Stedfortreder i DFØ HR

Før feriesesongen ønsker vi å minne dere om å sikre at ledere har satt opp stedfortreder i DFØ HR. Slik sikrer man at oppgaver ikke blir liggende ubehandlet ved leders fravær.

For at behandling og godkjenning av oppgaver ikke skal stoppe opp ved leders fravær, bør leder sette opp en stedfortreder for seg selv i DFØ HR. Vi ønsker derfor å minne om at dette bør gjøres i god tid før sommerferien.

Planlagt stedfortreder

Ved planlagt fravær som permisjon og ferie, bør leder i tillegg sette opp delegering av arbeidsflyt. Alle oppgaver som skal godkjennes vil da videresendes automatisk til den som er satt opp som mottaker av delegert arbeidsflyt.

Ikke planlagt stedfortreder

Hvis det oppstår uforutsett fravær og leder ikke har satt opp stedfortreder, må det sendes bestilling på stedfortredertilgang i KPN.

Veiledninger

Veiledning for hvordan leder setter opp stedfortreder og delegerer arbeidsflyt finner du i lenkene under.

Publisert: 2. mai 2024

Kontakt

Kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.