Bli kjent med felles begreper og lær deg å navigere i Min innkurv.
Min innkurv finner du under Hjem i selvbetjeningsportalen .
I innkurven vises ulike typer oppgaver, for eksempel reisesøknader, reiseregning eller utgiftsrefusjon som er sendt i retur av Godkjenner 1 eller Godkjenner 2.
Begreper
Det er viktig å bli kjent med noen felles begrep som gjelder for all arbeidsflyt:
- Godkjenner 1: Kontrollerer at innholdet i en arbeidsflytoppgave er korrekt, for eksempel i reiseregninger. Skal alltid etterfølges av Godkjenner 2.
- Godkjenner 2: Leder med budsjettdisponeringsmyndighet, evt. den som har fått delegert slik myndighet. Foretar formell godkjenning av data før oppdatering i lønnssystemet.
- Godkjenner: Benyttes når det kun er én godkjenner av arbeidsflyt, for eksempel reisesøknad.
- Feilretter: Mottar arbeidsflytoppgaver hvor postering i lønnssystemet har feilet. Feilretter korrigerer manuelt.
- Saksbehandler: Felles betegnelse for de som mottar en oppgave i arbeidsflyt. Begrepet er reservert til generell beskrivelse. Saksbehandler brukes også utenom arbeidsflyt for de som registrerer personaldata for andre enn seg selv.
- WF-administrator: Overvåker arbeidsflyt. Analyserer og løser opp arbeidsflyt som har gått i "ERROR" eller der saksbehandler ikke kan utledes.
- Initiator: SAPs begrep for den som starter en arbeidsflyt.
- Stedfortreder: Mottar og utfører arbeidsflytoppgaver på vegne av en godkjenner.
Reiseregning og utgiftsrefusjon
For å behandle oppgaver i innkurven klikker du på Min innkurv.
Klikk på oppgaven som du finner under Alle oppgaver øverst til venstre.
Når oppgaveinformasjonen vises klikk på ikonet Kommentarer. Returmelding fra attestant (Godkjenner 1) eller leder (Godkjenner 2) vil da vises.
For å korrigere reiseregningen/utgiftsrefusjonen klikker du på Åpne oppgave nederst til høyre.
Returmelding vil vises her også.
Klikk på «Ok». Korriger deretter reiseregningen/utgiftsrefusjonen i henhold til tilbakemeldingen.
Reisesøknad
Klikk på oppgaven som du finner under Alle oppgaver øverst til venstre.
Når oppgaveinformasjonen vises klikk på ikonet Kommentarer.
Klikk tilbake til startsiden i selvbetjeningsportalen ved å trykke på logo eller pilen oppe til venstre.
Klikk på flisen Registrer reisesøknad og – forskudd under fanen Reise.
Korriger reisesøknaden i henhold til tilbakemeldingen.
Kontakt
- Kundesenter på nett
- lonn [at] dfo.no (lonn[at]dfo[dot]no)
- 40 63 40 21