Denne spørringen gir et overblikk over hvordan faktura per leverandør blir matchet i løsningen og hvordan den blir behandlet i arbeidsflyt. Spørringen viser overordnet statistikk på stopp og autogodkjenning i henhold til ordre på faktura per leverandør.
Spørringen ligger under menypunktet Rapporter – Rapporter på tvers av firmaer – Globale rapporter – Fakturastatistikk.
Når en faktura skal matches mot en innkjøpsordre blir den enten linjematchet eller summatchet. Etter matching vil faktura gå på flyt og enten stoppe til manuell behandling eller bli autogodkjent i henhold til innkjøpsordre.
Om spørringen
Denne spørringen gir en oversikt over hvordan faktura i løsningen blir matchet per leverandør og hvordan faktura blir behandlet på flyt per leverandør.
Hvilke roller har tilgang til spørringen?
For å få tilgang til denne spørringen må du ha en av rollene Fakturaadministrator, Innkjøpsadministrator, eller Rapporter innkjøp og faktura.
Bruk av spørringen
Du kan velge å søke mellom to perioder, og perioder velger du under «Utvalgskriterier».
Du kan avgrense søket ytterligere ved å legge inn søkekriterier i de ulike feltene under «Resultat» og velge Søk.
Den første linjen viser totalen for alle leverandører.
Forklaring til kolonnene
Linjematch
Viser antall fakturaer som er linjematchet.
Summatch
Viser antall fakturaer som er summatchet.
Manuell match
Viser antall fakturaer som er matchet ved at innkjøpsordren manuelt er avstemt mot fakturaen av fakturaadministrator.
Avviksbehandlet
Viser antall fakturaer som har havnet i trinnet manuell avviksbehandling.
Priskontroll
Viser antall fakturaer som har havnet i steget Priskontroll. Hvis en faktura har ekstra linjer, prisavvik, avvik avgiftskode, eller dersom det er endret avgiftskode i varemottaket, vil fakturaen havne i priskontroll.
Autogodkjent
Viser antall fakturaer som har blitt automatisk godkjent iht innkjøpsordre. Hvis det ikke er avvik mellom ordren og fakturaen vil fakturaen være automatisk godkjent ved innkjøp.
Autogodkjent %
Viser prosentandel fakturaer som har blitt automatisk godkjent.
Kontakt
Kontakt kundesenter for regnskap
- e-post: regnskap [at] dfo.no (regnskap[at]dfo[dot]no)
- Kundesenter på nett
- telefon: 407 67 157