Denne brukerveiledningen viser hvordan du behandler skjemaet "Flytt stilling" i selvbetjeningsportalen. Veiledningen passer for deg som er Godkjenner 1.
Innkurv
Logg deg inn i selvbetjeningsportalen og klikk på innkurv for å behandle Flytt stilling. Her kan du se hvilken leder som har sendt inn oppgaven, sendedato og forfallsdato.
Trykk på «Åpne oppgave» for å behandle oppgaven. Da kommer du inn i registreringsbildet som viser hva leder har fylt ut.
Kontroll av skjema
Sjekk at det er oppgitt riktig startdato og ansatt.
Under arbeidsforhold har leder registrert endringer på organisasjonsenhet, geografisk arbeidssted/personaldelområde (PDO) og/eller endring på kostnadstilordningen.
Hvis noe av dette ikke stemmer må du sende skjemaet i retur til leder og be de om å gjøre endringer.
Innsending av skjema
Hvis alt er utfylt korrekt kan du godkjenne skjemaet ved å trykke «Godkjenn» nederst til høyre.
Hvis det er gjort endringer som krever ny godkjenning av leder, må skjema sendes i retur. Det gjør du ved å trykke på «Returner» nederst til høyre. Ved retur må du fylle inn årsak for returen i merknadsfeltet som kommer opp.
Ønsker du et oppsummering/sammendrag av det som er registrert, kan du trykke på «Se sammendrag». Du får da opp et sammendrag som du kan lagre som et PDF dokument.