Flytt stilling i selvbetjeningsportalen – brukerveiledning for godkjenner 1

Denne brukerveiledningen viser hvordan du behandler skjemaet "Flytt stilling" i selvbetjeningsportalen. Veiledningen passer for deg som er Godkjenner 1.

Innkurv

Logg deg inn i selvbetjeningsportalen og klikk på innkurv for å behandle Flytt stilling. Her kan du se hvilken leder som har sendt inn oppgaven, sendedato og forfallsdato.

Skjermbilde av oppgave "Flytt stilling" i innkurven i selvbetjeningsportalen.

Trykk på «Åpne oppgave» for å behandle oppgaven. Da kommer du inn i registreringsbildet som viser hva leder har fylt ut.

Kontroll av skjema

Sjekk at det er oppgitt riktig startdato og ansatt. 

Under arbeidsforhold har leder registrert endringer på organisasjonsenhet, geografisk arbeidssted/personaldelområde (PDO) og/eller endring på kostnadstilordningen.

Hvis noe av dette ikke stemmer må du sende skjemaet i retur til leder og be de om å gjøre endringer.

Skjermbilde av innhold i oppgaven ved behandling av skjema "Flytt stilling".

Innsending av skjema

Hvis alt er utfylt korrekt kan du godkjenne skjemaet ved å trykke «Godkjenn» nederst til høyre.

Hvis det er gjort endringer som krever ny godkjenning av leder, må skjema sendes i retur. Det gjør du ved å trykke på «Returner» nederst til høyre. Ved retur må du fylle inn årsak for returen i merknadsfeltet som kommer opp.

Ønsker du et oppsummering/sammendrag av det som er registrert, kan du trykke på «Se sammendrag». Du får da opp et sammendrag som du kan lagre som et PDF dokument.

Oppdatert: 2. september 2024

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.