Endre tidligere registrerte stillingsendringer i DFØ HR

Denne brukerveiledningen viser hvordan du som er HR-admin kan gjøre endringer på tidligere registrerte stillingsendringer.

Gå inn på den ansattes personprofil, klikk på Arbeidsinformasjon til venstre i bildet:

Se på kortet kalt Stillingsdetaljer:

stillingsdetaljer

Videre ser vi på to ulike tilfeller som kan oppstå:

1. Feil dato registrert på stillingsendringen

I dette tilfellet må posten slettes, og det må opprettes ny post med korrekt dato.

Trykk på klokken for å hente opp tidligere registrerte poster.

Trykk på posten du ønsker å slette og trykk deretter Slett.

Skjermbilde: slette post i DFØ HR

Når posten er slettet, kan du opprette en ny post med riktig dato.

2. Datoen på posten er korrekt, men et eller flere av feltene inneholder feil

Her kan du enten gjøre som i tilfellet over: slette posten og opprette en ny.

Et annet alternativ er å opprette en ny post med samme dato, men med den oppdaterte endringen.

Trykk på blyanten for å opprette en ny post, og legg inn samme dato som den opprinnelige posten.

Videre kan du velge om du vil bruke samme hendelse og hendelsesårsak som i den opprinnelige posten, eller om noe annet passer bedre.

Skjermbilde av stillingsdetaljer i DFØ HR

Velger du samme dato, hendelse og hendelsesårsak vil denne posten overskrive den eksisterende som allerede ligger i SAP lønn. Det vil da stå to poster i historikken i DFØ HR, men bare én post vil ligge i IT0000 Saksbehandling i SAP lønn.

SAP lønn:

""

DFØ HR:

Skjermbilde som viser endringshistorikk i DFØ HR

Velger du derimot samme dato, men en annen hendelse og hendelsesårsak enn den opprinnelige posten, vil det bli liggende to poster i DFØ HR og to poster i SAP lønn.

SAP lønn:

Skjermbilde fra SAP

DFØ HR:

Skjermbilde som viser endringshistorikk i DFØ HR
Oppdatert: 20. mai 2025

Kontakt

kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.