Vi fortsetter utrullingen av ny løsning for chatbot. Den nye løsningen vil også være tilgjengelig i DFØ-appen fra 1. april.
Vi viser til kundenotatet "Ny løsning for chatbot i selvbetjeningsløsningene" fra oktober 2024, hvor vi varslet at det ville komme en ny løsning for chatbot.
Chatboten Lara
Chatboten Lara er i dag tilgjengelig i DFØ-appen, selvbetjeningsportalen og Betalmeg. Ansatte og eksterne kan bruke chatboten til å få svar på generelle spørsmål og få veiledning i selvbetjeningsløsningene våre.
Lansering av ny løsning i DFØ-appen
Fra tirsdag 1. april vil den nye løsningen også være i drift i den siste versjonen av DFØ-appen (2.1.10). Dette er en fortsettelse av utrullingen som startet 1. november i selvbetjeningsportalen og Betalmeg, jf. kundenotat "Lansering av ny løsning for chatbot i selvbetjeningsløsningene". Løsningen vil ha de samme funksjonene som eksisterende løsning, men brukere vil i en overgangsperiode kunne oppleve noen forskjeller i svarene som blir gitt.
Vi gjør oppmerksom på at du kun vil få den nye løsningen for chatbot når du laster ned oppdatert versjon av DFØ-appen. Brukere må oppdatere til den nyeste versjonen av appen. Denne versjonen inneholder flere endringer som gjør det nødvendig med tvungen oppdatering.