Arbeidsdelingsskjema mellom DFØ og kundene

Arbeidsdelingsskjemaet gir en detaljert beskrivelse av forskjellene på tjenestemodellene, og arbeidsdelingen mellom DFØ og Kunden innenfor tjenestemodellene.

Tjenestemodellene DFØ tilbyr er grunntjeneste, delservice og basis (for lønnstjenestene).

Arbeidsdeling for regnskap

Innkjøp

AktivitetGrunntjenesteDelserviceBeskrivelse
Avtaler med leverandører
Opprette avtale med en leverandør for bruk av varekatalog eller punch-out løsningKunde /DFØKunde /DFØKunden kontakter leverandøren for å avtale oversendelse av EHF-katalog, eller relevant informasjon for oppsett av punchoutkatalog.
Informere leverandøren om kravene til fakturaer, inkludert merking av fakturaeneKunde Kunde Kunden informerer leverandøren om kravene for levering av fakturaer, krav til fakturaene og riktig merking av fakturaene (referanse).
Opprettelse og godkjenning av innkjøpsforespørsel
Opprette og attestere innkjøpsforespørselKunde Kunde Rekvirent eller innkjøper oppretter innkjøpsforespørselen mot ønsket leverandør og på ønskede varer. Brukeren konterer innkjøpsforespørselen.
Godkjenne innkjøpsforespørselenKunde Kunde En bruker med fullmakt godkjenner innkjøpsforespørselen.
Sette opp leverandører for innkjøp
Vedlikeholde leverandørregisteret med riktig informasjon for å kunne utføre ønskede innkjøpKundeKundeVedlikeholder informasjon om leverandørene, inkludert oppsett for utsendelse av innkjøpsordre.
Varemottak
Varemottaket blir registreret av en definert varemottakerKundeKundeVaremottaker, rekvirent eller innkjøper registrerer mottatte varer.
Innkjøpsfaktura og oppfølging av innkjøp
Følge opp innkjøpsordren og innkjøpsfakturaenKundeKundeKunden benytter rapporter for å følge opp sine innkjøp ut i fra sitt behov.
Matching og behandling av innkjøpsfakturaen på flytKundeKundeKunden påser at fakturaen er korrekt matchet opp. Eventuelle avvik fra innkjøpsordren må kunden kontere, attestere og godkjenne.
Opprette og vedlikeholde innkjøpsplanerKundeKundeKunden oppretter og benytter innkjøpsplaner ved behov.
Matching (faktura og ordre)
Manuell matchingKundeKundeHvis systemet ikke klarer å matche ordrelinjer mot fakturalinjer, vil fakturaen havne i brukertrinnet manuell matching. Fakturaen vil da dukke opp i oppgavebehandlingen, og kunden må korrigere og kontrollere denne. Brukeren må ha rollen fakturaadministrator.
Fakturaer som trenger manuell behandlingDFØKundeEn faktura kan av ulike årsaker stoppe opp før flyten, og vil da få status E. Disse fakturaene må manuelt behandles i "registrering av inngående faktura" for å bli sendt på flyt.
Matching (kontrakt)
Opprette kontrakterKundeKunde
Godkjenne kontrakterKundeKunde
Arbeidsdelingsskjema for innkjøp

Faktura

AktivitetGrunntjenesteDelserviceBeskrivelse
Fakturamottak
Lese inn elektroniske fakturaerDFØDFØDFØ leser inn elektroniske fakturaer.
Skanne og tolke papirfakturaer DFØDFØPapirfakturaer som blir sendt til kunden kan videresendes per post til DFØs fakturamottak. Mottar kunden en pdf-faktura fra leverandøren, kan kunden sende den til DFØ på e-post.
Avvikshåndtering ved skanning av fakturaerDFØDFØ/KundeHvis fakturaen er feilskannet, skanner DFØ fakturaen på nytt. DFØ streber etter å avdekke feil i verifisering og forkontroll (gjelder grunntjeneste). Kunden har et særskilt ansvar for å sikre at fakturaen de attesterer og godkjenner er korrekt.
Vedlikehold elektronisk faktura og forkontroll
Opprette og vedlikeholde leverandører i leverandørregisteretDFØKundeVed innlesing blir fakturaen validert og knyttet til en leverandør som matcher med både organisasjonsnummer og kontonummer. De fakturaene som ikke matcher stanser i Vedlikehold elektronisk faktura (VEF). DFØ oppretter ny leverandør, eller korrigerer eksisterende leverandør i henhold til fakturaen. DFØ sletter duplikatfakturaer i VEF.
Lese inn filer med leverandørerDFØDFØKunden oversender filer til DFØ for innlesing. Filformatet som blir benyttet er CS15.
Vedlikehold elektronisk faktura (VEF)DFØKundeFakturaer som ikke matcher med leverandør, eller som matcher med flere leverandører, stanser i VEF for manuell behandling. Duplikate fakturanummer stanser også her.
ForkontrollDFØKundeKontrollere og videresende fakturaer til godkjenning. DFØ sender fakturaen til attestanten som er oppgitt på fakturaen. Hvis fakturaen er uten attestant, eller at påført attestant er ugyldig, sender DFØ fakturaen til hovedattestanten.
Godkjenning
Attestere fakturaerKundeKundeKunden attesterer både innkjøps- og leverandørfaktura. Hvis innkjøpsordren matcher med fakturaen, vil det ikke være behov for attestering.
Godkjenne fakturaerKundeKundeKunden godkjenner både innkjøps- og leverandørfakturaer. Hvis innkjøpsordren matcher med fakturaen, vil det ikke være behov for godkjenning.
Avvikshåndtering
Behandle fakturaer som havner i poster til oppfølgningKundeKundeFakturaadministrator hos kunden behandler fakturaer som havner i poster til oppfølgning.
Behandle fakturaer som trenger manuell behandlingDFØKundeHåndtering av manglende varemottak, manglende valutadokumentasjonskode og lignende.
Ajourhold fakturaDFØDFØDuplikate fakturaer stanser i Ajourhold faktura for manuell kontroll og behandling.
Etterkontroll
Kontrollere og godkjenne fakturaerKundeKunde
Bokføre fakturaerDFØDFØAutomatisk bokføringsjobb som utføres av DFØ.
Behandle fakturaer som feiler ved postering til hovedbokDFØDFØDFØ følger opp hvis den automatiske bokføringsjobben feiler.
Arbeidsdelingsskjema for faktura

Vedlikehold av innstillinger, registre og fullmakter

AktivitetGrunntjenesteDelserviceBeskrivelse
ForkontrollskriterierDFØDFØFakturaer stopper i forkontroll på grunn av utslag på forhåndsbestemte kriterier som virksomheten selv definerer. Fullstendig liste over stoppkriterier ligger på dfo.no.
EtterkontrollskriterierDFØDFØFakturaer stopper i etterkontroll på grunn av utslag på forhåndsbestemte kriterier som virksomheten selv definerer. Fullstendig liste over stoppkriterier ligger på dfo.no.
Lese inn varekataloger / sette opp punch-outDFØDFØDFØ validerer EHF-katalogen og tilgjengeliggjør den for virksomheten, og/eller legger opp tilganger til punch-out-katalogen i Unit4 ERP.
Godkjenne varekatalogerKundeKunde
Legge til og endre leveringsadresserKundeKundeKunden har ansvaret for å vedlikeholde og oppdatere leveringsadresser. For nye kunder bistår DFØ med å legge inn leveringsadresser.
Aktivere leverandører på innkjøpsmodulDFØ/kundeKundeAlle kunder skal ha tilgang til skillekortet som gjelder for aktivering av en ny innkjøpsleverandør eller endring på innkjøpsleverandøren.
KonteringsmalKundeKunde
Produktgrupper og produkttreKundeKunde
InnkjøpslisteKundeKunde
InnkjøpskategorierDFØDFØDet er tre ulike måter å opprette innkjøp på, enten via punch-out, katalog eller fritekst.
Vedlikeholde fullmakterKundeKundeKunden oppretter, endrer og fjerner fullmakter i Fullmaktsmatrisen i Unit4 ERP.
Vedlikeholde overordnet oppsettKundeKundeKunden oppretter, endrer og sperrer overordnet oppsett i Unit4 ERP.
Vedlikeholde vikaroppsett og aktivering av vikarerKundeKundeKunde oppretter, endrer og sperrer vikaroppsett i Unit4 ERP. Kunden aktiverer vikarer.
Arbeidsdeling for vedlikehold av innstillinger, registre og fullmakter

Regnskap

AktivitetGrunntjenesteDelserviceBeskrivelse
Konto, relasjoner og begrepsverdier
Bestille endring i kontoplan, konteringsregler og finansieringKundeKundeKunde kan bestille dette via skjema i Kundesenter på nett eller ved å bruke skjema 5.
Vedlikeholde relasjoner og trærDFØKundeKunde kan bestille dette via skjema i Kundesenter på nett eller ved å bruke skjema 5.
Utføre endringer på kontoplan, konteringsregler og finansieringDFØDFØDFØ utfører endringer eller oppretter nye kontoer basert på bestilling fra kunden.
Utføre endring av begrepsverdier (for eksempel koststed og prosjekt)Kunde/DFØKundeEndring av begrepsverdier blir utført av kunden selv, eller kunden ber DFØ gjøre dette.
Bestille endringer i økonomimodellenKundeKundeVed behov for endring av økonomimodel sender kunden en bestilling til DFØ, for eksempel ved nye dimensjoner eller opprettelse av nye relasjoner.
Utføre endringer i økonomimodellenDFØDFØDFØ utfører endringer basert på bestilling fra kunden.
Behandling av manuelle utbetalingsbilag
Registrere manuelle utbetalingsbilag på arbeidsflytKundeKundeOpprette leverandørbilag med godkjenningsflyt i Unit4 ERP (bilagsart I4).
Registrere manuelle utbetalingsbilag for direkte bokføringDFØKundeOpprette leverandørbilag direkte i hovedbok uten godkjenningsflyt i Unit4 ERP.
Attestere, kontere og godkjenne utbetalingsbilagKundeKundeKontering, attestering og godkjenning gjøres i underlagsdoumentasjonen ved direkte bokføring, eller i systemet når bilaget sendes på arbeidsflyt.
Registrering av andre bilag
Registrere digitale bilagKundeKunde
Registrere manuelle bilagDFØKunde
Innlesing av bilag på filDFØDFØKunden sender filer til DFØ for innlesing av bilag til hovedbok.
Automatpostering (trigger)DFØDFØDFØ oppretter og vedlikeholder automatposteringer, for eksempel automatisk tømming av arbeidskonto mot Norges Bank.
Lese inn fra forsystemDFØDFØ
Importere lønnsdataDFØDFØ
Remittering
LeverandørremitteringDFØDFØRemittering av leverandøreskontro blir utført tirsdag og torsdag som standard.
KunderemitteringDFØDFØRemittering av kundereskontro blir utført av DFØ ved bestilling fra kunden.
Kontrollere betalinger før remittering starterKundeKundeGjelder både ved leverandør- og kunderemittering. Kunden bør kontrollere betalinger i god tid før remitteringen starter.
Kontrollere fakturaer mot remitteringsbekreftelseKundeKundeGjelder ved leverandørremittering.
Produsere utbetalingsfil til bankDFØDFØBasert på remitteringsbekreftelsen som DFØ har sendt til kunden, produserer DFØ en betalingsfil som blir sendt til bank. Ved fellesremittering blir betalingsfilen sendt til banken omtrent 1 time etter remitteringsbekreftelsen er sendt til kunden. Kunden sender sak til DFØ ved bestilling av eventuell ekstraremittering.
Korrigere avvisninger i betalingsfil fra bankKundeKundeKunden foretar de korrigeringene de har mulighet til å gjøre. For andre korrigeringer så kan kunden sende en sak til DFØ.
Produsere og oversende stoppoppdrag til bankDFØDFØHvis kunden oppdager feil i betalinger som ligger i nettbanken kan kunden gi beskjed om dette til DFØ. Da vil DFØ kunne sende stoppoppdrag på disse. Betalingene blir da fjernet fra nettbanken, og havner som åpne poster i Unit4 ERP. Stoppoppdrag må sendes senest 24 timer før betalingen forfaller. NB: Stoppoppdrag på ISO er under utvikling. Midlertidig løsning er at kundene må inn i nettbanken for å avvise betalingen.
Autorisere betalingsoppdragKundeKundeKunden godkjenner betalingsfilen i banken. Gjelder både leverandør- og kundereskontro.
Følge opp leverandør- og kundereskontroKundeKundeKunden har ansvaret for å følge opp leverandør- og kundereskontroer, inkludert å parkere fakturaer. En faktura og kreditnota som går i null blir utlignet når DFØ remitterer, eller ved at kunden gir beskjed til DFØ om å utligne disse.
Periodiske kontroller (periodeavslutning)
Administrere regnskapsperioderDFØDFØ
Avstemme (fordeling framgår i avstemmingsmappen)Kunde/DFØKunde/DFØ
Rapportere til statsregnskapetDFØDFØ
Rimelighetsvurdere avstemminger utført av DFØKundeKunde
Arkivere periodiske rapporterKundeKunde
Overføre saldoer til nytt årDFØDFØ
Arbeidsdeling for regnskap

Utgående faktura

AktivitetGrunntjenesteDelserviceBeskrivelse
Registrere salgsordreKundeKunde
Opprette og vedlikeholde kunder i kunderegisteretDFØKunde
Lese inn fil med kundeinformasjon og salgsordreDFØDFØKunde oversender filer til DFØ for innlesing. Filformatet som blir benyttet er CS15 og LG04.
Fakturere og skrive ut fakturaer i økonomisystemetDFØKunde
ReturpostKundeKunde
Innbetalinger og oppfølging av utestående krav
Lese inn innbetalingsfilerDFØDFØ
Kontrollere OCR-innbetalingerKundeKunde
Opprette artikler, artikkelgrupper og filter for salgskontoerKundeKunde
Oppdatere satsen for morarenterDFØKundeSatsen for morarenter må oppdateres to ganger i året.
Følge opp innbetalingerKundeKunde
Registrere manuelle innbetalingerDFØKunde
Utføre purringerKunde/DFØKunde
Oversende til inkassoKundeKunde
Ivareta renteberegning KundeKunde
Arbeidsdeling ved behandling av utgående fakturaer

Budsjett

AktivitetGrunntjenesteDelserviceBeskrivelse
Opprette og sperre budsjettversjoner DFØDFØOpprettelse og sperring av budsjettversjoner må bestilles av kunden i Kundesenter på nett ved bruk av skjemaet Ny budsjettversjon (Planlegger).
Lese inn budsjettgrunnlag fra filDFØDFØInnlesningsmal bestilles av kunden i Kundesenter på nett. Kunden må sende budsjettinnlesningsfil til DFØ.
Budsjettere og kontrollereKundeKunde
Arbeidsdeling ved budsjettering i Planlegger

Tidstyring

Aktivitet Grunntjeneste Delservice Beskrivelse
Vedlikehold av registre og begrepsverdier
Opprette og vedlikeholde begrepsverdier og relasjoner for prosjekt, arbeidsordre og aktivitetKundeKundeOpprette og vedlikeholde begrep og relasjoner for prosjekt og arbeidsordre, gjøres i prosjektstyringsmodulen. Opprette og vedlikeholde begrep for aktivitet i begrepsverdier, og koble aktivitet mot prosjekt i prosjektstyringsmodulen.
Opprette og vedlikeholde timekostnaderKundeKundeOpprette og vedlikeholde timekostnader i prosjektstyringsmodulen.
Opprette og vedlikeholde kostnads- og inntektskategorierKundeKundeOpprette og vedlikeholde kostnads- og inntektskategori i prosjektstyringsmodulen.
Opprette og vedlikeholde ressurserDFØDFØAutomatisk oppdatering av ressursregister, integrasjon fra SAP.
Opprette og vedlikeholde virsomhetsspesifikke relasjoner på ressursKundeKundeOpprette og vedlikeholde virsomhetsspesifikke relasjoner på ressurs i ressursregisteret i prosjektstyringsmodulen.
Bestille oppsett av kostnadskomponenter og inntektsfordelingKundeKundeBestille oppsett av kostnadskomponenter og inntektsfordeling.
Opprette og vedlikeholde kostnadskomponenter og inntektsfordelingDFØDFØOpprette og vedlikeholde kostnadskomponenter og inntektsfordeling i prosjektstyringsmodulen.
Prosjektbudsjett
Bestille oppsett av prosjektbudsjettKundeKundeBestille oppsett og endring i oppsett av budsjettversjoner, tidsramme og transaksjonsoppsett og lignende.
Utføre oppsett av prosjektbudsjettDFØDFØUtføre oppsett og endring i oppsett av budsjettversjoner, tidsramme, transaksjonsoppsett og lignende.
Registrere transaksjoner i prosjektbudsjettKundeKundeRegistrere transaksjoner i prosjektbudsjett i skjermbilde i Unit4 ERP eller i Excel-mal.
Lese inn transaksjoner fra Excel-mal til prosjektbudsjettDFØDFØLese inn transaksjoner fra ferdig utfylt Excel-mal til prosjektbudsjett.
Prosjektfakturering
Bestille oppsett av prosjektfaktureringKundeKundeBestille oppsett av prosjektfakturering.
Utføre oppsett av prosjektfaktureringDFØDFØUtføre oppsett av prosjektfakturering i prosjektstyringsmodulen.
Opprette og vedlikeholde prislisterKundeKundeOpprette og vedlikeholde prislister i prosjektstyringsmodulen.
Opprette fakturaforslag og generere faktura i prosjektstyringsmodulenKundeKundeOpprette fakturaforslag og generere faktura i prosjektstyringsmodulen.
Prosjektregnskap
Bokføre timekostnaderDFØDFØDaglig automatisk bokføring av timekostnader.
Arbeidsdeling for Tidstyring

Endring av tilganger

AktivitetGrunntjenesteDelserviceBeskrivelse
Bestille endring av tilgangerKundeKundeNye tilganger, endringer på tilganger eller sletting av tilganger til Unit4 ERP bestilles i Tilgangsportalen av Tilgangsadministrator hos kunden. Øvrige tilgangsbestillinger sendes til DFØ i Kundesenter på nett av Autorisert bestiller regnskap.
Utføre endringer på brukereDFØDFØTilganger bestilt via Tilgangsportalen opprettes automatisk. De øvrige blir opprettet av DFØ.
Informere om pålogging og passordKundeKundeKunden videreformidler til brukeren, inkludert informasjon om generering av passord der det er aktuelt.
Arbeidsdeling av endringer av tilganger

Oppbevaring/arkivering

AktivitetGrunntjenesteDelserviceBeskrivelse
Arkivere regnskapsmateriellKundeKunde
Arbeidsdeling av oppbevaring/arkivering

Tilleggstjeneste SRS

Tilleggstjeneste SRS forutsetter tjenestemodellen grunntjeneste. Her ser dere arbeidsdelingen ved tilleggstjeneste SRS:

Arbeidsdeling for lønn

Vedlikehold av faste data

AktivitetAnsvarlig
GrunntjenesteBasis
Vedlikehold av lønnssystemet (faste data felles på tvers av klienter)
StillingskoderDFØDFØ
Lønnsrammer/spennDFØDFØ
Lønnstabeller (A+B+C)DFØDFØ
Innleggelse av skattetabellerDFØDFØ
Soner og satser for arbeidsgiveravgiftDFØDFØ
PostregisterDFØDFØ
KommuneregisterDFØDFØ
NAV-kontorDFØDFØ
Egendefinerte satstabellerDFØDFØ
Vedlikehold av avtalte beløpssatser (faste satser som 1G, delingstall mm)DFØDFØ
LønnartDFØDFØ
Kobling mellom symbolske konti og lønn- og reisearterDFØDFØ
Kobling mellom artskonti og symbolske kontiDFØDFØ
Utdanningskoder (SST)DFØDFØ
PersonalstrukturDFØDFØ
Simulering av ny organisasjonsstruktur, kopiering av planvariantDFØDFØ
ArbeidsplanreglerDFØDFØ
Kodeverk tilstedekoderDFØDFØ
Kodeverk fraværskoderDFØDFØ
Kodeverk fraværskvoterDFØDFØ
Grenseverdier (eks. fleksitid, egenmeldinger, overtid etc)DFØDFØ
HelligdagskalendereDFØDFØ
Reiseregulativ (innland/utland)DFØDFØ
ValutakurserDFØDFØ
Vedlikehold av klientavhengige data
LønnsavregningsområdeDFØDFØ
Vedlikehold av virksomhetsavhengige data
Juridisk struktur (firmakode, personalområde, juridisk nummer, bedriftsnummer)DFØDFØ
KontrollområdeDFØDFØ
LikviditetsområdeDFØDFØ
Opprettelse og vedlikehold av trekkmottakere i lønnssystemetDFØDFØ
Opprettelse og vedlikehold av trekkmottakere i reskontroDFØDFØ
Vedlikehold av konteringsobjekter – regnskapskunder av DFØ
Artskonto (hovedbok)DFØDFØ
Overstyring av artskontoDFØDFØ
KostnadsstedDFØDFØ
K-element 4DFØDFØ
K-element 5DFØDFØ
K-element 6DFØDFØ
K-element 7DFØDFØ
Vedlikehold av konteringsobjekter – ikke regnskapskunder av DFØ
Artskonto (hovedbok)DFØKunde
Overstyring av artskontoDFØKunde
KostnadsstedDFØKunde
K-element 4DFØKunde
K-element 5DFØKunde
K-element 6DFØKunde
K-element 7DFØKunde

Prosesser

AktivitetAnsvarlig
GrunntjenesteBasis
Organisasjon og stilling
Opprette/avgrense/endre i organisasjonsenheterKunde/DFØ*Kunde
Opprette/avgrense/endre i stillingerKunde/DFØKunde
Opprette kontering og kostnadsfordeling på organisasjonsenheter og stillingerDFØKunde
Personal og lønn
Registrering av data for ansatte som ikke har en bruker i virksomhetens nettverkKunde/DFØKunde
Vedlikehold av start, slutt og endringer av faste data for ansatteKunde/DFØKunde
Vedlikehold av start, slutt og endringer av faste data for eksterneKunde/DFØKunde
Registrering av variable data for ansatteKunde/DFØKunde
Registrering av variable data for eksterneKunde/DFØKunde
Justeringsoppgjør (oppdatering på person)DFØDFØ
Sentralt besluttede meldinger på lønnsslipp til alle ansatteDFØDFØ
Uttrekk og innlesing av skattekortdata fra SkattedirektoratetDFØDFØ
Tid
Registrering av data for ansatte som ikke har en bruker i virksomhetens nettverkDFØKunde
Generere generelle kvoter ved overgang til nytt årDFØDFØ
Filoverføring
Eventuell innlesing av fil fra eksterne systemer med godkjent formatDFØKunde
Lønnskjøring
Utarbeide kjøreplaner for lønnskjøringerDFØDFØ
Stenge systemet før lønnskjøring (legge ut systemmelding)DFØDFØ
Kjøre og kontrollere lønnsprotokoll for hovedlønn, bonuslønn, 13.-kjøringDFØDFØ
Godkjenning av lønnsresultatKundeKunde
Kjøre og kontrollere lønnstrekkoppgjør (T1, T2)DFØDFØ
Systemmessig årsavslutning i lønnssystemetDFØDFØ
Lønnsrapporter
Produsere lønnsslipperDFØDFØ
Produsere endringsmeldinger til lønns- og trekkoppgaver (regnskapskunder av DFØ)DFØKunde
Produsere endringsmeldinger til lønns- og trekkoppgaver (ikke regnskapskunder av DFØ)KundeKunde
Produsere lønns- og trekkoppgaver og overføre fil med lønns- og trekkopplysninger til SKD-DFØ
Reise
Utarbeide kjøreplan for reisekjøringDFØDFØ
Registrering av reisetransaksjoner via selvbetjening for ansatte inklusive godkjennelse av lederKundeKunde
Registrere reisetransaksjoner og ferdigstille (godkjenne i lønnssystemet) for eksterneKunde/DFØKunde
Registrere reisetransaksjoner og ferdigstille (godkjenne i lønnssystemet) for ansatte som ikke har en bruker i virksomhetens nettverkDFØKunde
Reise- og konteringskjøringDFØDFØ
Kontroll av beregningsresultatKundeKunde
Betalingsformidling
Remittering lønn, trekk og reiseDFØDFØ
Innbetaling av refusjoner fra NAVDFØKunde
Kontrollere og autorisere betalingsfilKundeKunde
Kontroll av avregningsreturDFØDFØ
SigilladministrasjonDFØDFØ
Overføring, kontroll og avstemming av lønnsdata – regnskapskunder av DFØ
Uttrekk av lønnsdata til regnskapssystemetDFØDFØ
Innlesing av lønnsdata til regnskapssystemetDFØDFØ
Konsistenssjekk internt i lønnssystemetDFØDFØ
Avstemming i regnskapssystemDFØDFØ
Overføring, kontroll og avstemming av lønnsdata – ikke regnskapskunder av DFØ
Uttrekk av lønnsdata til regnskapssystemetDFØDFØ
Innlesing av lønnsdata til regnskapssystemetKundeKunde
Konsistenssjekk internt i lønnssystemetDFØDFØ
Avstemming i regnskapssystemKundeKunde
Rapportering til offentlige registre
Kontroll av data i SPK-rapportKundeKunde
Rapport til Statens pensjonskasse (SPK)DFØKunde
Rapport til A-meldingen via AltinnDFØDFØ

*Kunde for virksomheter med DFØ HR.

Forvaltning

Aktivitet Ansvarlig
Grunntjeneste Basis
Systemoppdateringer
Oppgraderinger (nye systemversjoner) DFØ DFØ
Nye moduler DFØ DFØ
Supportpakker DFØ DFØ
Dokumentasjon
Brukerdokumentasjon m/tilhørende rutinebeskrivelser DFØ DFØ
Sjekklister DFØ DFØ
Kundenotat DFØ DFØ
Programmer og transaksjonskoder DFØ DFØ
Standard rapportvarianter DFØ DFØ
Oppbevaring av lønnsmateriale i henhold til økonomiregelverket  DFØ Kunde
Brukeradministrasjon
Opprette roller DFØ DFØ
Opprette brukere DFØ DFØ
Koble brukere til rolle DFØ DFØ
Knytte bruker til organisasjonsstruktur DFØ DFØ
Endre passord Automatisert prosess Automatisert prosess
Brukerstøtte
1. linje support Kunde Kunde
2. linje support DFØ DFØ
3. linje support DFØ DFØ
Oppdatert: 18. november 2024

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.