkurv» eller «Registrer reiseregning».

For å åpne reiseregningen fra flisen «Min innkurv», klikk på «Min innkurv».

Skjermbilde med en rød firkant rundt "Min innkurv".

Tittelen på reiseregningen vil være «Til signering reiseregning nr. xxx». Velg den aktuelle reiseregningen og klikk på «Åpne oppgave» som du finner nederst til høyre i bildet.

Skjermbilde med en rød firkant rundt "Åpne oppgave".

For å åpne reiseregningen fra flisen «Registrer reiseregning», klikk på «Registrer reiseregning».

Skjermbilde av reise med en rød firkant rundt "Registrer reiseregning".

Status på reiseregningen vil være «Til signering». Dersom reiseassistenten har sendt en intern melding vil du få opp meldingen ved å klikke på den aktuelle reiseregningen.

Skjermbilde av reiseassistent i reiseregninger med en rød firkant rundt "Til signering".

Har du behov for å redigere reiseregningen kan du klikke på «Rediger» og deretter følge brukerveiledning for å registrere en reiseregning fra trinn 1 til trinn 5.

Skjermbilde av reiseassistent for reiseregning med tidsrom og reisemål.

Ved innsending vil du få opp to valgmuligheter: «Send til assistent» og «Send til godkjenner».

Skjermbilde av reiseassistent med to ulike knapper "Send til assistent" og "Send til godkjenner".

Ønsker du å sende reiseregningen til reiseassistent, klikker du på «Send til assistent».

Du vil få opp en meldingsboks hvor du kan skrive en intern melding til reiseassistent. Legg inn eventuell melding og trykk på «Send inn».

Skjermbilde av intern melding i reiseassistent med en rød firkant rundt "Send inn".

Ønsker du å sende reiseregningen direkte til godkjenning, klikk på «Send til godkjenner». Bekreft videre ved å klikke på «Send inn».

Oppdatert: 22. mars 2022

Kontakt

Kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.