DFØ har anskaffet ny løsning for chatbot og vil lansere denne i løpet av høsten.
Chatboten Lara
DFØ tilbyr i dag chatboten Lara i DFØ-app og selvbetjeningsportalen. Der kan ansatte og eksterne hos våre kunder få svar på generelle spørsmål og få veiledning i bruk av selvbetjeningsløsningene våre.
Dagens chatbot blir levert av Boost.ai. I løpet av høsten vil vi implementere ny løsning levert av Kindly.
Den nye løsningen for chatbot vil ha samme funksjoner som eksisterende løsning. Brukerne vil få god veiledning og hjelp slik som de er vant til i dagens løsning. Det kan forekomme mindre visuelle endringer, men funksjonaliteten vil forbli uendret. Vi har fokus på å sikre en sømløs overgang, slik at kundene ikke vil oppleve noen forstyrrelser eller tap av funksjonalitet under eller etter overgangen til den nye løsningen.
Lansering av ny løsning
Med dette kundenotatet ønsker DFØ å informere om at vi vil implementere den nye chatbot-løsningen i løpet av høsten. Det kreves ingen handling fra våre kunder, med mindre dere har fått direkte beskjed om dette. Vi vil komme med mer informasjon så snart lanseringsdatoen er fastsatt.