Lansering av ny funksjonalitet i systemløsningen Lokale lønnsforhandlinger

Nå lanseres ny funksjonalitet for systemløsningen Lokale lønnsforhandlinger for de virksomheter som har tatt i bruk denne.

Ny funksjonalitet

Vi lanserer ny funksjonalitet i Lokale lønnsforhandlinger. Dette inkluderer:

  • Lagring av kolonneoppsett
  • Oversikt over fordeling
  • Godkjenning av protokoll
  • Nye informasjonslinjer i henhold til forhandlingens status
  • Ny funksjon for behandling av forhandlingsresultat og fremtidige brudd

Kunder som benytter systemløsningen, er anbefalt å lese gjennom oppdateringene her:

Oppdatering av brukerveiledninger

Brukerveiledningene for de ulike områdene blir oppdatert fortløpende og vi vil fremover publisere videoveiledninger her:

Lokale forhandlinger i forbindelse med lønnsoppgjøret 2024

Vi minner om at det ikke er mulig å publisere lønnsoppgjør inntil videre, i påvente av føringer fra sentralt oppgjør og Brev om lokale forhandlinger fra Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (DFD).

I påvente av disse føringene har vi brukt tiden godt på å videreutvikle prioriterte områder i systemløsningen. Vi arbeider parallelt med scenarioplanlegging og initiativer, samt klargjør systemet for eventuelle endringer. DFØ vil informere i eget kundenotat om når virksomhetene kan opprette og publisere lønnsoppgjørene, samt eventuelle systemendringer.

Opplæring knyttet til systemløsningen for lokale lønnsforhandlinger

På bakgrunn av forsinkelsene sentralt har den planlagte opplæringsplanen fra DFØ blitt satt på vent. Vi vurderer opplæringstiltak fortløpende, og har nylig publisert på nettsidene et opptak av webinaret vi hadde i vår som viser en full gjennomgang av systemet.

Vi anbefaler alle virksomheter om å følge med på nettsidene våre for samlet informasjon om lønnsoppgjøret her:

Publisert: 30. oktober 2024

Kontakt

Kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.