Vi starter utrulling av ny løsning for chatbot, og denne vil være i drift i Betalmeg og Selvbetjeningsportalen fra 1. november.
Lansering av ny løsning for chatboten Lara
Vi viser til kundenotatet «Ny løsning for chatbot i selvbetjeningsløsningene», hvor vi varslet at det ville komme en ny løsning for chatbot i løpet av høsten.
Vi har i dag chatboten Lara tilgjengelig i DFØ-appen, Selvbetjeningsportalen og Betalmeg. Der kan ansatte og eksterne kan få svar på generelle spørsmål, og veiledning til bruken av selvbetjeningsløsningene våre.
Fra fredag 1. november vil den nye løsningen være i drift i Betalmeg og Selvbetjeningsportalen. Løsningen vil ha de samme funksjonene som eksisterende løsning, men brukere vil i en overgangsperiode kunne oppleve noen forskjeller i svarene som blir gitt.
DFØ-appen vil fortsatt benytte eksisterende løsning, med planlagt utrulling av den nye løsningen senere i høst.
Du finner det tidligere notatet, som er vist til over, her: